BRAKING NEWS MOTORSPORT

F1: Bottas nyert Japánban, hatodjára is világbajnok a Mercedes

Szerző: KovatsOliver | 2019. okt. 13., 08:40

Forma-1 2019: Japán Nagydíj - Futam

Hiába indulhatott autóival az első sorból a Ferrari, már az első párszáz méteren nem tudták tartani a pozícióikat. Valtteri Bottas pazar rajttal használta ki Vettelék beragadását, kontrollált versenyt futva idei harmadik győzelmét aratta a Japán Nagydíjon, az elsőt az április végi azerbajdzsáni verseny óta.

suzukasunday8-618554.jpg

Időmérős balesetét követően Robert Kubica csak a boxból indult, így 19 autó vágott neki a Forma-1-es Japán Nagydíjnak. A piros lámpák kialvását követően beragadtak az első sorban a Ferrarik, a vezetést Valtteri Bottas vette át a harmadik helyről, majd az 1-es kanyarban Charles Leclerc összeért Max Verstappennel. A holland kiforgott a Red Bull-lal, a monacóinak pedig megsérült az első szárnya – a 4. körben ki is jött egy újért, Verstappen azonban még a táv harmada előtt kiállt.

Sophia on Twitter

Video Charles Leclerc colliding with Max Verstappen in Lap1! #JapaneseGP #Formula1 #F1 https://t.co/naam9BjqOr

Vincent Bruins on Twitter

Onboard with polesitter Sebastian Vettel. This is not considered a jump start? #F1 #JapaneseGP https://t.co/vQ9ldjSmqA

A Leclerc-Verstappen incidenst eleinte csupán jegyezték a stewardok, végül a futam utáni döntés mellett határoztak. Néhány kör erejéig Sebastian Vettel dobogós esélyei is veszélybe kerültek, rajtnál való kiugrás gyanújával vizsgálták: a német valóban be is mozdult a piros lámpák kialvása előtt, ám annyira pont nem, hogy ennek a mértékét az érzékelők is kimutassák, így nem büntették.

A tervezett kiállások sorozatát Vettel kezdte meg a 17. körben – a bejáratnál szinte állóra fékezte az autót, alig bírt megállni –, lágy gumikat kapott, miközben Bottas autójára egy körrel később a közepes abroncsok kerültek fel, ahogyan Hamilton is, aki a legtovább, egészen a 22. körig húzta – vagyis eltérő taktikát követett a Ferrari és a Mercedes. A Ferrarinak láthatóan kihívást jelentett a gumik kezelése, 15 kör után Vettel jött az újabb garnitúra gumiért, miközben Hamilton nemcsak a második helyre, hanem a győzelemre is kivetette a hálóját.

Bottas a 37. fordulóban kerített sort a második kerékcseréjére, Hamilton pedig próbált minél tovább az élen maradni – aztán tíz körrel a vége előtt a vb-éllovas is beadta a derekát, friss lágy gumikat szereltek fel a W10-esére a hajrára. Ennek köszönhetően Hamilton leggyorsabb köröket szórva érte utol Vettelt, a lendülete viszont ezzel meg is torpant. Érdemi támadásra először az 51. körben volt lehetősége, de azt visszaverte a ferraris.

m215176.jpg

Idei harmadik győzelmét szerezte Valtteri Bottas, először nyert az Azerbajdzsáni Nagydíj óta. A finn Mercedes-pilótát több mint 11 másodperces előnnyel intették le, pályafutása során hatodik alkalommal az első helyen. Vettel kitartott a befutóig, így övé lett a második hely, Hamiltoné a harmadik – a Mercedes azonban így is 14 ponttal többet szerzett a Ferrarinál, ami éppen elegendő volt, hatodik konstruktőri címét szerezte.

Alexander Albon annak ellenére, hogy gyengén rajtolt, majd az első körökben a mclarenes Lando Norrisszal is koccant, negyedikként futott be a brit csapattársa, Carlos Sainz Jr. előtt. Leclerc (egyelőre) a hatodik, mögötte Daniel Ricciardo (Renault), Pierre Gasly (Toro Rosso), Nico Hülkenberg (Renault) és Lance Stroll (Racing Point) tette teljessé a pontszerzők névsorát. Akár Sergio Pérez is lehetett volna pontszerző, de az utolsó körben ütközött Gaslyval a nyolcadik helyért csatázva, így a falban kötött ki a 2-es kanyarnál.

Sophia on Twitter

Video Pierre Gasly colliding with Sergio Perez in the last lap of the race! #JapaneseGP #Formula1 #F1 https://t.co/f4pu22Lrcm

Két hét múlva Mexikóvárosban folytatódik a szezon, ahol akár az egyéni cím sorsa is eldőlhet, ugyanis Hamilton még Bottas győzelme ellenére is 64 egységgel vezet az összetettben.

A Japán Nagydíj végeredménye (pontszerzők):

  1. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:21:46.755 óra
  2. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 13.343 másodperc hátrány
  3. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 13.858 mp h.
  4. Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull) 59.537 mp h.
  5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 1:09.101 perc h.
  6. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1 kör h.
  7. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1 kör h.
  8. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 1 kör h.
  9. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point) 1 kör h.
10. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1 kör h.

(Forrás: MTI)

Fotó: Pirelli F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8715220214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.