"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

WEC - KOBAYASHIÉK NYITOTTAK AZ ÉLEN LE MANS-BAN

WEC 2018/2019: Le Mans - Szabadedzés

2019. június 12. - KovatsOliver

wec_2018-2019_rd_056.jpg

Alonsóék csak a negyedikek, a Toyotánál veszélyesnek érzik az SMP Racinget.

Ahogyan az megszokott, még a múlt héten fellendült az élen a Circuit de la Sarthe pályán, a gépátvétellel egybekötött teszttel, amely nem meglepő módon a Toyoták kettős elsőségét hozták, míg a harmadik helyen a Rebellion Racing lemaradása már alulról súrolta a két másodpercet.

Szerdán, a délutáni órákban pedig egy négyórás szabadedzéssel folytatódott a program, amit a #7-es Toyota zárt az élen, köszönhetően Kamui Kobayashi 3:18.091-es idejének. A Mike Conway-jel és José Maria Lopezzel kiegészült trió előnye ezúttal is hasonlóan tetemes volt, csakhogy ezúttal nem a másik TS050 bukkant fel mögötte, hanem az SMP Racing #11-es számú BR1-ese, Vitaly Petrovval, Stoffel Vandoorne-nal és Mikhail Aleshinnel.

Eközben a másik Toyota – Fernando Alonsóval, Sébastien Buemivel és Kazuki Nakajimával – csak a negyedik időt autózta, még a #3-as Rebellion-Gibson is befért elé, a Thomas Laurent, Nathanaël Berthon, Gustavo Menezes hármassal.

Ennek fényében nem jelent akkora csodát, hogy a csapatfőnök, Rob Leupen már azzal riogatja a Toyota rajongóit, hogy „kemény csatára számítunk az időmérőn, nyomás alatt leszünk. Talán nem is a Rebellion részéről, de az SMP felől annál inkább”, és az első körben akár meg is előzhetik a Toyotát. Ezt azzal indokolja, hogy az SMP-nek sokkal jobb a végsebessége – konkrétan Stoffel Vandoorne 351 kilométer/órás sebességcsúcsot állított fel a Mulsanne-egyenesben a teszten –, míg az idei szezonban idáig egyeduralkodó japánokat kötik az üzemanyag- és energiahasználatra vonatkozó korlátozások.

Toyotához kapcsolódó hír továbbá még, hogy a japánok hivatalos is bejelentették, hogy a Porsche kétszeres endurance-világbajnoka, Brendon Hartley Fernando Alonso helyét fogja átvenni a csapatnál a 2019/2020-as szezonra – azaz az új-zélandi váltótársai Buemi és Nakajima lesznek.

Idevág az alakulat frissen igazolt tartalékosának, a jelenleg még a Rebellionnál versenyző Laurent-nek a nyilatkozata is. A francia versenyző a Motorsport.com-nak elmondta, hogy arra számít, hogy a következő idényben beugróként indulhat egy-két versenyen, amennyiben ütközik a WEC és a Formula-E versenynaptára – ugyanis Buemi és Lopez mindkét bajnokságban érintettek.

Laurent-nek a Toyotától függetlenül lesz versenyzői ülése: a Signatech Alpine csapatát fogja erősíteni az LMP2-ben, miután annak régi motorosa, Nicholas Lapierre az új, az európai Le Mans-szériából érkező Cool Racinggel folytatja. De a roppant fiatal, mindössze 21 éves versenyző leszögezte, a célja az, hogy a következő, hiperautós éra első, 2020/2021-es szezonjában már a Toyota állandó versenyzője legyen.

WEC �� on Twitter

Red flag! Red flag! The session is red flagged as the No.99 @GoDempseyRacing just crashed into the barriers in the Hunaudières straight. ��� #WEC #LEMANS24 #SuperFinale https://t.co/2DTEUtu3a8

Na, de vissza a pályán történtekhez! A gyakorlás során a piros zászlók is felbukkantak, többször is. Először is 40 perc után a komoly Le Mans-i tapasztalattal rendelkező, 14. itteni 24 órás versenyére készülő Tracy Krohn törte össze nagyon csúnyán a GTE Am-kategóriában szereplő #99-es Porsche 911 RSR-t a Mulsanne-kanyarban. A baleset miatt tele lett törmelékkel, apró Porsche-mócsingokkal a pálya, így 45 percig állt az edzés. Az 1954-es születésű pilótát elővigyázatosságból kórházba szállították, de eszméleténél és jól van.

A megszakításhoz persze nem csak Krohn balesete kellett (elvégre a sokat látott Le Mans-i pályabírók vannak annyira rutinosak, hogy egy autó és az arról levált elemek eltakarításához ne legyen szükség háromnegyed órára), csakhogy közben leszakadt az ég is, így a versenyzőknek még másfél órájuk maradt a zöld zászló megjelenését követően, amiből az utolsó 60 percet száraz körülmények között teljesíthették.

Az LMP2-es géposztályban az IDEC Sport #48-as Oreca-Gibsonja volt a leggyorsabb, míg a GTE Pro-ban a #92-es Porsche, a GTE Am-ban pedig a Dempsey-Proton Racing #77-es számú Porschéje.

22 órától pedig máris jön a folytatás, az első időmérő edzéssel, ami éjfélig tart. Az eseményeket élőben követhetjük nyomon az Eurosport 1-en, akárcsak a további időmérőket, a szombat reggeli bemelegítő edzést, valamint teljes egészében a 24 órás futamot.

A szabadedzés végeredménye:

null

null

Fotó: Toyota Motorsport Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7914891484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.