"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

Hiába lett dobogós, kizárták Molnár Bendegúzt Salemben

2019. július 02. - KovatsOliver

dsc_4036.JPG

A Caesar’s Truck Racing Team magyar versenyzője, Molnár Bendegúz értetlenül áll büntetése előtt – már csak azért is, mert így elveszítette vezető pozícióját a pontversenyben.

A kétszeres magyar és egyszeres európai Swift Cup Europe-bajnok, Molnár Bendegúz, mint az ismeretes, az idei évben az amerikai The Bandit Big Rig Series-ben folytatja a pályafutását, a szintén magyar Caesar’s Truck Racing Team színeiben, miután a kamion Európa-bajnokságon való indulás nem jött össze számára.

A 21 esztendős pilóta kiváló formában kezdte amerikai kalandját: mobile-i győzelmével, valamint a Myrtle Beach-i és a lebanoni harmadik helyével a bajnokság éllovasaként érkezett meg a bajnokság negyedik állomására, a Salem Speedwayre. Indiana államában is jó formában kezdett Molnár: a szabadedzésen és az időmérő edzésen is második lett.

65457082_2360281717578057_5931154049691811840_n.jpg

Az előfutamának a második sorból vághatott neki, azonban a 3-as kanyarban lökött rajta egyet Mark Noble, miközben kis híján egyik legnagyobb riválisa, a regnáló bajnok Ricky Proffitt is kiforgott – így az első kört végül a második helyen fejezte be, Mike Morgan mögött. Morgan és Noble próbálták tartani a ritmust a #16-os kamionnal, de végül a 8. körben, két körrel a vége előtt a magyar pilóta mutatott be egy előzést: elment Darren Proffitt mellett, és ezzel bebiztosította magának az első helyet.

Bendegúz a Challenge Race-en a pole-ból rajtolhatott, azonban a zöld zászlók meglengetése után Bryan Bayer átvette a vezetést, majd nem sokkal később Morgan is megelőzte. Egy ideig Craig Kruckeberg is próbálkozott mögötte, ám hibázott – így a Caesar’s Truck Racing Team pilótája újra tudott a második hely visszaszerzésére koncentrálni.

Azonban a 15 körös verseny utolsó harmadában ismét megérkezett Molnár mögé az #55-ös kamion, amely többször is megpöccintette őt, az utolsó kör előtt pedig helyet is cseréltek egy bodicseket követően. A leintésig nem változott már a sorrend, Molnár negyedikként látta meg a kockás zászlót.

A főfutamot komoly kapkodás előzte meg a csapatnál, ugyanis Bendegúz visszaesése annak volt betudható, hogy az egyik balesetnél megsérült a kamionja: elgörbült a hátsó híd, és a sebességváltó is komolyabb károsodásokat szenvedett el. A csapatfőnök, Császár Mihály és Mészáros Péter rendelkezésére mindössze 10 perc állt, hogy kitaláljanak valamit, hogy legalább üzemképes állapotba tudják hozni a kamiont. Végül csak két sebességi fokozat működött a technikán.

Robyn K photos

Robyn K photos added a new photo.

A sorsolás értelmében a kilencedik pozícióból várhatta a főfutamot a magyar, ám a rajtot meg kellett ismételni Kruckeberg, Darren Proffitt és Scott Treadway óriási balesete miatt – de erre a műszaki mentés miatt csak jelentős csúszással került sor. Második nekifutásra sem tartott sokáig a verseny: Austin Hoppe és Brian Cash ütköztek, és Kruckeberg is belekeveredett a „buliba”.

Egy valamivel rövidebb kényszerszünet után folytatódhatott a 30 körös összecsapás, Molnárnak pedig már az első kanyarban nekiment Bayer. Ennek ellenére gyorsan nekilátott a felzárkózásnak, és a 6. kör elején meg előzte Bob Mitchellt, és másodperccel később Luke Whitmire mellett is utat talált – így a táv ötödénél már az ötödik pozícióban találta magát.

Valamivel féltáv után Mark Noble idézett elő egy sárga zászlós fázist, ugyanis az oldalsó karosszériaeleme folyamatosan hozzáért az aszfalthoz, így szikrákat hányt folyamatosan a #74-es kamion, aztán megállt.

Az újraindításnál nagyon jól helyezkedett Molnár Bendegúz, így fel tudott jönni a harmadik helyre, Ricky Proffitt és Mike Morgan mögé. A leintésig már nem is változott a sorrend, vagyis Molnár meg tudta őrizni a dobogós helyet, ami zsinórban a negyedik lett volna – ám utólag elvették tőle, mégpedig azzal az indokkal, hogy a kamionja egy ponton alacsonyabb volt a megengedettnél.

„Csoda, hogy így is fel tudtunk jönni a harmadik helyre. Teljesen másképp viselkedett a károk miatt a kamion, így a cél az volt, hogy csak valahogyan végig tudjak menni. A váltó folyamatosan ki akarta dobni a sebességi fokozatot”

– utalt Bendegúz arra, hogy nem volt egyszerű vállalkozás egy sérült kamionnal teljesíteni a 30 kört. Arról nem is beszélve, hogy a kizárás is tulajdonképpen ennek volt betudható.

„Végül egyébként azért volt alacsonyabb a kamion, mivel összetörték. De nem értették meg, hogy a verseny után nem lehet elvárni, hogy minden hibátlan legyen. Főleg úgy, hogy csak 1 inch-el [2,54 centiméterrel – szerk.] volt alacsonyabb.”

Két hét múlva a pennsylvaniai Lake Erie Speedwayen folytatódik a The Bandit Big Rig Series 2019-es szezonja – bajnokságbéli első helyétől megfosztva, a 11. helyről veselkedhet neki a felzárkózásnak. Viszont azt megelőzően, a mostani hétvégén a magyar rajongók számára Amerikánál lényegesen közelebb eső Slovakiaringre, a Swift Cup Europe versenyére látogat el.

A The Bandit Big Rig Series 2019-es versenynaptára (a folytatásban):

  • július 13., szombat: North East, Pennsylvania állam – Lake Erie Speedway
  • július 27., szombat: Elko, Minnesota állam – Elko Speedway
  • augusztus 2., péntek: Oregon, Wisconsin állam – Madison International Speedway
  • augusztus 17., szombat: Kalamazoo, Michigan állam – Kalamazoo Speedway
  • augusztus 31., szombat: Pensacola, Florida állam – Five Flags Speedway
  • szeptember 14., szombat: Cedar Rapids, Iowa állam – Hawkeye Downs Speedway
  • október 12., szombat: Bristol, Tennessee állam – Bristol Motor Speedway

Fotó: Burkus Dávid Photography, Molnár Bendegúz / Facebook

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2614923266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.