W Series: Az egészsége és a technika is kibabrált Keszthelyivel Assenben

ony8269.jpg

Egy promóciós rendezvényen lebetegedett, ami miatt sokáig még az is kérdéses volt, hogy rajthoz állhat-e a W Series asseni, kísérleti versenyén a sorozat hivatalos teszt- és tartalékversenyzője, Keszthelyi Vivien. Végül elindult a futamon, de a szerencse nem volt vele.

Azok után, hogy Zolderben és Misanóban a sérült Emma Kimiläinent helyettesíthette, a Norisringen pedig kivívta magának az indulási jogát, Assenben – hasonlóan a hockenheimi nyitóhétvégéhez – ismételten az eredeti, teszt- és tartalékpilótai minősítésében volt jelen Keszthelyi Vivien, vagyis csak a szimulátorban, a pénteki szabadedzéseken, valamint a vasárnapi, bajnokságon kívüli versenyen jutott szerephez.

Ugyan a magyar mindkét gyakorlást a 19. helyen zárta, a VRS Sport által kiküldött közleményben idézettek alapján már előre, még az első edzés kezdete előtt leszögezte, hogy nem az egykörös tempóé lesz a főszerep, kvázi tét nélkül gördül ki a pályára, felesleges kockázatot nem vállalva – a cél az volt, hogy a versenytempós beállítások kapcsán, a Tatuus T-318-as autóról, valamint a Hankook-abroncsokról gyűjtsön adatokat és tapasztalatot.

onz0154.jpg

A közleményből kiderült, hogy az asseni hétvégén korántsem volt minden annyira egyszerű, mint amilyennek kívülről tűnt, még egy átlagos versenyhétvégéhez képest sem – a 18 éves pilótahölgy szervezetét ugyanis egy csúnya betegség kezdte ki.

„Alig egy hete egy promóciós eseményen vettem részt, ahonnan egy különös, addig nem tapasztalt tünettel utaztam a következő külföldi szimulátoros tesztemre. Onnan már csak orvosi kezelést, illetve gyógyszerellátást követően tudtam visszatérni Magyarországra. Először semmiségnek tűnt, Assenbe érve azonban éreztem, hogy valami nincs rendben. Szerencsére a W Series a DTM-mel párhuzamosan zajlik, így segítséget kaptam az Audi Sport orvosi csapatától, akiknek sikerült olyan állapotba hoznia, hogy vállalhassam a versenyhétvégét”

– nyilatkozta Keszthelyi, aki a viszontagságok ellenére átment az egészségügyi vizsgálaton. Csakhogy ekkor a technika babrált ki a debreceni születésű versenyzővel, már az első szabadedzésen, ám a probléma gyökerét csak az edzések után sikerült felderíteni.

onz0703.jpg

Végleges megoldás azonban ekkor sem született, mint az később kiderült; a vasárnapi verseny felvezető körén Keszthelyi újfent motorkihagyásra és teljesítménycsökkenésre panaszkodott – ennek hátterében a turbócső rögzítőcsavarjai meglazulása állt.

„A rajtrácsra felállva már tudtam, hogy nehéz lesz tartani a tempót a negyedik helyen. A versenyen csak arra koncentráltam, hogy megpróbáljam magam mögött tartani a vetélytársakat, mivel a motorteljesítmény ingadozása miatt érezhetően lassabb volt az autóm”

– tette hozzá a magyar, aki egyébként – a bajnoki pontverseny sorrendje alapján kialakított fordított rajtrács értelmében – a negyedik helyről rajtolhatott, de pozícióját nem tudta sokáig tartani, a technikai gond mellett amiatt sem, hogy Alice Powell meglökte őt, és ennek következtében pördült meg, és vált irányíthatatlanná a versenyautója.

Végül az utolsó előtti, 17. pozícióban látta meg a kockás zászlót a célba érkezők között.

h1010332.jpg

„Mindent egybevetve rendkívül szerencsésnek érzem magam, hogy magyar nőként, Forma-3-as bajnokságokban és versenyeken indulhatok. Megbecsülök minden szimulátoros, teszt- és versenylehetőséget, mert a formula versenyzés világában egy-egy külföldi pilóta akár 80-90 teszten vesz részt évente a versenyhétvégéken kívül, ami óriási költséget jelent. A nemzetközi tapasztalatok megszerzése Magyarországról indulva szinte lehetetlen, így külön öröm számomra, hogy beválasztottak a W Series hivatalos versenyzői közé. Tesztpilóta szerződéssel rendelkezünk, ami nem azt jelenti, hogy minden alkalommal rajthoz állhatunk. Ezzel együtt úgy érzem, hogy gyors és tehetséges pilóták között gyűjthetek rendkívül hasznos formaautós rutint”

– zárta gondolatait Keszthelyi a Braking News Motorsportnak eljutatott közleményben.

Fotó: W Series Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7314978034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat