BRAKING NEWS MOTORSPORT

"Szenvedélyünk az autósport!"

F1: Megkérdőjelezte a Leclerc-eset elbírálását a Mercedes – reagált az FIA!

Lewis Hamilton és a Mercedes is nehezményezte, hogy a stewardok nem dorgálták meg jobban Charles Leclerc-t a kemény védekezéséért – a brackley-i bajnokcsapat részéről a csapatfőnök Toto Wolff ki is jelentette, hogy szerinte csak azért nem kapott súlyosabb büntetést a monacói, mert az eset a Ferrari hazai versenyén történt. A Nemzetközi Automobil Szövetség új versenyigazgatója azonban megindokolta a döntést.

ed8lcnlxsaesbfz.jpg

2010 után ismét győzni tudott hazai közönsége előtt, a monzai Forma-1-es Olasz Nagydíjon a Ferrari, ráadásul a csapatnál még új fiúnak számító Charles Leclerc révén, miután Sebastian Vettel egy újabb hibával még a pontszerzés lehetőségét is eldobta magától néhány kör után. Így a monacóinak hátvéd nélkül kellett visszavernie a Mercedesek támadásait – persze a csapat is megtette a magáét egy jól időzített boxkiállással, ennek ellenére sor került test-test elleni küzdelemre is.

A 23. körben járt a verseny, amikor a kerékcseréjüket még nem teljesítő renault-sok kerülgetését próbálta meg kihasználni Lewis Hamilton: Curva Grandéból kifele, a Roggia-sikánnál akart elmenni Leclerc mellett, de a ferraris kitette a jobb vállát, így a brit a fűre kényszerült, maradt a második helyen. Hamilton rögtön jelentette is rádión az esetet, azonban Leclerc megúszta egy fekete-fehér zászlós utolsó figyelmeztetéssel az esetet.

Formula 1 on Twitter

Edge of our seats �� #ItalianGP �� #F1 https://t.co/um2nUaAZYv

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint keményebb büntetés is járt volna Leclerc-nek.Nagyon kemény verseny volt, de Charles talán néha túlment a határon. Azt gondolom, hogy Lewisnak partnernek kellett lennie abban, hogy ne történjen baleset” – idézi gondolatait a RaceFans.net. – „De mit is tehetnénk? Monzában adtak volna öt másodperces büntetést a Ferrarinak? Abból olyan népfelkelés lett volna, hogy csak rendőri kísérettel hagyhattuk volna el a pályát.”

„Úgy vélem, innentől kezdve több koccanó autót fogunk látni, ha ez lesz az általános gyakorlat” – utalt arra a csapatfőnök, hogy szerinte a nagyobb engedékenység nagyobb agresszivitást is tesz majd lehetővé. „A kérdés az, hogy vajon mikor jön el az a pont, amikor egy hasonló incidens balesettel zárul majd? Mindenesetre addig hagyjuk őket versenyezni.”

m211238.jpg

Fotó: Mercedes Media Database

A Leclerc-rel szemben alulmaradó Hamilton szerint is engedékenyek voltak a versenyfelügyelők a monacóival. „Úgy néz ki, hogy az új generáció a manőverek során többet engedhet magának, mint a tapasztaltabb versenyzők” – kontrázott a döntésre Hamilton a futam után. – „Ez egy hasznos tudás egyébként, amit már én is ismerek, és várom a következőt.”

„Nem igazán számít az, mit gondolok” – füstölgött a világbajnoki címvédő a bírói döntés miatt. – „Folyamatosan következetességet kértünk, és volt egy egyértelmű szabály, amit nem alkalmaztak ma. Nem tudom, miért van ez, de úgy gondolom, hogy ballábbal keltek fel a bírák ezen a napon. Több alkalommal is túlmentünk egy határon, de hiába emeltem szót ellene. Így, amint elkerültem az ütközést, arra fókuszáltam, hogy megpróbáljak közel kerülni újra.”

Végül Hamilton nem járt sikerrel Leclerc ellene, mivel a verseny utolsó harmadára teljesen elkoptak a gumijai, egy elfékezéssel át is adta Valtteri Bottasnak a második helyet – de a finn sem talált fogást a második Forma-1-es futamgyőzelmét szerző monacóin. Hamilton ki is jött a boxba friss gumikért, ennek köszönhetően legalább a leggyorsabb körért járó egy pontra le tudott csapni.

Egy régi-új újítással védekezett az FIA

Arra a kérdésre pedig, hogy miért nem büntették keményebben Leclerc-t, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Michael Masi adta meg a választ. „Egyrészt, a tavalyi esetnél volt kontakt a két autó között” – kezdte az indoklást, utalva arra, hogy tavaly miért kapott öt másodperces büntetést a Red Bull-os Max Verstappen, amikor hasonló módon tette ki a pályáról Bottast.

Az eset után példaként felhozott Verstappen-Bottas incidens a tavalyi Olasz Nagydíjról.

Masi arra is kitért, hogy a fekete-fehér zászló – amit a szaksajtó Forma-1-es sárga lapnak is nevez – újbóli alkalmazása révén, illetve a szezon korábbi részében a versenyzőkkel folytatott beszélgetés után nem volt indokolt a szigorúbb eljárás. „Emlékezzünk csak vissza néhány dologra. Bahreinben elbeszélgettünk arról a versenyzőkkel, hogy hagyjuk őket versenyezni, és vannak további, jelenlegi is folyamatban lévő diskurzusaink, amelyekben a versenyzők mellett a csapatfőnökök és a sportigazgatók is érintettek. Így az előző hétvégén, Spában újra bevezettük a fekete-fehér zászló használatát, Pierre Gaslynak fel is mutatták egy nagyon is hasonló incidenst követően” – magyarázta.

Érdekesség, hogy a belgiumi eset előtt utoljára a 2010-as Maláj Nagydíjon láthattuk ezt a fajta figyelmeztetést, amit az akkor még a McLaren színeiben versenyző Lewis Hamiltonnal szemben alkalmazták, amiért védekezés közben folyamatosan irányt váltott Vitaly Petrov Renault-ja előtt.

Nyitókép: Formula 1 / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr515052304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

liberalnazi dickheads 2019.09.09. 12:03:36

Hamilton egy igazi faszkalap. Ha ő csinálja rendben van. Mindenki más hülye..
A faszért tolakszik ott ahol eleve nem fér el. A vezető autó előnyben van.

liberalnazi dickheads 2019.09.09. 12:03:41

Hamilton egy igazi faszkalap. Ha ő csinálja rendben van. Mindenki más hülye..
A faszért tolakszik ott ahol eleve nem fér el. A vezető autó előnyben van.

vandorszekely 2019.09.10. 08:05:13

A boxosnak savanyú a szőlő.. Azt hitte, egyeduralkodó, erre löklerk lealázza. Abszolút brilliáns pilóta, de mivel pár éve eljátszotta a "fekete vagyok, azért nem nyerek" kártyát, nem tudok szurkolni neki. Épp ideje volt, hogy az F1 kicsit színesedjen

body_andras 2019.09.10. 09:31:45

A sportághoz méltatlannak tartom ezt a faszkalapozást meg boxosozást. Ez nem foci, nem kérjük a gyerekes utálatoskodást, köszi.
Abban talán egyetértünk hogy Kanada után a Mercedes testületestül csöndben maradhatna. Nem kaphatják meg az összes futamot ajándékba azok mellett amiket amúgy simán nyernek.

Quattroman 2019.09.10. 19:18:44

Elég lenne a saját háza táján sepregetnie.
Azt a sok gusztustalan szemét húzást amivel Rosberg ellen meccselt természetesen nem tartja túlzásnak. Van olyan hogy a hóhért akasztják...
Végre valaki akinek kellően szarálló az overállja és nem olyan kamikáze mint a kis narkós holland.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat