F1: Sainz először, a McLaren öt év után újra a dobogón

Utolsóként rajtolt, mégis első Forma-1-es dobogóját szerezte a Brazil Nagydíjon Carlos Sainz. Igaz, a McLaren csak utólag ejthette meg a dobogós ünneplést.

2019braziliangrandprixsunday_2st8231.JPG

Valószínűsíthető, hogy a McLaren már néhány ponttal is beérte volna a Forma-1-es Brazil Nagydíjon. A wokingi csapat ugyanis nem éppen kedvező helyzetből várhatta a futamot: Lando Norris csak Charles Leclerc hátrasorolásának köszönhetően indulhatott a top10-ből, míg Carlos Sainz – az időmérőn váratlanul bekövetkezett motormeghibásodás miatt – csak a rajtrács végére állhatott fel.

A futam azonban álomszerűen alakult a McLarennek, Sainznak kifizetődött az egykiállásos stratégia, amikor a verseny hajrában kétszer is pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Végül a negyedik helyen intették le, de miután Lewis Hamiltont megbüntették Alexander Albon kiforgatásáért, a harmadik pozícióba léphetett előre, ami pályafutása első Forma-1-es dobogóját jelentette.

2019braziliangrandprixsundayf1_brasil_2019_00863.JPG

„Eseménydús verseny volt, és azt hiszem, én voltam az egyetlen, aki csak egyszer állt ki. Nagyon nehéz volt feltartóztatni a többieket a középmezőnyben az újraindításoknál, de sikerült tartanom a pozíciómat, továbbá előnyt kovácsolnom mindabból, ami az élbolyban történt” – taglalta versenyét Sainz. – „A végén már alig volt tapadásom, kiforogtak a kerekeim a 4-es és az 5-ös sebességfokozatokban. Az újraindításoknál szimplán lassú voltam, mert nem akartam még többet kivenni a gumikból.”

„A ralis képességeim segítettek az autó kezelésében, onnantól pedig már csak védekeztem, védekeztem és védekeztem. Minden védekezésem, minden támadásom úgy működött, ahogyan azt én akartam. Nagyon különleges volt” – tette hozzá.

Sainznak ugyanakkor volt még miért izgulnia a leintés után azon túl, hogy megbüntetik-e Hamiltont. Felmerült annak a gyanúja ugyanis, hogy dupla sárga zászlós zónában használta a DRS-t, ezért vizsgálták, de végül tisztázták az ügyben. Ezzel a spanyolnak 101 verseny után véglegesen meglett az első dobogós helyezése, a McLaren pedig 2072 nap és a 2014-es Ausztrál Nagydíj után először zárt a dobogón. A wokingi gárda vaksötétben, testületileg vonult fel a dobogóra, hogy megünnepelje az eredményt.

Carlos Sainz on Twitter

���� From P20 to P3!! I have never expected my first @F1 podium to be like this. I am extremely happy! Thank you to the whole @McLarenF1 team & everyone involved!! @EG00 #carlossainz #Smoothoperator

Formula 1 on Twitter

Go, go @Carlossainz55! ��� #BrazilGP �� #F1 @McLarenF1 https://t.co/c5iJKs6Ur4

Sainz a hetedik a bajnokságban, és jó eséllyel pályázik arra, hogy a legjobb versenyző legyen 2019-ben a középmezőnyben azok között, akik egész évben középcsapatnál versenyeztek, de akár még a hatodik helyet is elcsípheti, amivel közvetlenül az élcsapatok versenyzői mögött végezne. Ami viszont a konstruktőri bajnokságot illeti, ott már minden eldőlt a McLaren számára: a wokingi gárda bebiztosította matematikailag is a 4. helyet. Ennél előkelőbb pozícióban utoljára 2012-ben végzett a csapat, akkor a harmadik pozícióban fejezte be a szezont.

2019braziliangrandprixsunday_2st8138.JPG

„Remek teljesítmény! Nagyon örülök az egész csapat miatt, mert keményen dolgoznak a pályán és a központban egyaránt” – kommentálta a bravúrt a McLaren csapatvezetője, Andreas Seidl.„Nagyszerű, hogy sikerült dobogóra állnunk: Carlosnak ez az első, ahogyan hosszú idő után nekünk is. Kiváló motiváció arra, hogy folytassuk a kemény munkát, hogy a jövőben önerőből harcolhassunk további dobogós helyezésekért.”

Fotó: McLaren Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9615313058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása