"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

Hivatalos: Teljes szezont fut a McLaren az IndyCarban – de mi lesz Alonsóval?

2019. augusztus 10. - KovatsOliver

2019wk43658p.jpg

Nagyvolumenű bejelentéssel lepte meg követőtáborát a McLaren, melynek értelmében a wokingi gárda – az idei fiaskó ellenére – rajthoz áll a 2020-as IndyCar-szezonban, mégpedig egy másik csapattal, a Schmidt Peterson Motorsports-cal együttműködve, két (vagy három) Chevrolet-motoros autót indítva. Felmerül azonban a kérdés, hogy mi lesz így a csapat jelenlegi versenyzőivel, továbbá Fernando Alonsóval, aki a hírek szerint a tereprali felé is kacsintgat.

A McLaren számára a tengerentúli autóversenyzés a legkevésbé sem mondható idegennek, mivel az 1970-es években komoly eredményeket ért el az IndyCarban: 1972-ben Mark Donohue-val, 1974-ben és 1976-ban Johnny Rutherforddal Indy 500-at nyert, míg 1973-ban Roger McCluskey-val, 1977-ben pedig Tom Snevával szerzett bajnoki címet. Az 1979-es szezon végén azonban a McLaren kivonult Amerikából, 28 futamgyőzelemmel a zsebében.

Az utóbbi években a McLaren újra elkezdett érdeklődni az amerikai open-wheel világa iránt, így előbb a 2017-es, majd a 2019-es Indy 500-ason próbált szerencsét a kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonsóval. Első nekifutásra az Andretti Autosporttal fogott össze a wokingi gárda, s kis híján óriási bravúrral sült el dolog, ugyanis a spanyolnak vezető helyről kellett kiállnia, amikor elfüstölt mögötte a Honda-motor. Idén azonban totális kudarc lett a McLaren indianapolisi kitérője, még kvalifikálni sem sikerült az autót – így a spanyol továbbra sem tudta „megszerezni” a Tripla Koronát, amihez a Monacói Nagydíj és a Le Mans-i 24 órás után már csak az 500 mérföldes futamot kellene behúznia.

Pénteken azonban bejelentették, hogy a viszontagságos próbálkozások ellenére a McLaren komolyabban elkötelezi magát az IndyCar iránt, és a Schmidt Peterson Motorsports-cal közös csapatot indít a 2020-as idényben, Arrow McLaren Racing SP néven és két Chevrolet-hajtású Dallarával. A bejelentésre értelmében a Sam Schmidt és Ric Peterson által alapított csapat majd’ 10 év után szakít a Hondával.

jgs_2019indianapolis5001104931.jpg

A McLaren által kiadott közleményben az áll, hogy a csapat infrastruktúrájáról az Arrow SPM fog gondoskodni, a wokingi gárda pedig elsősorban technikai, kereskedelmi és marketing szakértelmével járul hozzá a sikerhez. Az is kiderült, hogy a Schmidt-Peterson duó beosztása nem változik, de a vezetőség kiegészül a McLaren IndyCar-projektjét az előző években egyengető Gil de Ferrannal – a Champ car 2000-es és 2001-es bajnoka sportigazgatóként áll majd munkába.

Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója – aki néhány héttel ezelőtt még nem tartotta valószínűnek, hogy jövőre sikerül biztosítani a teljes IndyCar-szezon teljesítéséhez szükséges feltételeket – a következőképpen kommentálta a bejelentést: „Az IndyCar a McLaren versenyprogramjának már régóta része volt, manapság pedig a bajnokság olyan felületet biztosít, amely nem csak kereskedelmi szempontból növeli a márkánkat Észak-Amerikában, de a nemzetközi motorsport legjobb csapatai közül néhánnyal mérhetjük össze tudásunkat.”

„Ez a csapat stratégiai partnerként megfelelő együttműködést biztosít a McLarennek akkor, amikor visszatérünk a sportba.

Hiszünk benne, hogy együtt és egymást segítve el tudjuk érni közös céljainkat. Sam Schmidt és Ric Peterson erős alapokat fektettek le, így már várjuk a közös munkát és azt, hogy együtt új szintre emeljük a csapatot.

Annak pedig végképp örülök, hogy az Arrow Electronics-szel kiterjeszthetjük a kapcsolatunkat, mind az F1-ben, mind az IndyCarban. A McLarennek és a Chevrolet-nek különleges történelmük van Észak-Amerikában, így beleillik a képbe, hogy ők is részei a visszatérésünknek” – ecsetelte az elképzeléseket, illetve részletezte a megállapodás részleteit Brown.

De Ferran elmondta, hogy hosszú távon az a McLaren célja, hogy futamgyőzelmekért és bajnoki címekért harcoljon, s bár tisztában van vele a csapat, hogy komoly fába vágta a fejszét, teljes mértékben elkötelezett a program iránt.

65601966_2154929237966531_5534052205411172352_n.jpg

Egyetértett a sportigazgatóval Schmidt is, aki szerint a McLarennel érkező erőforrások lehetővé teszik, hogy az Arrow McLaren SP-ben meglegyen a potenciál ahhoz, hogy folyamatosan a dobogós helyekért és az elsőségekért csatázzon.

„Nagyon büszke vagyok arra a csapatra, amit Ric-kel építettem, miután egy olyan legendás márka, mint a McLaren Racing úgy döntött, hogy partneri kapcsolatba lép velünk, és így együtt folytathatjuk az IndyCar csúcsa felé vezető hadjáratunkat”

– mondta.

„Az Arrow egy elképesztően jó partnerünk, amely 2015 óta szerves részét képezi csapatunk növekedésének, valamint az új partnerség létrejöttében. A McLaren és az Arrow technikai erőforrásai és a bennük rejlő kereskedelmi lehetőségek abszolút nyerő kombinációt alkotnak.”

Peterson – aki 2013-ban állt össze Schmidttel – úgy véli, hogy a McLaren új perspektívák elé helyezik a csapatot, amely a jövőben az Andretti Autosporttal, a Chip Ganassi Racinggel és a Team Penskével harcolhat a bajnoki címekért: „Nagyon izgatott vagyok amiatt, hogy folytathatjuk hosszú távú partnerünkkel, az Arrow-val, illetve annak, hogy új együttműködésbe lépünk a McLarennel. Sam és jómagam már izgatottan várjuk a folytatását hosszú ideje tartó kapcsolatunknak. Már alig várom, hogy lássam, mit tartogat a jövő.”

Kik lehetnek az Arrow McLaren Racing SP pilótái?

jgs_2019indianapolis5001118901.jpg

A friss megállapodás, valamint az azzal járó motorpartnerváltás alaposan megbolygathatja a pilótapiacot, ugyanis a csapat egyik jelenlegi versenyzője, James Hinchcliffe-nek még egy évig érvényes a szerződés, de erős kapcsolatban áll a Honda kanadai kirendeltségével. A hat futamgyőzelemmel rendelkező kanadai pilóta mellett a korábbi Forma-1-es versenyző, az Alfa Romeónál harmadik versenyzői pozíciót betöltő Marcus Ericsson jövője is bizonytalanná válhat, noha második lett a második detroiti futamon.

Ez viszont nem jelenti azt, hogy ex-F1-es pilóta nélkül maradna a Schmidt Peterson Motorsports és a McLaren csapata. A Motorsport.com értesülései szerint ugyanis jó esélyekkel pályázik az egyik ülésre Ericsson egykori sauberes csapattársa, Felipe Nasr, aki a múlt héten a csapattal tesztelt Mid-Ohióban. A 26 éves brazil 2011-ben megnyerte a brit Forma-3-at, majd a manapság már Forma-2 néven futó GP2-ban harmadik lett 2014-ben. Az utóbbi években a sportautózás világában bizonyított Nasr; pillanatnyilag az IMSA WeatherTech sportautó-bajnokság regnáló bajnoka.

Nicholas Latifi is kiköthet az alakulatnál, miután édesapja, Michael a csapat egyik befektetője. A 24 éves versenyző jelenleg a második helyen áll a Forma-2-ben a DAMS-szal, miközben a Williams Forma-1-es csapatának teszt- és tartalékversenyzői pozícióját tölti be. Alapvetően logikus is lenne a váltás Latifinek, tekintve, hogy aligha talál magának jövőre ülést a Forma-1-ben: a Williams rendkívül gyengén teljesít, míg a McLaren elégedett jelenlegi, Lando Norris és Carlos Sainz Jr. alkotta párosával.

És mi lesz Fernando Alonsóval?

Alonso korábban azt nyilatkozta, hogy nem szeretne egy komplett szezon erejéig elkötelezni magát az IndyCar felé – legalábbis egyelőre –, viszont a RACER úgy tudja, hogy amennyiben a spanyol meggondolná magát, a csapat szívesen csatasorba állítana egy harmadik autót is a kedvéért.

„Az ajtónk mindig nyitva áll Fernando előtt”

jb4_8534.jpg

– mondta Brown az említett szaklap hasábjain. – „Ő is a családunk tagja, szerződött McLaren-versenyző és hosszú idő után először nincs teljes szezonos programja. Természetesen ő is tisztában van vele, mire készülünk, és az év későbbi szakaszában összeülünk, megbeszéljük egymás terveit, hogy lássuk, van-e átfedés a kettő között.”

Sajtóértesülések emellett azt is firtatják, hogy az Arrow McLaren Racing SP az Indy 500-ra is hajlandó lenne lehetőséget biztosítani Alonsónak, de állítólag a csapat nélküle is háromautós felállást tervez a május végi versenyre.

Márpedig egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy Alonso más elfoglaltságot keres magának. Csütörtökön este a spanyol az Instagram-oldalán válaszolt rajongói kérdésekre. Korábban már elmondta, hogy a Dakar-rali szintén egy olyan verseny, amely azon küldetésének részét képezi, hogy ő legyen a legjobb versenyző a világon. Az egyik kérdésre válaszolva azonban minden eddiginél konkrétabban utalt arra, hogy a terepralizás egyáltalán nem csak egy kacér gondolat.

Elmondta, hogy a következő kihívása „eléggé különbözni fog” az eddigiektől, hozzátette, hogy „ez arra fog kényszeríteni engem, hogy a legjobbat hozzam ki magamból, és több hónapra el fogom kötelezni magamat iránta. Ha könnyű lenne, nem lenne benne semmi szórakoztató”.

A Motorsport.com el is hintette, hogy Alonso és a Toyota várhatóan bejelentést tesz a következő napokban. Állítólag az októberi Marokkó-ralival melegítene be a 2020-as, szaúd-arábiai Dakarra a 38 éves versenyző.

Fotó: McLaren Media, Schmidt Peterson Motorsports / Facebook

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr715003728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.