"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

WTCR - FINN SZABADKÁRTYÁS LESZ A ZÖLD POKOLBAN

2019. június 11. - KovatsOliver

gtm319_41824js_bu.jpg

A német TCR aktuális éllovasa szabadkártyásként csatlakozik a mezőnyhöz a túraautó-világkupa (WTCR) idei ötödik, németországi versenyhétvégéjére. Antti Buri lesz az első finn pilóta a bajnokság történetében.

A Hungaroringen Tenke Tamás, Szlovákiában pedig Luca Engstler volt a szabadkártyás a WTCR-ben, míg a következő hétvégén, a Nordschleifén Antti Buri vendégeskedik, mégpedig egy Audival, amit az AS Motorsport készít majd fel – első finnként állhat rajthoz így.

Hozzá kell tenni viszont, ha még WTCC név alatt futna a bajnokság, akkor már csak a második lenne, mivelhogy még 2005-ben ment egy fél szezont egy Valle Mäkelä nevű pilóta, aki egy évvel korábban brit Formula Ford-bajnok volt. Azonban a túraautózás nem termett neki sok babéra: a GR Asia színeiben indított SEAT Toledóval a legjobb eredménye ugyanis egyetlenegy 10. hely, ami akkoriban még nem ért pontot.

gtm219_04183me_js.jpg

Burinak is van formulaautós tapasztalata – 2012-ben ő is megnyerte a brit Formula Fordot – de az elmúlt években a TCR Germany mezőnyét erősítette: 2016-ban negyedik, egy évvel később nyolcadik lett az összetettben, tavaly aztán újra a TOP-5-ben végzett. Ami az idei évét illeti, Oscherslebenben, Mostban és a Red Bull Ringen is nyerni tudott a második futamon, így a szezon feléhez közeledve vezeti a pontversenyt, 13 ponttal az osztrák Proczyk Harald előtt.

„Mindig is a legnagyobb céljaim között szerepelt a WTCR. 2016 óta versenyzek a TCR Germany-ben, de vezettem már TCR-autót nemzetközi szinten, valamint 24 órás versenyen is. Most pedig lehetőségem adódott a szintlépésre, amit szabadkártyás indulóként meg is ragadtam”

– idézi a hivatalos közlemény Burit, akinek státuszából fakadóan plusz 20 kilót is cipelnie kell magával a 25,378 kilométeres pályán. A finn pilóta mondandójában erre is kitért.

„Minden szabadkártyásra vonatkozik ez a szabály. Nyilván nem fog segíteni nekünk a pluszsúly, de miután két 24 órás futamot is lehúztam már többek között a Nordschleifén, a pályaismeret előnyünkre válhat. Tavaly a csapattársaimmal a TCR-kategóriát ráadásul meg is nyertem. Azonban egy endurance-futam nem hasonlítható egy sprinthez, és hozzá kell tennem, hogy az Audival még nem is jártam itt. Azonban általánosságban véve jól ismerem magát az autót, hiszen ezzel versenyzem a német TCR-ben 2017 óta, és idén is van már három futamgyőzelmem.”

gtm319_03352me_bu.jpg

A német TCR éllovasa pedig már a céljait is megfogalmazta a debütálást illetően:

„Nem vonom kétségbe a WTCR színvonalát, hiszen számos világbajnok és más kategóriák kiemelkedő versenyzői színesítik a mezőnyt. A televízióban és az interneten korábban már intenzíven nyomon követtem a WTCR történéseit, így pontosan tudom, mennyire szoros a mezőny, és hogy mennyire kicsik a különbségek: ha már csak egy kis tempót is veszítesz, visszaesel. Igazán azzal lennénk elégedettek, ha a TOP-10-ben zárhatnánk, ami az én személyes célom. De őszintén szólva már az is egyszerűen remek lesz, hogy része lehetek ennek a bajnokságnak egy hétvége erejéig. Minden bizonnyal minden másodpercét élvezni fogom.”

Érdekesség, hogy a Buri-családban nem Antti az első versenyző, aki Audival versenyzett. Az édesapja, Risto ugyanis az 1980-as években versenyzett még egy Audi 200 quattróval.

„Az édesapám miatt nagyszerű, hogy a négygyűrűs márka következő generációjához tartozom, Én leszek az első versenyző a WTCR-ben, aki finn zászló alatt áll majd rajthoz. S miután nagy rajongója vagyok a túraautózásnak, képzelhetik, mennyire büszke vagyok arra, hogy finn színekben lehetek ott a rajtrácson”

– tette hozzá Buri.

Fotó: ADAC Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6314889244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.