TCR EU: Eltűnt a Hyundai tempója, Peugeot első sor Monzában
TCR Europe 2019: Monza - Időmérő edzés

Fordult a kocka a TCR Európa-kupa olaszországi záróhétvégéjén: váratlanul semmivé lett a Hyundai fölénye, ellenben a Peugeot-k az élre törtek – Julien Briché és Aurélien Comte ki is bérelték az első sort. Luca Engstler csak a 17. helyre kvalifikált a M1RA-val, míg Tenke Tamás a mezőny utolsó harmadába.

2019-2019_monza_friday---2019_tcr_eur_monza_fp_24_julien_briche_23.jpg

A pénteki szabadedzések alakulása alapján még Hyundai-dominanciára lehetett számítani Olaszországban – a 60 kilogrammos ballasztsúly ellenére is –, ám a szombat délelőtti időmérő edzésre drasztikusan, kimutathatóan visszaesett a dél-koreai gyártó teljesítménye. Így már a Q1-et is a Peugeot uralta Julien Brichével és Aurélien Comte-tal – aztán a Q2-ben a bajnoki címért még harcban lévő Briché idei első pole-ját is megszerezte.

1:56.308-as körével majdnem fél másodpercet adott Comte-nak, míg a második sor az Audié lett: a WRT-s Santiago Urrutia ért oda a harmadik helyre, a negyedik helyen kisebb meglepetésre a VRC Team beugrója, Klim Gavrilov végzett.

Teddy Clairet-nek köszönhetően egy harmadik Peugeot is bekerült a legjobb öt közé, mögötte Daniel Lloyd (Brutal Fish Racing, Honda), Gianni Morbidelli (WestCoast Racing, Volkswagen), valamint Gilles Magnus (Comtoyou Racing, Audi). A legjobb hyundaios csak a kilencedik lett, a bajnoki listavezető Josh Files személyében, aki így leginkább a fordított rajtrácsos versenyhez fűzhet komolyabb reményeket, ami a volkswagenes Maxime Potty (Team WRT) kezdhet az élről.

Ám a Target Competition brit pilótájának legjobb ideje is csak 1:57.661 volt, holott a második edzésen ennél hat tizedmásodperccel gyorsabb, 1:57.009-es hyundaios időt is láthattunk. Ahhoz képest, hogy az i30-asok a gyakorlások során az első hat, illetve az első négy helyet foglalták el, ezúttal még a Q2-be is csak kettő jutott tovább. Files csapattársa, Andreas Bäckman is csak a 12. lett, a cuprás John Filippi mögött, ráadásul a sóderágyat is megjárta az 5-ös kanyarnál.

Ami a magyar érdekeltségeket illeti, könnyen lehet, hogy ezzel az időmérővel megpecsételődnek Luca Engstler dobogós esélyei, ugyanis a német csak a 17. időt futotta a M1RA-Hyundaijal. Tenke Tamás a 26. helyet szerezte meg a Zengő Motorsport Cuprájával.

A kétrészes időmérő során a piros zászlók is előkerültek: az újonc Guilherme Salas csúszott ki az Ascarinál a Vuković Motorsport Renault-jával, onnan pedig már nem volt visszaút a brazilnak, aki így mindkét futamot csupán a 29. rajtkockából kezdheti meg.

Közép-európai idő szerint 16:50-től rendezik meg az első futamot. Briché pole-jával már öt pontot faragott a lemaradásán, de amennyi még legalább négy egységgel csökkenti a különbséget, csak vasárnap avatnak bajnokot a TCR Európa-kupában.

A versenyt élőben adja a TCR hivatalos YouTube-csatornája, ám a Sport 2 csak csúsztatott élőben, 17:00-ás kezdéssel tűzi műsorra a labdarúgó-Eb Grúzia-Írország selejtezője miatt.

A Q1 végeredménye IDE, a Q2-é pedig IDE kattintva tekinthető meg.

Fotó: TCR Europe Media

Írta:Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4115219184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása