"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

Formula-E: Flúgos futamon nyert Buemi, Vergne még nem bajnok

Formula-E 2018/2019: New York-i ePrix - 1. futam

2019. július 13. - KovatsOliver

d_wvgkhx4aamah2.jpg

Az év eddigi legőrültebb futamát hozta New Yorkban a Formula-E, egyedül Sébastien Buemi tudott úrrá lenni a káoszon. Jean-Éric Vergne nem kis bravúrral zárkózott vissza, ám az utolsó körben ütközött Felipe Massával, így nullázott.

32 pont – ekkora előnnyel, de csak a 10. rajthelyről várhatta a Formula-E New York-i ePrix első futamát Jean-Éric Vergne. Viszont a DS Techeetah franciája abból a szempontból kényelmes helyzetben várhatta a rajtot, hogy az a Sébastien Buemi indulhatott az élről, akinek a lemaradása 51 egységnyi, legközelebbi üldözője, Lucas di Grassi pedig csak a 14. pozícióba kvalifikált.

A piros lámpák kialvását követően Buemi kiváló rajtot fogott a Nissannal, azonban a második helyért lerajtolta Pascal Wehrleint a jaguaros Alex Lynn. A mezőny közepében volt jócskán pofozkodás, de a nagyobb kalamajkából ki tudott maradni a mezőny, viszont mind Vergne, mind Di Grassi bukott három-három pozíciót.

DS Techeetah Disaster

MASSIVE DRAMA! The incident that could destroy the championship hopes of Jean-Éric Vergne, Andre Lotterer AND DS Techeetah Formula E Team

Rövidesen további két hellyel került hátrébb és esett vissza ötödiknek a Mahindra német versenyzője, miután Alexander Sims (BMW) és Daniel Abt (Audi) is megelőzte. A második kör elején a mezőny sűrűjében volt némi tumultus, és ugyan a Dragon pilótái lökték ki egymást, mégis a DS Techeetah versenyzői húztak a legrövidebbet, mert Vergne és André Lotterer sem úszta meg a kényszerkiállást.

Buemi ha hajszállal is, de tartotta az első helyet, majd félórával a vége előtt Lynn váratlanul másodjára is aktiválta a támadó üzemmódot, amivel válaszút elé állította a svájcit, de végül egy körrel később ő is hasonló megoldást választott. Az első négyes csatájában szűk tíz perccel később állt be változás, de nem a várt módon: Lynn autója ugyanis megállt, a brit pilóta pedig kiállt a második helyről.

A lerobbant Jaguar miatt muszáj volt pályára rendelni a biztonsági autót – a nézők ennek kevésbé, de a lemaradt és/vagy az energiájukkal csehül álló versenyzők annál inkább örültek. Valamivel több mint negyedórával a leintés előtt ismét meglengették a zöld zászlókat: Sims abajgatni próbálta Buemit az első helyért, de a Nissan e.dams pilótája ki tudta védeni a brit támadását.

ABB Formula E on Twitter

If anyone ever complains that we don't have exciting racing, just watch this! #ABBFormulaE #NYCEPrix https://t.co/lv0wlsWkOh

Abt a támadó üzemmód segítségével próbált bedobni a követ az állóvízbe, de Sims támadásánál besokallt, így a kilencedik helyig, a csapattársa mögé esett vissza. Némi kavarodást követően pedig Mitch Evans jött fel harmadiknak a Jaguarral, az új-zélandi mögé a BMW-s Antonio Félix da Costa és a virgines Sam Bird sorolt be.

Elszabadult a pokol a középmezőnyben az utolsó tíz percre, szinte minden körben történt legalább egy koccanás. Végül odáig fajult a kakaskodás, hogy meglökték a 21. helyről addig gyönyörűen felzárkózó Edoardo Mortarát, aki aztán a falnak nyomta Buemi csapattársát, Oliver Rowlandet. Mindebből Vergne jött ki jól, aki közben a leggyorsabb kört is megfutotta, ugyanis már a 11. pozícióban haladt.

ABB Formula E on Twitter

This. Is. Sport #NYCEPrix #ABBFormulaE https://t.co/st5cFoo0Dq

A DS Techeetah az utolsó körökbe másodjára is segítségül hívta a támadó üzemmódot, amellyel egyhamar a TOP-10-ben találta magát újra, ám felzárkózását ennek ellenére nem koronázta siker. A ráadáskörben ugyanis összeakadt Felipe Massával, ami összességében egy újabb tömegbalesetet eredményezett. A franciának törött autóval kellett elkocognia a célig, mindennek tetejében a bónuszpontot is elbukta, ami a leggyorsabb körért járt volna.

Eközben Sébastien Buemi az élen megnyugtató, beosztható fölényre tett szert az élen, végül 932 ezredmásodperces előnnyel szelte át a célvonalat, első győzelmét szerezve a 2017-es berlini futam óta. Evans zsinórban másodjára lett második, megelőzve a BMW-seket, Da Costát és Sims-t. Di Grassit ötödikként intette le a kockás zászlót, mögötte Abt, Wehrlein, Bird, Jerome d’Ambrosio (Mahindra) és Oliver Turvey (NIO) egészítették ki a pontszerző zónát.

Az eredmény értelmében Vergne előnye 22 pontosra csökkent Di Grassival szemben, vagyis – miután még 29 egység szerezhető – mindenképpen az utolsó futamra marad a bajnoki döntő. Evans lemaradása 25, Buemié 26 pontos a tabella harmadik, illetve negyedik helyén.

Vasárnap még egy szabadedzés (15:00-15:45), egy kvalifikáció (17:45-18:50) és egy verseny (22:00-23:00) vár a mezőnyre. Az időmérő felvételről és 21:00-tól, a finálét pedig élőben adja az Eurosport 1.

Az első futam végeredménye:

null

null

Bajnokot avattak a Jaguar I-PACE eTrophy-ban

season_5_berlin_racing.jpg

Kettős győzelmet aratott a Jaguar Brazil Racing a Formula-E betétsorozatának, az első szezonját futó Jaguar I-PACE eTrophy-nak az utolsó előtti futamán. Sérgio Jimenez nyerte a versenyt, így a bajnokságot is.

Való igaz, legfőbb riválisa, Bryan Sellers rajthoz sem tudott állni a kvalifikáción elszenvedett balesetét követően, sőt, a ponttáblán is visszaesett harmadiknak a Rahal Letterman Racing versenyzője.

Caca Bueno lett a második, a dobogó legalsó fokára a Team Asia New Zealand pilótája, Simon Evans állhatott fel.

season_5_hong_kong_podium.jpg

Fotó: Nissan NISMO / Twitter, Jaguar Racing Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3514945530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.