WEC: Rossz rajtja ellenére is legyőzte a Toyotát a Rebellion
WEC 2019/2020: Sanghaji 4 órás - Futam

Első időmérős sikerét követően a futamot is megnyerte a Rebellion a sanghaji WEC-fordulón, a Toyoták kettős dobogóval zárták a kármentést egyik legkatasztrofálisabb hétvégéjükön.

_1_rebellion_racing_che_re_2.jpg

Az eddig domináns Toyota mintegy körönként három másodperces lemaradásba került az LMP1-ben a teljesítménykiegyenlítő-rendszer miatt, ezért a japánok autóit csak a 4-5. helyről várhatták a sanghaji négyórás kezdetét. Az #1-es Rebellion számára szörnyen kezdődött a futam, Norman Nato ugyanis beragadt a rajtnál, így számos LMP2-es autó is elhúzott az egység mellett.

WEC �� � on Twitter

And now let's see what happened to the @RebellionRacing #1 at the start. �� #WEC #4HShanghai https://t.co/GpGajPChyU

A második stintben Gustavo Menezes vette át a pole pozíciós autót, és gyorsan felzárkózott a #8-as Toyota mögé, miután a #7-est a két Ginettával egyetemben kiintették áthajtásos büntetésre, amiért a beragadt Natót még a rajtvonal előtt megelőzték. A második órában Menezes meg is előzte Sébastien Buemit, visszaszerezve ezzel az első helyet, sőt majdnem 30 másodperces előnnyel adta át a stafétát Bruno Sennának.

Egy teljes pályás sárga zászlós fázisnak köszönhetően – amit a GTE Pro-ban az élen álló #95-ös Aston Martin defektje idézett elő – a Rebellion meglépett, miközben a Toyotáknak még egyszer ki kellett jönniük tankolásra, így több mint egyperces különbség alakult ki az élen. A Rebellion már nem először nyert a WEC-ben, mivel a tavalyi silverstone-i sikert a zöldasztalnál megörökölték, a Toyotát azonban a 2017-es austini verseny óta először győzték le a pályán.

Security Check Required

null

Buemiék megtartották a második helyét, Mike Conway, Kamui Kobayashi és José Maria Lopez triója felállhatott a dobogó legalsó fokára. A toyotás egységek ennek ellenére is vezetnek az egyéni kiírásban: a Buemi-Hartley-Nakajima triónak 62, Kobayashiéknak 59, míg a Rebellion egységének 43 pontja van.

A Team LNT Ginettáit pedig már az LMP2-es kategóriagyőztes követte: a #38-as JOTA-Orecával Rodolfo González, Antonio Félix da Costa és Anthony Davidson szereztek elsőséget a Jackie Chan DC Racing színeiben versenyző, #37-es testvérautót, vagyis Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry és Will Stevens hármasát megverve. Harmadik helyen a Zak Brown tulajdonában lévő United Autosports #22-es Orecája futott be Phil Hansonnal, Filipe Albuquerquével, valamint Paul di Restával.

Első 2019-es győzelmét aratta a GTE Pro-kategóriában a Ferrari, miután Alessandro Pier Guidi és James Calado kettőse az #51-es AF Corse-autóval a Porschék támadásait is visszaverte a verseny hajrájában, ezzel megállítva az egyébként két győzelmet is jegyző stuttgartiak menetelését. A #92-es 911 RSR lett a második Michael Christensennel és Kevin Estrével, harmadikként Gianmaria Bruni és Richard Lietz duóját intették le a #91-es autóval. Az amatőr GT-sek mezőnyében a TF Sport #90-es Porschéje, Salih Yoluc, Charlie Eastwood és Jonathan Adam hármasa a Fuji 6 órás után újra elsőséget ünnepelhetett.

December 14-én a szezon eddigi leghosszabb versenyével, a bahreini nyolcórással folytatódik a bajnokság.

A sanghaji 4 órás végeredménye IDE KATTINVA tekinthető meg.

Fotó: Joao Filipe / AdrenalMedia.com (FIA WEC Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2515299830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása