Jövőre új fejezet nyílik a hosszútávú-világbajnokság (WEC) történetében – a promóter, az ACO ugyanis megerősítette a 2020/2021-es szezontól életbe lépő szabályok részleteit.
Még a Le Mans-i 24 órás előtt, pénteken került sor a bejelentésre, aminek alapján izgalmas évek várhatnak a WEC-re. A bajnokság továbbra is nyitott lesz a prototípusautókra, de majd a közúti közlekedésben egyre nagyobb népszerűségnek örvendő hiperautókkal is lehet csatlakozni. A homologizáció feltétele az, hogy az adott hiperautóból két év alatt húsz darabot le kell gyártani.
Az ACO-nak a célja egyértelműen az, hogy felvirágoztassa a bajnokságot, amire öt évük lesz, ugyanis ez a szabálycsomag addig lesz érvényben. Egyelőre azt még nem tudni, mi lesz majd a hiperautókból álló kategória neve, mindenesetre a szabályok bemutatásakor a hipersport nevet használták.
Az új hiperautók minimumtömege 1100 kiló, a motorteljesítménye pedig 750 lóerő lenne, amivel 3 perc 30 másodperc körüli időkre számítanak Le Mans-ban. A hibridhajtás használata nem lesz kötelező, de akik élnek a lehetőséggel, azoknál sem haladhatja meg a teljesítmény a 270 lóerőt. A hibridhajtással rendelkező és anélküli technikákat közötti különbséget hasonló rendszerrel egyenlítenék ki, mint amilyen a Balance of Performance a GTE-kategóriákban.
Két gyártó pedig nem is habozott sokáig: az Aston Martin és a Toyota – habár előzetesen már lehetett számítani rájuk – még a szabályok ismertetésének napján bejelentették, hogy a hiperautó-korszakra is elkötelezik magukat a WEC iránt.
Az Aston Martin a Valkyrie-al akar a csúcsra törni, amit sokak nagy örömére egy 6,5 literes, V12-es motorral szerelnek. Az elmúlt éveket uraló japán gyártó technikájának alapját pedig a GR Super Sport biztosítja. Egyelőre további részleteket nem tudni az autókról.
Fotó: Toyota Motorsport Media, Aston Martin
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.