Sóderágyak kontra aszfaltozott bukóterek – jegyzet

silverstonesunday9-729962.jpg

Mi tesz jobbat a versenyzésnek?

A tegnapi nap folyamán örömhírként harangoztuk be, hogy a zandvoorti pályán a Forma-1 érkezésétől függetlenül megtartják a sóderágyakat. Ez a kijelentés némileg port kavart a cikk facebookos kommentszekciójában: van, aki egyetért az állítással, míg mások a döntés mögött csak pénzspórolást és elmebajra utaló jeleket látnak.

Tehát, egymással szembe került a kavicságy és az aszfaltozott bukótér – vagyis vica versa piros sarok, kék sarok szituáció.

Gondoljuk csak végig: ha van sóderágy, van plusz izgalom is. És nem mondom azt, hogy nagyon menjünk vissza a múltba, és zendítsünk rá újra a „Bezzeg a régi, szép időkben…” című nótára. Emlékezzünk csak vissza a silverstone-i hétvégére: a pálya néhány pontján hosszú évek után először újra kavics volt az aszfaltrengeteg helyén a bukóterekben, másutt pedig szűkebbre is szabták még a műfüves területeket is emiatt.

silverstonethursday15-995163.jpg

Kavicságy a silverstone-i pályán.

És mi lett a vége? Ha hibázott a versenyző, büntetett a pálya. Ez így is van jól. Egyrészt így a pilóták is azt érezték, hogy jobban a határon tudnak autózni, másrészt számottevően kevesebb vita kerekedett abból, hogy ki hol és hány kerékkel került a fehér vonalon kívülrenem is erről kell(ene) szólnia a versenyzésnek.

Érdemes megjegyezni továbbá, hogy bizonyos helyzetekben sokkal biztonságosabb is ez a megoldás. Ugyanis a kavicságy megfékezi a már kontrollálhatatlan autót, így az kisebb erővel csapódik a gumifalba.

Rengeteg – teszem hozzá, hogy jogos – kritika éri a Forma-1-et manapság amiatt, hogy túlságosan sterillé vált. Sajnos a modern(ebb) helyszínek többsége is magáévá tette már ezt a szellemiséget – elég csak ránézni a Paul Ricard-i aszfaltcsíkra, amelynek egy-egy bukótere körülbelül akkora, mint egy szupermarket parkolója.

Sebastian Vettel stílusában azt is kérdezhetnénk akár, hogy „What are we doing here? Racing or parking?!”, avagy „Mit csinálunk itt? Versenyezni vagy parkolósdit játszani jöttünk?!”

Most viszont úgy tűnik, fel-felpislant egy apró fénycsóva a horizonton. A jövő fénycsóvája.

lecatselletfriday10-568960.jpg

Gigaméretű bukótér a Paul Ricard-on.

Fotó: Pirelli F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1514972832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivlov 2019.07.22. 10:48:06

Egyértelműen jobb a kavicságy.
Mivel műszaki hiba gyakorlatilag már nem létezik, így versenyenként 2-3 kieső is már soknak számít. Emiatt állandó jelleggel ugyanaz az 5-6 autó ér oda az élre. Nem jó.
Emiatt kellene visszahozni a tankolást is. Plusz egy hibalehetőség mindenkinek, hacsak 1 versenyt kavarna meg a szezonban, már az is nyereség volna a sportágnak.

Kivlov 2019.07.22. 10:48:46

Plusz több gumiszállító is kellene, hogy ott is legyenek különbségek az egyes pályákon, mint régebben.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása