F1: Miért nem működött a DRS az idényzárón?

Kínos hiba történt az Abu-Dzabi Nagydíjon – az FIA megmagyarázta, mi okozta a DRS-leállást.

abudhabi-sunday22-923634.jpg

Az első közel 20 körben DRS nélkül kellett boldogulniuk a versenyzőknek a Forma-1-es idényzáró Abu-Dzabi Nagydíjon – a versenyirányítás az elmúlt évtizedben szokatlannak számító jelenséget technikai problémaként kommunikálta a verseny közben. A Nemzetközi Automobil Szövetség azonban a leintés után elmagyarázta, mi történt.

„Az egyszerűbb része az volt, hogy összeomlott az adattároló szerver” – fedte fel a meghibásodás okát Michael Masi versenyigazgató. – „Több probléma volt, ami az adatok összeomlásához vezetett. Az időket mutatta a rendszer, mint azt mindnyájan láthattuk. Aztán elromlott a rendszer, így nem engedélyeztük a használatot addig, amíg 100%-ig biztosak nem voltunk abban, hogy újra működik minden. Vagyis nemcsak biztonsági másolatot készítettünk, hanem gondoskodtunk arról is, hogy a rendszer újra a helyes adatokat mentse és azokkal fusson. Az FIA és az F1 Csoport között számos ellenőrzést lefuttattunk, hogy biztosra menjünk.”

„Nem is gondolok bele inkább, hogy ez miként befolyásolta pontosan a verseny alakulását. Amint felmerült a probléma, az egyetlen megoldás a teljes letiltás volt. Azonosítanunk kellett az első problémát, a helyreállító rendszereket pedig csak késéssel tudtuk működtetni” – folytatta gondolatait.

Masi hozzátette, hogy bizonytalan jelek mellett képtelenség lett volna egyszerre figyelni mind a 20 autó helyzetét. Elméletileg a csapatok manuálisan tudták volna működtetni a rendszert,

A DRS-t, vagyis a légellenállás-csökkentő rendszert – ami leginkább állítható hátsó szárny néven terjedt el – még 2011-ben vezették be, működése pedig segíti a pilótákat abban, hogy könnyebben tudjanak előzni a pályán kijelölt zónákban. A használat feltétele az, hogy az üldöző autó az előtte lévőhöz képest a mérési ponton egy másodpercen belül legyen.

Sok kritika érte a rendszert az elmúlt években, mégpedig amiatt, hogy túlságosan sterillé, mesterségessé, már-már kikerülésszerűvé tette az előzéseket. A szabályalkotók ennek ellenére úgy döntöttek, hogy „a biztonság kedvéért” 2020 után is az autókon marad a rendszer, csak lehet, hogy használni nem fogják.

Fotó: Pirelli F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr615334474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat