ETRC: Küldetés teljesítve – Kiss Norbi dobogóra állt a Hungaroringen
ETRC 2019: Hungaroing (összefoglaló)

unnamed_2_1.jpg

Habár a győzelemért vívott küzdelembe nem tudott beleszólni, négy pontszerzéssel, köztük egy harmadik hellyel zárta a kamion Európa-bajnokság (ETRC) mogyoródi versenyeit a tankpool24 Racing versenyzője, Kiss Norbert, de a magyar pilóta így sem elégedett.

Dobogós reményekkel vágott neki a kamion Európa-bajnokság idei második, hazai versenyhétvégéjének Kiss Norbert. Bár a kihívás a jelen erőviszonyok között eleve nem tűnt egyszerűnek, de még ahhoz képest is nehezen indult a kétszeres Európa-bajnok számára a hétvége, mivel már az első edzést ki kellett hagynia, miután elkezdett folyni az olaj a kormányszervóból.

Az első időmérőn végül a kilencedik helyet szerezte meg, de néhány kanyarral a rajt után már a hatodik pozícióba sorolt be Mercedesével. A folytatásban a mezőny női tagjával, Steffi Halmmal bonyolódott csatába Kiss: a 3. körben a német megelőzte őt, de egy-másfél körben később visszaszerezte a helyét.

Nem sokkal később újabb pozícióját javított Kiss, ugyanis Adam Lackót kiintették a második helyről egy boxutca-áthajtásos büntetésre, amiért kétszer is túllépte a 160 kilométer/órás sebességlimitet – a Buggyra Racing pilótáját aztán ki is zárták a versenyből, mert harmadjára is elkövette ugyanezt a hibát.

Kiss Norbi ennek ellenére a hatodik helyen futott be, mivel a hatodik körben Steffi Halm ismét elé került, amire a tankpool24 Racing pilótájának már nem volt válasza. Az első helyen a címvédő Jochen Hahnt intették le, az IVECO-s mögött pedig Antonio Albacete és José Rodrigues látták meg a kockás zászlót.

unnamed_1_2.jpg

A fordított rajtrácsnak köszönhetően Kiss Norbi a harmadik rajtkockából várhatta a piros lámpák kialvását az újabb 11 körös versenyen. A rajtnál veszített két pozíciót a magyar versenyző, így visszaesett ötödiknek, és végül ebben a pozícióban is ért célba, miután az utolsó körökben sokkal inkább a védekezésre kellett fókuszálnia, mintsem arra, hogy az előtte haladókat abajgassa.

A második verseny Sascha Lenz győzelmét hozta, René Reinert és Steffi Halm előtt.

„Mindenek előtt nagyon köszönöm a szurkolóimnak, hogy idén is ilyen sokan kijöttek, hogy a helyszínen szurkoljanak nekem, fantasztikus érzés ilyen hangulatban versenyezni. Épp ezért sajnálom nagyon, hogy az eredmény nem lett a legjobb, de sajnos pénteken és szombaton is olajfolyással küzdöttünk.

A kormánygépen ment el egy tömítés, minden csupa olaj volt a kamionon,  a szombati szabadedzést ki is kellett hagynunk emiatt. A probléma sajnos az időmérőre is megmaradt, a bal első fék úszott az olajban, végig estem-keltem a féktávokon. Kilencedik lettem, nem is emlékszem rá, mikor sikerült utoljára ilyen rosszul a kvalifikációm. Az első versenyen ötödik lettem, a fordított rajtrácsoson a harmadikról indulhattam, de visszacsúsztam a rajt után, így ott is ötödik hely született”

– nyilatkozta a szombati versenyeket követően a szombathelyi versenyző a Braking News Motorsport számára eljutott sajtóközleményben.

Vasárnapra azt jósolta Kiss, hogy egy jó időmérővel elérhető a dobogó, a győzelemhez viszont mindenképpen esőre lenne szüksége. Az első forgatókönyv alapjait sikerült is lefektetni a vasárnapi kvalifikáción, ugyanis a negyedik legjobb időt futotta. A tankpool24 Racing pilótájának a rajt is jól sikerült, tartotta a pozícióját – ennek ellenére felléphetett a dobogó legalsó fokára, miután az utolsó előtti körben Sascha Lenz kicsúszott előtte haladva. A magyar versenyző előtt az ötszörös bajnok Jochen Hahn, valamint Steffi Halm végeztek.

unnamed_5.jpg

A leintést követően nem volt teljesen elégedett kamionversenyző honfitársunk a leintést követően:

„Sajnos a rajtrácson rossz döntést hoztam, vizes beállításokat választottam, de csak két körre volt elég, mert felszáradt a pálya. Onnantól nem tudtam jól menni, csak védekeztem, a dobogót is annak köszönhetem, hogy Sascha kiesett. Az időmérő és a verseny sem volt tökéletes, nehéz volt.”

A hétvége negyedik és egyben utolsó futamát pedig a hatodik helyről kezdte, és ugyanebben a pozícióban is fejezte be a 34 esztendős pilóta, miközben egykori csapattársa, André Kursim állhatott fel a dobogó legfelső fokára, René Reinert és Antonio Albacete előtt.

„A fordított rajtrácsos verseny mindig nehéz, hiszen mögöttem jönnek a leggyorsabbak, már a rajtnál pozíciókat buktam. Utána nagy volt a tömörülés Anderson mögött, aztán Lenz-cel harcoltam, bár az sem volt túl szép, voltak kétes esetek, de miután megelőztük Andersont, onnan tiszta volt minden”

– mondta a záróverseny kapcsán Kiss.

Két versenyhétvége után Kiss Norbi a harmadik a bajnokságban a maga 63 pontjával, a 94 egységgel a bajnokság élén álló Hahn és a 71 pontos Albacete mögött. A magyar azonban a bajnokságbéli pozíciója kapcsán is meglehetősen realistán fogalmazott:

„A bajnokság szempontjából örülök, hogy minden versenyen pontot szereztem és dobogóra is állhattam, harmadik helyen állok két forduló után, de ezt csak a misanói esős győzelemnek köszönhetem, szóval nem vagyok elégedett.” 

Két hét múlva a Slovakiaringen folytatódik a 2019-es ETRC-szezon.

Fotó: Kiss Norbi Média

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8314910078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása