Bejelentették a 2019/2020-as Formula-E-szezon első átigazolását, amely André Lotterer nevéhez fűződik. A német pilóta távozott a Techeetah-tól, hogy pályafutását a Porsche gyári alakulatának színeiben folytassa.
Mindössze három nappal azt követően, hogy az immár kétszeres bajnokkal, Jean-Éric Vergne-nyel karöltve a csapatbajnoki címig segítette a DS Techeetah-t, André Lotterer bejelentette, hogy harmadik szezonját már a Porschével kezdi meg. Neel Jani csapattársa lesz a gyári alakulatnál, maga a bejelentés pedig abból a szempontból nem meglepő, hogy Lotterer 2017 óta a Porsche igazolt gyári versenyzője.
Az előző két évét a Techeetah-nál húzta le; mindkét szezont a nyolcadik helyen zárta az értékelésben, győzni egyszer sem tudott.
„Már várom, hogy a Porschével versenyezzek a Formula-E 2019/2020-as idényében. 2017 óta vagyok a család tagja, de máris nagyszerű emlékek és sikerek kötnek ide, főleg Neellel közösen. Együtt mentünk a Porsche LMP1-es csapatában 2017-ben, majd az előző két szezonban a Rebellion Racing színeiben. Remek hír, hogy most pedig a Porsche Formula-E-csapatának párosát alkothatjuk. Izgatottan várom az új feladatot, és a csapattal való együttműködést”
– kommentálta a bejelentést Lotterer.
Állítólag Brendon Hartley érdeklődését is felkeltette, a Jani melletti ülés, de a Porsche mindenképpen olyan pilótát szeretett volna, akinek van már Formula-E-s tapasztalta. Nem csoda, hiszen a svájci versenyző idáig csak a 2017/2018-as idény első két versenyén állt rajthoz a szériában, még a Dragon Racinggel.
Úgy néz ki, Lotterer átigazolása akár komolyabb pilótakeringőt is elindíthat az elektromos formulaautó-bajnokságban. Az E-racing365 szakoldal tudni véli, hogy a német helyét akár Antonio Félix da Costa is átveheti, noha úgy volt eredetileg, hogy hosszabbít a BMW-Andretti csapatával – csakhogy a portál szerint a felek szerződésére hatással volt, hogy a bajor márka kiszállt az endurance-világbajnokság (WEC) mezőnyéből.
Amennyiben létrejönne a Da Costa-Techeetah frigy, a korábbi Red Bull-junior konkrétan egy korábbi csapatához térne vissza, hiszen a konstruktőri bajnok alakulat jogelődje a Team Aguri volt. Nem mellesleg Da Costa még győzni is tudott az Agurival, a 2015-ös Buenos Aires-i ePrix-n.
Állítólag a csapat megkereste a Nissan e.dams versenyzőjét, Oliver Rowlandet is, de azt rebesgetik, hogy az előző szezonban bemutatkozó brit kontraktusa hosszú távra szól.
Fotó: Porsche
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.