"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

WEC - KOBAYASHIÉK A POLE-BAN, ALONSÓÉK FELZÁRKÓZTAK

WEC 2018/2019: Le Mans - 2-3. időmérő edzés

2019. június 14. - KovatsOliver

wec_2018-2019_rd_117.jpg

Mondhatni, helyreállt a világ rendje, és a két Toyota kibérelte az első sort a 87. Le Mans-i 24 órásra – habár a privát alakulatok tudták tartani a lépést a gyári csapattal.

Az időmérő edzés második és harmadik felvonásával folytatódott az év egyik legkülönlegesebb autósportos hete a Circuit de la Sarthe pályán. Kamui Kobayashi már nagyon korán megjavította a #7-es Toyota addigi leggyorsabb, 3:17.161-es idejét, 3:15.497-re – pedig, mint az utólag kiderült, ki kellett cserélni az autó monocoque-ját, a DragonSpeed LMP2-ben szereplő, #31-es számú versenygépével való szerdai ütközést követően.

 „Több karosszériaelem is megsérült a monocoque mellett, s habár még pályára tudtunk gördülni az autóval, a monocoque átvizsgálása pedig egy időigényesebb folyamat. Másodjára találtunk egy repedést, amivel nem lett volna észszerű versenyezni. Így inkább kicseréltük, ami jó edzés volt a csapat számára. Természetesen egyébként is edzeniük kell a hasonló szituációkra, de nagyon gyorsak voltak”

– idézi az Independent Pascal Vasselon-t, a Toyota technikai igazgatóját.

Érdekesség, hogy ugyan az utóbbi autóval csúszott ki, majd próbált visszatérni a pályára – inkább kevesebb, mintsem több sikerrel – Roberto González, mégis Mike Conway kapott büntetést: egy felfüggesztett 3 perces stop&go-t, amit csak további kihágás esetén kell majd letölteni a futam alatt.

24 Heures du Mans

⏱ Congratulations to the #7 TOYOTA GAZOO Racing TS050 for the overall pole with a time of 3:15.497! Mike Conway Kamui Kobayashi and Jose Maria "Pechito" Lopez will start on the front row of the...

A küzdelmesebbre sikeredett szerdai nap után pedig már egy fokkal jobban alakult a csütörtöki Fernando Alonsóék számára a #8-as számú TS050 Hybrid volánjánál: az egység ugyanis a 2. helyre kapaszkodott fel, négy tizeddel elmaradva a testvérautótól. A japán alakulatnál egyébként inkább a hosszabb etapokra helyezték a hangsúlyt, így annyira nem meglepő, hogy az SMP Racing #17-es autója csak szűk hét tizeddel maradt el a pole-körtől, Egor Orudzhev 3:16.159-es idejével.

A második sorba még a #3-as Rebellion ért oda, a harmadikba pedig a #11-es SMP-BR1 és az #1-es Rebellion R13 kvalifikált. Utóbbi egység számára kalandosan alakult az időmérő edzés, ugyanis a szerdai köröket az üzemanyagátfolyásra vonatkozó határérték túllépésére hivatkozva elvették, majd a Q3-ban kilehelte a lelkét a motor. Nem mintha a #3-as autó annyira sallangmentes napot zárt volna – sőt, a Q2-ben Thomas Laurent-nel a volánnál egy piros zászlós fázist is összehozott.

Az LMP2-ben viszont nem maradt el a meglepetés, mert a francia Graff csapat szerezte meg a rajtelsőséget Tristan Gommendyvel, 3:25.073-as körével megelőzve a TDS Racing pilótáját, Loïc Duvalt, míg a harmadik pozícióban a Pastor Maldonadót is a sorai között tudó #31-es DragonSpeed végzett.

A GTE Pro-kategóriában is sokkal inkább a Porsche elsőségére lehetett számítani – ehhez képest a stuttgartiak elé az Aston Martin mellett a Ford és a Corvette is befért. A #95-ös Aston Martiné lett a pole, miután Marco Sørensen kereken 3:48-as kört futott – tőle bő egy tizeddel maradt el Harry Tincknell a #67-es Fordban, a #63-as Corvette-ben pedig 8 tizeddel Antonio García. A legjobb Porsche a #93-as lett, a negyedik pozícióban.

Felemás időmérőn van túl a BMW is, mivel a #82-es autójával ott van a legjobb öt között, viszont a #81-est Nicky Catsburg alaposan megbontotta a Ford-sikánnál. A ferrarisok viszont kifejezetten rosszul muzsikáltak: az AF Corse #71-es autója legjobbként is csak a 8. helyen zárt.

Eközben a GTE Am-ben tarolt a Porsche, a Dempsey-Proton Racing gondozásában lévő #88-as autó vezetésével kibérelte az első három helyet. Matteo Cairoli 3:51.439-es idejénél két tizeddel volt lassabb Matt Campbell a #77-es testvérautó volánjánál, majd jött a Gulf Racing #86-os Porschéjével Thomas Preining.

Mínusz egy autó a mezőnyben…

m19_1878_fine.jpg

Mindeközben pedig visszalépett a versenytől a Dempsey-Proton csapat #99-es Porschéje. A GTE Am-ben versenyző egység azt követően jutott erre az elhatározásra, hogy a csapat egyik legrutinosabb versenyzője, Tracy Krohn balesetezett szerdán, ami után az orvosok nem javasolták neki a folytatást annak ellenére, hogy csütörtök reggel kiengedték őt a kórházból.

Így az 1954-es születésű amerikai mellett Nicolas Jonsson és Patrick Long sem állnak rajthoz a hétvégi megmérettetésen.

„Nagyon csalódott vagyok a Dempsey-Proton Competition csapata miatt. Christian Ried, jómagam és állandó társpilótám, Nic Jonsson nevében szeretnék köszönetet mondani valamennyi csapattagnak az erőfeszítéseikért. Tiszteletben tartom az FIA döntését, de már várom, hogy jövőre újra itt legyek, ezen a hihetetlen és történelmi versenyen. Köszönettel tartozom még a pályakórház és a Hospital du Mans dolgozóinak, amiért törődtek velem, illetve a feleségemnek, Laurie-nek, kedves és szerető támogatásáért”

– nyilatkozta közleményében Krohn.

A döntéssel 62-ről 61 autósra csökkent a mezőny.

A pénteki nap szünnap az endurance-világbajnokság mezőnye számára. Szombaton 9 órától jön a bemelegítő edzés, míg a 24 órás futamon 15 órakor rajtol – és mind a 24 órát élőben láthatjuk az Eurosport 1-en.

Az időmérő edzés végeredménye:

null

null

Fotó: Toyota Motorsport Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3414893336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.