Stratégiával likvidálta a Ferrarikat a Mexikói Nagydíjon, idén tizedik alkalommal nyert az F1-ben Lewis Hamilton. A brit hatodik világbajnoki címe azonban még várat magára.
�F1 Efsane Geçişler�� on Twitter
2019 ��#MeksikaGP Startı @serhanacar anlatımıyla Heyecan dolu start. #MexicoGP https://t.co/KSifL5qKEb
Max Verstappen hátrasorolását követően a két Ferrari indulhatott az első sorból a Forma-1-es Mexikói Nagydíjon, de Lewis Hamilton és Max Verstappen nem tudták lefegyverezni Charles Leclerc és Sebastian Vettel kettősét, sőt a brit és a holland annyira egymással voltak elfoglalva, hogy visszaestek az ötödik, illetve a nyolcadik helyre. A harmadik pozícióba Alexander Albon lépett elő, Carlos Sainz Jr.-ral a nyomában, Verstappen pedig Lando Norrist és Valtteri Bottast is megkapta maga elé. Több kisebb összeérés is tarkította az első métereket, így rövid időre elrendelték a virtuális biztonsági autót.
A zöld zászlók meglengetése után Hamilton gyorsan átlépte Sainz Jr.-t, Verstappen pedig Bottast meglepte egy kamikaze bevetődéssel a stadionban – a holland jobb hátsó defektet kapott azonban, így rengeteg időt veszítve meg kellett ejtenie egy kényszerkiállást. Nem sokkal később Bottas is legyűrte a McLareneket, amelyek közül Norris jött ki elsőként a boxba, és ott is ragadt a brit, csapata ugyanis elrontotta a kerékcseréjét, de az Alfa Romeónál sem klappolt minden, aminek Antonio Giovinazzi látta kárát.
Formula 1 on Twitter
LAP 13/71 Nightmare for Norris! He's released from his box, but the front-left isn't attached � He's wheeled back, but rejoins a lap down #MexicoGP �� #F1
Sophia on Twitter
The mistake of Alfa Romeo's mechanics in the car of Antonio Giovinazzi! #MexicanGP #Formula1 #F1 https://t.co/XdlO4uBBNV
Albon nyitotta az élmezőnyben a boxkiállások sorát a 15. körben, egy körrel később jött Leclerc, míg Hamilton a 24.-ben, Vettel és Bottas pedig a pályán maradtak. A finn pilótát egészen a 37. körig kint tartották, a Mercedes megmozdulására egy kör múlva reagált a Ferrari is, de Vettel csak a negyedik helyre tudott visszajönni, miután az előző körben Sainz Jr. és Pierre Gasly egymással voltak elfoglalva, s ezzel feltartották a négyszeres világbajnokot.
A 44-45. kör tájékán Leclerc és Albon a második kerékcseréjüket is megejtették, de a monacói kiállása az átlagosnál 3-4 másodperccel lassabbra sikerült, mivel a jobb hátsó abroncs nem akarta az igazságot. Hamilton azonban tovább nyúzta a kemény gumikat, és végül ez bizonyult a legjobb stratégiának, amivel idei 10., pályafutása 83. győzelmét aratta – ám a hatodik világbajnoki cím még nincs meg.
Vettel lett a második, Bottas a harmadik, míg Charles Leclerc a negyedik helyét a leggyorsabb körért járó bónuszponttal egészítette ki. A Red Bullok az 5-6. helyen futottak be Albon-Verstappen sorrendben (a holland szintén elképesztően sokáig, 66 körön át gyilkolta a kemény abroncsokot), mögöttük a hazai közönsége előtt a középmezőny legjobbja címet elcsípő Sergio Pérez, a renault-s Daniel Ricciardo, valamint a két Toro Rossó-s ért célba a TOP-10-ben.
A sorrend viszont változott a leintés után, mivel Kvjat az utolsó körben úgy előzte meg Nico Hülkenberget, hogy a falnak lökte a németet, ezért az oroszt 10 másodpercre büntették, amivel kipottyant a pontszerzők közül, a renault-st – aki hátsó szárny nélkül látta meg a kockás zászlót – tizedikként rangsorolták.
Jövő héten az Amerikai Nagydíjjal folytatódik a 2019-es szezon, ha Hamilton a jelenlegi 74 pontos előnyéből megőriz 52 egységnyit, hatodjára is bajnokká koronázzák.
A Mexikói Nagydíj végeredménye:
Formula 1 on Twitter
RACE CLASSIFICATION How they crossed the line at Autodromo Hermanos Rodriquez #MexicoGP �� #F1
Fotó: Mercedes Media Database
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.