Köszönhetően a Mercedes kockázatos, ámbár kiváló stratégiai fogásának, Lewis Hamilton hetedjére is nyerni tudott a Hungaroringen. Verstappennek be kellett érnie a második hellyel, a leggyorsabb körért járó pluszpont jelenthet számára vigaszt.
Max Verstappen kezdhette az élről a 34. Forma-1-es Magyar Nagydíjat – a holland Red Bull-pilóta ezúttal nem rontotta el a rajtot, nem úgy, mint Ausztriában vagy Németországban. Ellenben Valtteri Bottas beragadt egy kicsit, majd az 1-es és a 2-es kanyarban is elfékezte magát, így a 3-as kanyarban a másik Mercedesszel Lewis Hamilton körbe is tudta autózni, majd a brit példáját a Mansell-kanyarba felfelé a ferraris Charles Leclerc, a következő kör elején pedig a monacói csapattársa, Sebastian Vettel követte.
A lassításból kiderült, hogy az előzés közben Hamiltonnal és Leclerc-rel is összeért Bottas, és emiatt megsérült az első szárnya. S miután a finn körönként 2-2,5 másodperccel volt lassabb, a 6. kör elején kihívták a boxba új szárnyért és kemény keverékű gumikért, amivel a mezőny végére esett vissza.
Formula 1 on Twitter
A nightmare start to the #HungarianGP for Valtteri Bottas He collided with his team mate, Lewis Hamilton, AND Charles Leclerc on Lap 1 � #F1 �� https://t.co/9rvDTZwL84
Hamilton a táv harmadánál alaposan felzárkózott a gumijait elfogyasztó Verstappenre, de hiába volt DRS-távolságon belül az ötszörös világbajnok, a Red Bull versenyzője a 26. körben kijött cserére, keményeket kapott. Öt körrel később hasonlóképpen cselekedett Hamilton is, de a kiállása nem volt éppen a legjobb, így bő 6 másodperccel került Verstappen mögé.
A frissebb gumikon azonban gyorsabb volt a mercedeses, majd kétszer is próbálkozott, de előbb a 2-es kanyarnál sodródott le az ívről, a 4-esben pedig a pályát is elhagyta. A 48-49. kör magasságában ki is hozták Hamiltont – egy körrel az után, hogy Bottas is megejtette a második kerékcseréjét –, a friss közepes abroncsokon pedig Verstappen nyomába eredt.
Formula 1 on Twitter
It took 67 laps but with 3 to go - this is when @LewisHamilton got there, as Verstappen's tyres gave up the grip #F1 #HungarianGP https://t.co/RmcSqtxZ0q
Az utolsó öt körre utol is érte Hamilton a hollandot, majd a 67. kör elején a DRS segítségével simán körbeautózta a brit, és átvette a vezetést. Ezt követően Verstappen a boxba hajtott gumifrissítésre, hogy legalább a leggyorsabb körért járó bónuszpontra lecsapjon. Eközben a pályán a két ferraris is helyet cserélt, miután Leclerc gumijai is a haláltusájukat vívták.
Hamilton így idén nyolcadjára, a Hungaroringen hetedjére, pályafutása során pedig 81. alkalommal nyert – az ötszörös világbajnok már csak 10 győzelemmel van elmaradva Michael Schumacher 91 győzelmes rekordjától. Verstappen és Vettel a dobogón, mögöttük Leclerc, Carlos Sainz (McLaren), Pierre Gasly (Red Bull), Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), Valtteri Bottas (Mercedes), Lando Norris (McLaren) és Alexander Albon (Toro Rosso) végeztek a pontzónában.
Hamilton 62 ponttal vezet az összetettben Bottas előtt és 69-cel előzi Verstappent. Folytatás négy hét múlva Belgiumban.
A 34. Forma-1-es Magyar Nagydíj végeredménye:
Here's how it all ended -
— Formula 1 (@F1) August 4, 2019
Hamilton, Verstappen and Vettel tasted the last of the pre-holidays champagne
Some big drives in the midfield might see a few more corks fly yet ��#F1 �� #HungarianGP pic.twitter.com/7WNwUQDJmk
Fotó: Czeglédy Zsolt / MTI
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.