WTCR: Makaó lehet Michelisz nagy esélye?
WTCR 2019: Makaó - Előzetes, 1-2. szabadedzés

Szűk utcái pályára tér vissza a WTCR mezőnye, Michelisz kulcsfontosságú hétvégének néz elébe a bajnokság szempontjából, főleg legfőbb riválisának, Esteban Guerrierinek a nyögvenyelős kezdését látva.

7d1acaa24656b762d4a1ed79d03f9aeb.jpg

Utolsó előtti alkalommal randevúzik a túraautó-világkupa (WTCR) mezőnye 2019-ben, mégpedig Makaó szűk és veszélyes utcáin. Magyar szempontból azonban ez lehet az év egyik legfontosabb hétvégéje, mivel a bajnoki pontversenyben hatpontos hátrányban lévő Michelisz Norbert korábban már többször is bebizonyította, hogy neki a legkevésbé sem idegen terep a 6,12 kilométeres Circuito da Guia: 2010-ben ezen a pályán szerezte első világbajnoki futamgyőzelmét, és további három alkalommal (2014, 2017, 2018) állhatott dobogóra.

Az év eddigi fordulóin pedig az bizonyosodott be, hogy az utcai pályákon jellemzően jól muzsikál a Hyundai, nem véletlen, hogy Michelisz idén is győzni tudott Vila Real utcáin. Ezen esélyeivel a BRC magyar versenyzője is tisztában van: „Makaó lehet az egyik legjobb esélyem” – írta a versenyzői blogján, hozzátette azonban, hogy „erős a konkurencia”, mivel több kimondottan Makaó-menő pilóta is van a mezőnyben. Közülük Jean-Karl Vernay-t, a listavezető Esteban Guerrierit, valamint Rob Huffot emelte ki – utóbbi neve gyakran felbukkan a hasonló felsorolásokban, de tekintve, hogy idén tizedik makaói győzelmét szerezheti, egyáltalán nem csoda.

16a9f81fd4f779eccd8037618f720c7c.jpg

Még jobb hír, bár ennek egy utcai pályán közel sincs akkora jelentősége, mint egy épített versenypályán, hogy a súlyelosztás is inkább a Hyundainak kedvez. A súlykompenzáció-elosztás kalkulációi közül ugyanis kikerült a májusban rendezett németországi versenyhétvége, amin rendkívül gyengén szerepelt a Lynk&Co. A portugál, a kínai és a japán hétvége időeredményei alapján a Lynk&Co betonkeverőként érkezett meg Makaóba, a kék-sárga festésű kínai autók – a maximális, 60 kilós ballaszttal – 1365 kilót nyomnak, 30-cal többet, mint a Hyundai vagy a Honda.

Az azonban már jelentősebb különbségnek mondható, hogy a Volkswagenek 1265, a Cuprák és az Alfa Romeók 1255, az Audik pedig 1245 kilósak lesznek. Utóbbiak tehát 120 kilóval nyomnak kevesebbet, mint a Lynk&Có-k, így az ingolstadti gyártó esélyei kimondottan jók lesznek ezen a hétvégén, főleg annak fényében, hogy tavaly Vernay mellett Frédéric Vervisch is nyert Makaón.

Sor került az év első versenyzőcseréire is, továbbá újra beindult a szabadkártyás üzem. A Hyundainál Luca Engstler a GT-világkupán induló Augusto Farfust váltotta a Hyundainál, míg a PWR Racing Cuprájában Daniel Haglöf helyét a szintén a csapat kötelékébe tartozó Robert Dahlgren vette át. Szabadkártyásként hatan csatlakoztak a mezőnyhöz, a szabályok értelmében őket még további 20 kilónyi pluszsúly sújtja: Jim Ka To (KCMG-Honda, hongkongi), Billy Lo (Tian Shi Zuver Team-Audi, makaói), Kwai Wah Wong (Son Veng Racing Team-Volkswagen, hongkongi), valamint a Team TRC hondás különítménye, három hongkongi versenyzővel: Terence Tse, James Tang, Arthur Law.

Csütörtökön, a hajnali órákban pedig el is startolt az idei kilencedik versenyhétvége – és ezúttal az döntött jól, aki inkább az alvást választotta, mivel – különböző visszajelzésekből és az általunk is tapasztaltakból kiindulva – egyik edzést sem közvetítették élőben a WTCR Facebook-oldalán, pedig a bajnokság ígéretet is tett rá.

c86b1ef6351a2c9536ab9bfb193bd8be.jpg

Így lemaradtunk arról is, hogy az első gyakorlás Michelisz Norbert elsőségével zárult, de a magyar 2:30.460-as idejével csak bő egy tizedet vert a Lynk&Có-s Yvan Mullerre. Mögöttük Vernay, Huff és Muller unokaöccse, Yann Ehrlacher végzett a legjobb öt között. Előkelő helyen kezdett Tom Coronel a Cuprával, a hatodik időt autózta – hozzá kell tenni, hogy a hollandnak is van két dobogója korábbról –, őt Andy Priaulx, Nick Catsburg, a Makaó-szüzességet ezen a hétvégén elveszítő Mikel Azcona és Mehdi Bennani követték.

Ezzel szemben a Honda meglepően gyengén kezdett: a KCMG párosa Tiago Monteiróval és Tassi Attilával a 14. és a 24. időt autózta, míg a Münnich Motorsport részéről Néstor Girolami csak a 19. lett, Esteban Guerrieri pedig a 23. A beugrók közül Dahlgren a 13., Engstler a 21. helyen zárt, míg a leggyorsabb szabadkártyás Billy Lo volt, aki a 27. lett.

A hétvége első piros zászlós szakaszát meglepő módon Gabriele Tarquini idézte elő, aki 13 perc elteltével a falhoz vágta a Hyundait a Police-kanyarban – az olaszt Dahlgren csak úgy tudta kikerülni, hogy kikormányozta az autóját azon kevés bukóterek egyikébe, ami található a makaói pályán. A későbbiekben Tassi Attila, Arthur Law és James Tang is megtörte az autóját – az ő esetükben a Moorish Hill, a Melco-hajtűkanyar és a Lisszabon-kanyar bizonyult kritikus pontnak.

Az első szabadedzés végeredménye:

wtcr_2019_makao_fp1.jpg

f5d03ce3746ba05f7e00e1886a5bb414.jpg

A második edzésen Rob Huff állt az élre, 2:29.422-es körével pedig két és fél tizeddel zárt Priaulx előtt, míg a harmadik helyen Vernay lemaradása már közel 7 tizedmásodpercre rúgott. Az első ötbe Ehrlacher és Vervisch, egy másodpercen belül pedig még Thed Björk fért be. Michelisz Norbi a 9. helyen folytatta, de négy tizeddel lassabb volt az FP1-es körénél – előtte Catsburg és Monteiro zártak, mögötte Azcona. Guerrieri számára eközben folytatódott a szenvedés, csak a 22. lett, ezzel legrosszabb hondásként zárva. A mezőny másik magyarja, Tassi Attila ezúttal a 20. időt autózta.

A piros zászlós fő okozóinak a szabadkártyások bizonyultak a második gyakorlás folyamán. Jim Ka To már az elején összetörte a Hondáját, majd Wong alatt kétszer is megállt a Volkswagen, Billy Lo balesete pedig az edzés végét is jelentette.

Az időmérő edzésekkel folytatódik a makaói program, de már csak pénteken: emberbarát időpontokra ne számítsunk, az első időmérő 1:50-kor, a második 6:35-kor startol magyar idő szerint – utóbbit élőben közvetíti az Eurosport 1.

A második szabadedzés végeredménye:

wtcr_2019_makao_fp2.jpg

Fotó: Florent Gooden, Frédéric Le Floc'h, Clement Marin / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7215305602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat