Érem nélkül zártak a magyarok az első FIA Motorsport Games-en

Oroszország volt a legeredményesebb az első „autósport-olimpián”, a magyarok pedig több top10-es helyezéssel, azonban érem nélkül távoztak az olaszországi Vallelungából.

c87i4113.jpg

Orosz arany túraautózásban

Oldalunk fő profiljából a legérdekesebb versenyszámnak a túraautózás ígérkezett, a nevezőkre két időmérő és két verseny várt, különböző pontleosztásban. Luca Engstler tűnt az egyik, ha nem a legfőbb esélyesnek, ennek megfelelően már a szabadedzéseken is erős tempót diktált, majd az első kvalifikáción pole-t is szerzett. A második időmérő edzésen azonban kibabrált a némettel a motor, így mért idő nélkül zárt.

A M1RA TCR Europe-pilótájának helyzetét tovább bonyolította, hogy ki is kellett cserélni az erőforrását Hyundaijában, a szabályok értelmében emiatt az első futamon is a rajtrács végére került. El sem készült végül az autó az első futamra, a másodikon pedig már az első körökben balesetbe keveredett, így pontot sem szerzett Engstler.

c87i6883.jpg

Engstler betlijével az első versenyen az orosz színeket képviselő Klim Gavrilov startolhatott az élről. Az audis már a piros lámpák kialvását követően kényelmes előnyre tett szert, végül majd’ hat másodperccel szelte át a célvonalat Mat’o Homola előtt, a hyundaios szlovák pilóta mögött pedig a belga Gilles Magnus ért célba az Audival. Magnus nem zárt zökkenőmentes versenyt, nekikoccant ugyanis Tom Coronelnek, aminek következtében megsérült a felfüggesztése.

Kiss Norbert képviselte Magyarország színeit a kategóriában, ám az Alfa Romeóval nem bizonyult kellően versenyképesnek ebben a közegben: több büntetésből is profitálva a kilencedik helyről indulhatott, de csak a 13. helyen intette le a kockás zászló.

4e8a2864.jpg

Csúszással vette kezdetét a vasárnapi, második verseny, miután Mason Filippi a felvezető körön eldobta a Hyundaiját, így Amerika számára a sóderágyban végződött a futam. A rajtnál Gilles Magnus jól indult a pole-ból, győzelmével kétség sem fért, a második hely sorsa azonban már korántsem volt ennyire egyértelmű, de végül Gavrilov meg tudta őrizni a pozícióját Coronellel szemben, így Oroszországé lett az arany-, Belgiumé az ezüst-, Szlovákiáé pedig a bronzérem.

Pedig a verseny folyamán háromszor is pályára kellett küldeni a biztonsági autót: előbb a rajtnál ütközött össze Engstler az olasz Enrico Bettera Audijával, majd az új-zélandi Faine Kahia csúszott ki. Az utolsó Safety Car-periódust a kínai Zhendong Zhang idézte elő, aki a kavicságyba tette az MG-jét, amely meglepően eredményesen muzsikált a brit Rory Butcher alatt, aki a második versenyen a negyedik lett Homola előtt. Kiss Norbert a 11. lett a Team Unicorse által felkészítette Alfával, amivel öt pontot szerzett.

„Alig volt hátra egy kör, nyolcadik, vagy kilencedik voltam, de a hongkongi srác úgy jött vissza a bukótérből, hogy oldalról eltalálta az autómat, ráadásul elkezdett leszorítani a fűre, és ott eljött a pillanat, amikor el kellett vennem a gázt” – értékelt a kétszeres kamion Európa-bajnok versenyző az MTI-nek.

Helyi siker Forma-4-ben

dscf3231.jpg

Húsz fővel indult a Forma-4-es mezőny az FIA Motorsport Játékokon. Az aranyérem az olasz Andrea Rosso nyakába került, aki a második helyről rajtolva nyerte az esős futamot – a szombati kvalifikációs versenyt követően ugyanis elveszítette az elsőségét, két másodpercet írtak hozzá az idejéhez, amiért sárga zászló alatt előzött, így Ido Cohen indulhatott az élről, az első kilenc körben vezetett is az izraeli. A második helyen a német Niklas Krütten végzett, harmadikként pedig a finn William Alatalo futott be.

Ebben a kategóriában is volt magyar érdekeltség Tóth László révén, az időmérőn ugyan csak a 13. helyet szerezte, a kvalifikációs versenyen viszont parádés felzárkózást bemutatva a negyedik lett, míg vasárnap a hetedik helyen zárt a magyar.

„Jól sikerült a rajt és úgy éreztem, hogy lehetőségem van megelőzni, de az egyenesben kiszorított a fűre, ezért el kellett vennem a gázt, és sokan el tudtak menni mellettem” – értékelte teljesítményét Tóth az MTI-nek nyilatkozva. – „Egy kicsit ideges lettem emiatt és kellett néhány kör, hogy visszaszerezzem a koncentrációt, de annak azért örülök, hogy a 13. helyről sikerült feljönnöm a hetedikre a leintésig.”

dscf7722.jpg

Holland aranyérem gokart szlalomban, magyarmentes döntő

Nina Pothof és Bastiaan van Loenen végeztek az első helyen a gokart szlalomos versenyszámban, így Hollandiához került az aranyérem. Az ezüstöt a belga válogatott szerezte Manon Degotte és Antoine Morlet kettősével, harmadikként pedig az oroszok zártak az Olesya Vashchuk - Vladislav Bushuev duóval. A magyar csapatot Kiss Dorka és Németh Bálint képviselték, ám a páros épphogy nem jutott be a döntőbe, a 17. helyen végeztek.

Ukrán elsőség driftben

Driftben az ukrán Dmitrij Illyuk lett az első egy Nissan 200SX-el, egy BMW M3 E92-vel harcba szállva a cseh Michal Reichert szerzett ezüst-, az orosz Ilya Fedorov pedig bronzérmet egy Nissan Silvia S14-gyel. Szántó Zoltán indult magyar színekben a kategóriában: Reicherthez hasonlóan egy BMW-vel állt rajthoz, a 14. lett.

Magyarország az első tízben szimulátorban is

30 ország szállt harcba az elsőségért a digitális kupában, köztük Magyarország is. Az aranyérem az ausztrál Cody Nikola Latkovskihoz került, aki a Costa Rica-i Bernal Valverdét, valamint az olasz Stefano Contét előzte meg. Báder Benjámin eljutott egészen a döntőig, ahol tizedikként zárt.

„Csalódott vagyok, mert jobb eredményre számítottam, úgy éreztem, hogy a hatodik helyről rajtolva néhány pozíciót előre tudtam volna jönni” – idézi az MTI a Race Online Hungary szimulátorosát, aki kétszer megpördült a fináléban, ezzel sok időt veszített, és nem tudott előrébb végezni.

Japán győzelem GT-ben

A GT-kategória volt az egyedüli, amelybe Magyarország nem nevezett versenyzőt. Az első Japán lett Hiroshi Hamaguchi és Ukyo Sasaharával, akik végig domináltak az FFF Racing csapata által versenyeztetett Lamborghini Huracánnal. A második pozícióban lengyel márkatársaik, Artur Janosz és Andrzej Lewandowski zártak, a harmadik helyen pedig Ausztrália végzett Stephen és Brenton Grove-val.

Oroszország nyerte az első olimpiát

Az összesített éremtáblázat élén egy arany- és két bronzéremmel Oroszország zárt, mögötte pedig Olaszország és Ausztrália következett, egyaránt egy arany- és egy bronzéremmel. Magyarország nem került fel az összesítésbe, ami egyébként a 49 induló országból csak 13-nak sikerült.

fia_motorsport_games_2019_medal_table.jpg

MTI: Az MNASZ elnöke büszke a magyar válogatottra

Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke büszke arra, hogy a magyar válogatott is részt tudott venni az első alkalommal megrendezett „autósport-olimpián”, a Róma közelében elhelyezkedő Vallelunga versenypályán lebonyolított Motorsport Games-en.

A sportvezető az MTI-nek azt nyilatkozta, az autóversenyzők számára különleges lehetőség egy olyan eseményen részt venni, ahol nemzeti színű versenyruhában, piros-fehér-zöld festésű autókkal, a magyar zászló alatt képviselhetik hazájukat.

„Amikor megtudtuk, hogy lesz Motorsport Games, akkor fontosnak éreztük, hogy itt legyünk, aztán azt, hogy jó eredményt érjünk el, végül pedig, amikor már kialakult a csapat, akkor mindannyian bíztunk a minél jobb eredményekben, esetleg egy érem megszerzésében” – mondta Oláh Gyárfás. Hozzátette, az öt kategóriában induló hat magyartól reális elvárás volt a legjobb tíz közé kerülés, de ez csak „hellyel-közzel” sikerült Vallelungában, ahol hat géposztályban 50 ország versenyzői képviselték saját országukat.

c87i2015.jpg

„Minden rendezvényben lehet találni hibákat, de azt gondolom, hogy a hétvége során jól látszott, a várakozáson felüli versenyzői létszám miatt a nemzetközi szövetség nagy hangsúlyt fektetett a rendezésre” – mondta az MNASZ elnöke. Kiemelte, hogy Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke a helyszínen tekintette meg a versenyeket, és már szombaton este elégedetten értékelte a látottakat.

„Volt egy zártkörű vacsora, amelyen részt vettem, és ezen Todt elnök úr pozitívan beszélt az első Motorsport Games-ről” – mondta Oláh Gyárfás, aki szerint Magyarország is meg tudna rendezni egy ilyen eseményt.

„Azt már tudjuk, hogy a következő két évben biztosan lesz folytatás, úgy tudom, több ország be is jelentkezett már a rendezésre, és azt mondhatom, hogy mi is fogunk pályázni, ha lesz rá lehetőségünk” – jelentette ki az MNASZ elnöke. Hozzátette, egy olyan eseményt, mint az első Motorsport Games volt, a Hungaroringen biztosan meg tudna rendezni Magyarország is, de elképzelhető, hogy egy-két kategóriával kibővítve is lenne lehetőség otthon adni a rendezvénynek.

Fotó: FIA Motorsport Games

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8315290758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása