Mi tesz jobbat a versenyzésnek?
A tegnapi nap folyamán örömhírként harangoztuk be, hogy a zandvoorti pályán a Forma-1 érkezésétől függetlenül megtartják a sóderágyakat. Ez a kijelentés némileg port kavart a cikk facebookos kommentszekciójában: van, aki egyetért az állítással, míg mások a döntés mögött csak pénzspórolást és elmebajra utaló jeleket látnak.
Tehát, egymással szembe került a kavicságy és az aszfaltozott bukótér – vagyis vica versa „piros sarok, kék sarok” szituáció.
Gondoljuk csak végig: ha van sóderágy, van plusz izgalom is. És nem mondom azt, hogy nagyon menjünk vissza a múltba, és zendítsünk rá újra a „Bezzeg a régi, szép időkben…” című nótára. Emlékezzünk csak vissza a silverstone-i hétvégére: a pálya néhány pontján hosszú évek után először újra kavics volt az aszfaltrengeteg helyén a bukóterekben, másutt pedig szűkebbre is szabták még a műfüves területeket is emiatt.
Kavicságy a silverstone-i pályán.
És mi lett a vége? Ha hibázott a versenyző, büntetett a pálya. Ez így is van jól. Egyrészt így a pilóták is azt érezték, hogy jobban a határon tudnak autózni, másrészt számottevően kevesebb vita kerekedett abból, hogy ki hol és hány kerékkel került a fehér vonalon kívülre – nem is erről kell(ene) szólnia a versenyzésnek.
Érdemes megjegyezni továbbá, hogy bizonyos helyzetekben sokkal biztonságosabb is ez a megoldás. Ugyanis a kavicságy megfékezi a már kontrollálhatatlan autót, így az kisebb erővel csapódik a gumifalba.
Rengeteg – teszem hozzá, hogy jogos – kritika éri a Forma-1-et manapság amiatt, hogy túlságosan sterillé vált. Sajnos a modern(ebb) helyszínek többsége is magáévá tette már ezt a szellemiséget – elég csak ránézni a Paul Ricard-i aszfaltcsíkra, amelynek egy-egy bukótere körülbelül akkora, mint egy szupermarket parkolója.
Sebastian Vettel stílusában azt is kérdezhetnénk akár, hogy „What are we doing here? Racing or parking?!”, avagy „Mit csinálunk itt? Versenyezni vagy parkolósdit játszani jöttünk?!”
Most viszont úgy tűnik, fel-felpislant egy apró fénycsóva a horizonton. A jövő fénycsóvája.
Gigaméretű bukótér a Paul Ricard-on.
Fotó: Pirelli F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kivlov 2019.07.22. 10:48:06
Mivel műszaki hiba gyakorlatilag már nem létezik, így versenyenként 2-3 kieső is már soknak számít. Emiatt állandó jelleggel ugyanaz az 5-6 autó ér oda az élre. Nem jó.
Emiatt kellene visszahozni a tankolást is. Plusz egy hibalehetőség mindenkinek, hacsak 1 versenyt kavarna meg a szezonban, már az is nyereség volna a sportágnak.