"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

TCR EU - ELSŐ TCR-ES SIKERE HELYSZÍNÉN VÁGNA VISSZA NAGY DÁNIEL

2019. június 11. - KovatsOliver

2019-2019_spa-francorchamps_friday---2019_eur_spa_fp1_99_daniel_nagy_1.jpg

Egy újabb viszontagságos hétvégét tudhat maga mögött Michelisz Norbert csapatának a versenyzője, viszont a Red Bull Ringen már javítana.

2019-2019_spa-francorchamps_qualifying---2019_eur_spa_qualifying_99_daniel_nagy_1.jpgAzok után, hogy a Hockenheimringről mindössze egy ponttal távozott, valamivel jobb folytatásban reménykedett Nagy Dániel, a M1RA pilótája. Azonban a TCR Európa-kupa spái hétvégéje sem a terveinek megfelelően alakult: a szabadedzéseken és az időmérőn mechanikai problémák hátráltatták a munkáját, aminek következtében mindkét versenyt csak a 20. helyről várhatta.

Ráadásul a csapat a műszaki gondokat illetően az első versenyre sem talált megoldást, emiatt csak a 17. helyen intették le a 21 éves magyart. Viszont a vasárnapi, fordított rajtrácsos futamra sikerült orvosolnia a problémákat a M1RA-nak, aminek tudatában Nagy erősebb eredményre számított. Csakhogy ezzel kapcsolatos reményei már az első körben szertefoszlottak, miután a Les Combes kijáratánál ütközött Olli Kangasszal, és a falban végezte.

„Kemény hétvégén vagyunk túl, ami várható is volt. De ha a leggyorsabb hyundaiosok között vagy, a TOP-10 így is elérhető, és ez is volt a célunk erre a hétvégére. Ennek érdekében minden tőlünk telhetőt megpróbáltunk megtenni, de egész hétvégén mechanikai gondokkal küzdöttünk, így az elejétől kezdve szenvedés volt az egész hétvége”

– értéktelte a hétvégét Nagy a Touringcars.net újságírójának, Michael Haffendennek nyilatkozva.

„Nagy kár ezért, mert a srácok az első verseny után egész nap nagyon kemény dolgoztak. Sikerült is megtalálnunk a probléma gyökerét, miközben más gondokra is megoldást találtunk. Ezek után sokat vártunk a második versenytől, de az csak pár kanyarig tartott számára. A Les Combes utáni jobbkanyarban kaptam egy erős ütést, onnantól pedig tehetetlen voltam. Utas voltam az autóban, és csak remélni tudtam, hogy meg tudom úszni.”

Dani Nagy #99 - És így ért véget a hétvége számomra...� Az...

És így ért véget a hétvége számomra...� Az autó nagyon összetört és ami talán még ennél is fájóbb, hogy nem tudtuk letesztelni az autó műszaki állapotát,...

Mint az utólag kiderült, a WestCoast Racing finn pilótája, Olli Kangas lökte meg Nagyot, ám a magyar a csalódottság dacára elfogadta, hogy a versenyirányítás az első körben történt ütközésüket versenybalesetnek minősítette.

„Azt hiszem, Olli Kangasszal ütköztem. Már a versenybíróknál is voltunk, ahol közölték, hogy nincs további vizsgálódás, ők versenybalesetnek látták az esetet. Megesik az ilyesmi. Nyilvánvaló, hogy mindenki arra törekszik, hogy javítson a pozícióján, de egy ennyire kemény és szoros mezőnyben abszolút előfordulnak ilyen dolgok. Ez is része az autóversenyzésnek.”

Három versenyhétvége után 55 pontot számlál Nagy Dániel, amivel a 13. helyen áll az egyéni kiírásban, míg csapattársa, Luca Engstler 94 egységgel a hetedik.

48f04788b6341eb1413441f207e47a5e-362333742.jpg

A TCR Európa-kupa következő állomása a Red Bull Ring lesz, ahová a július 13-14-i hétvégén látogat el a mezőny. A M1RA-s versenyzőt kellemes emlékek fűzik a spielbergi pályához, mert 2015-ben ezen a pályán versenyzett karrierje során először TCR-autóval – még a nemzetközi bajnokságban, a Zengő Motorsport SEAT Leónjával –, és első időmérőjét a 3. helyen zárta.

Így nem csoda, hogy Nagy abban reménykedik, hogy Ausztriában már tényleg eljön az ő ideje:

„Nagyon szeretem a Red Bull Ringet, mert ezen a pályán próbálhattam ki először TCR-autót. Ha jól emlékszem, 2015-ben és egy Cuprával versenyezhettem. Valóban az volt az első tapasztalatom, az első kilométereket az első szabadedzésen tette meg, ennek ellenére az időmérőn odaértem a 3. helyre. Szóval jó emlékeim vannak onnan.

A magyar Suzuki-kupával is jártam ott, de akkor még jóval fiatalabb voltam. A pálya nagyon jó, és az atmoszféra is; majdnem olyan, mint Magyarországon. De addig is még sok dolgunk akad.”

Fotó: TCR Europe Media, TCR Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1914888586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.