BRAKING NEWS MOTORSPORT

"Szenvedélyünk az autósport!"

F1: Hülkenberg pengeélen táncol a 2020-as szezont illetően

A Renault német pilótája még a „gyilkos” Max Verstappent is bevállalta volna, de a Red Bull-lal folytatott tárgyalásait nem koronázta siker. Lényegében az Alfa Romeo és a Williams jelenti Nico Hülkenberg utolsó mentsvárait.

591e-1d05-82b1-4804a207c96c_f854611601eee317e4918696c3f19829c214838c.jpg

Nico Hülkenberg lehet a 2020-as átigazolási hullám legnagyobb vesztese: mint arról a Braking News Motorsport is beszámolt, a Renault-tól az év végén távozik a német, és sem a Red Bullnál, sem pedig a Romain Grosjeannak újabb esélyt adó Haasnál nem járt sikerrel. Előbbi csapattal már hónapokkal ezelőtt szóba hozták Hülkenberget, aki még a korábbi elutasító válasz ellenére is igent mondana, bármi áron.

„Nem tudnék nemet mondani arra az autóra. De azt hiszem, bárki más így tenne” – taglalta Hülkenberg a RaceFans.net azon kérdésére, hogy továbbra is megragadná-e a lehetőséget, ha a Red Bull befogadná. – „Nyilvánvalóan nagy kihívás lenne, mert mint tudjuk, Max egy gyilkos, ő az egyik leggyorsabb a mezőnyben.”

„A Haas is egy lehetőség volt, határozottan. Beszéltünk, és ez nem titok, de nem kaptunk az alkalmon, így nem tudtunk megegyezni sem” – tért ki a haasos spekulációkra a 32 éves versenyző.

gs1-875.jpg

Megszólalt Hülkenberggel kapcsolatban a Haas: a csapatfőnök Günther Steiner azt nyilatkozta, hogy ugyan nehéz volt dönteni a német és Romain Grosjean között, végül azért tették le a voksukat az utóbbi mellett, mert nem akartak kockáztatni egy új versenyzővel.

„Mindketten nagyon jó versenyzők, ezért remélem, hogy Nico is az F1-ben marad. Végül azonban Romain mellett döntöttünk, mert már négy éve része a csapatnak, ismerjük az előnyeit és a hátrányait ebből adódóan” – ecsetelte a helyzetet Steiner. – „Ha jó napja van, nagyon jó pilóta, és a csapatot is nagyon jól ismeri. Ebben az évben a legnagyobb gyengeséget sokkal inkább az autó jelenti, mert nem úgy viselkedik, ahogyan azt szeretnénk. Alapvetően nyitott lennék egy versenyzőváltásra, de nem tudom, hogy ez bármiben is jobbá tenné az autót.”

„Talán igen, talán nem. Azonban egy új versenyzőnek elölről kellene kezdenie mindent, holott Romainnak nagy része van abban, hogy megértsük, mi a gond az autóval. Nagy segítség ő a számunkra, így nem akarunk több ismeretlent, ezzel kockáztatva, akár rosszabb, akár jobb pilótát igazolsz” – indokolta a döntést.

Grosjeannak a DTM lett volna a „B-opció”

Noha azt pletykálták, hogy Romain Grosjean a Formula-E-ben folytatta volna, amennyiben az F1-ben ülés nélkül maradt volna – ám a francia péntek délután elárulta, hogy igazából a DTM-mel számolt, mint lehetséges menekülő útvonal.

„Személy szerint elgondolkodtam azon, hogy szeretném-e úgy a Forma-1-ben folytatni, hogy nagyon kicsi az esélye annak, hogy bajnokságot nyerek, vagy inkább elmegyek egy olyan bajnokságba, ahol még lehetek bajnok” – nyilatkozta a GPToday.net-nek. – „Azóta nagy rajongója vagyok a DTM-nek, hogy 2006-ban a Forma-3-ban versenyeztem. Az egy remek bajnokság, az autók is jól néznek.”

_2st0679-974.jpg

„A DTM-et ráadásul a Formula-E-vel is kombinálható többnyire, így azért elég jó szezont lehet összerakni. Az „A-terv” mindig az F1 volt, míg a „B” és a „C” a DTM vagy a Formula-E, vagy akár mindkettő” – vázolta fel, miképpen próbált döntésre jutni. – „Sokáig gondolkodtam. Miért is akarnám a Forma-1-ben folytatni? Tudom-tudom, ez a sport a legjobb a világon, egészen lenyűgöző. De frusztráló is tud lenni, ha nincsenek meg a megfelelő eszközeid.”

„Beszéltem magammal is, a gyermekeimmel is, és végül úgy döntöttem, hogy még egy kicsit maradok az F1-ben. Jövőre pedig minden megpróbálkozunk dolgozni, amin csak tudunk.”

Hülkenberg számára egyre fogynak a lehetőségek, ami a 2020-as szezont illeti, szabad ülés lényegében már csak az Alfa Romeónál és korábbi csapatánál, a Williamsnél akad – ugyanis a Red Bullnál leszögezték, hogy a német „nincs a listájukon”.

ap-21mmjc3c11w11_news.jpg

„Nico nincs a listánkon. Nagyszerű versenyző, ezért kár lenne, hogy jövőre nem látnák a Forma-1-ben. Ő egy olyan profi pilóta, aki vitathatóan nem aknázta ki a benne rejlő potenciált. Nagyon remélem, hogy talál végül magának ülést, mert többeknél is jobb azok közül, akik a mezőnyben vannak. A Forma-1-ben van a helye” – erősítette meg a tényt a pénteki sajtótájékoztatón Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

Nyílt titok, hogy a Red Bull a saját neveléseiből akarja kisakkozni a 2020-as szezont is, bármennyire is nehéz lesz. Mindenesetre jelenleg Alexander Albon képességeit méri fel a csapat, aki emiatt is vette át a nyári szünetben Pierre Gasly helyét, aki így visszatért a Toro Rossóhoz, a szintén ex-Red Bull-os Danyiil Kvjat mellé.

„Nem akarunk semmit sem elsietni. Minden általunk figyelt versenyzőnek szerződése van. Teljesen kihasználjuk a rendelkezésre álló időt arra, hogy kiértékeljük Alex fejlődését, és azt összevessük Dany vagy Pierre teljesítményével” – tette hozzá Horner.

A német ugyan jóban van az Alfa Romeót irányító Frédéric Vasseurrel is, hiszen 2009-ben az akkoriban általa irányított ART Grand Prix-vel lett bajnok a GP2-ben – ugyanakkor a hinwili alakulatnál a döntésben közrejátszik a Ferrari is, mely a jelek szerint teljes mellszélességgel védi juniorját, Antonio Giovinazzit. A Williamsnél pedig azért maradhat hoppon, mert a küszöbön áll a csapat teszt- és tartalékversenyzője, a komolyabb anyagi háttérrel rendelkező Forma-2-es élmenő, Nicholas Latifi.

5a00-663c-6542-4cef95762b30_5abdf384dbb859111e5ba58c72bab99de51dc70a.jpg

„Eléggé nyilvánvaló a helyzet, hogy mely ülések elérhetőek, és melyek nem” – mondta Hülkenberg.

„Most a legfontosabb az, hogy vezessek és a legjobbat nyújtsam a pályán. Csak egy kis időre van szükségünk, de úgy gondolom, továbbra is vannak lehetőségem és reális esélyem. A Forma-1 ugyanakkor az a hely, ahol soha nem lehetsz túlságosan biztos valamiben” – zárta gondolatait.

Fotó: Renault F1 Team Media, Haas F1 Team Media, Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr10015139260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

liberalnazi dickheads 2019.09.23. 16:49:30

Hulkenbergnek már sehol nem kellene táncolnia.. Ilyen elbaszott szerencsétlen embert rég lehetett látni bármilyen sportban.. A csávó konkrétan Fortuna háta mögött van bármerre is fordul..Futottak még kategória.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat