"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

TCR EU - ELŐSZÖR A DOBOGÓ TETEJÉN A HELYI PILÓTA, ENGSTLER PONTOKAT MENTETT A M1RA-NAK

TCR Europe 2019: Spa-Francorchamps - Első futam

2019. június 08. - KovatsOliver

2019-2019_spa-francorchamps_race_1---2019_eur_spa_r1_start_1.jpg

Belga győzelmet, hatalmas bukást és magyar nullázást hozott a TCR Európa-kupa első versenye Spa-Francorchamps-ban.

A 23 perces plusz egykörös versenynek a 34 helyett csak 33 autó vághatott neki a rajtrácsról, ugyanis a felvezető körön Ashley Sutton lefulladt, így a brit versenyző Volkswagenjét a boxba kellett tolni. A piros lámpák kialvását követően pedig Aurélien Comte rántotta be középre látványosan a Peugeot-ját középre, s végül a La Source-ban el is tudott fordulni a harmadik helyen, a két audis, Gilles Magnus és Santiago Urrutia mögött – eközben a harmadik rajtkockából induló Maxime Potty beragadt, így a comtoyou-s Volkswagent többen is faképnél hagyták.

Az első kanyart némileg meglepő módon sikerült megúsznia a mezőnynek baleset nélkül – persze többen is elhagyták a pályát –, de a Kemmel-egyenes végén, majd a Les Combes-ban felgyorsultak az események. Comte indított támadást Urrutia ellen külső ívről, de márkatársa, Julien Briché meglökte őt hátulról, aminek következtében mindkét francia levágta a kanyart, aztán Briché le is lassult. Valamivel hátrébb azonban Olli Kangas és Teddy Clairet összeütköztek – a WestCoast-Volkswagen és a Clairet-Peugeot műszaki mentése miatt elkerülhetetlen volt a biztonsági autó pályára küldése.

2019-2019_spa-francorchamps_race_1---2019_eur_spa_r1_16_gilles_magnus_2.jpg

Magnus először nyert a TCR Europe-ban.

Nagyjából félidőnél lengették meg a zöld zászlókat – az élen egy audis, illetve egy peugeot-s csatára volt kilátás az első, valamint a harmadik helyért. Ebből végül csak az előbbi valósult, az is csak egy pengeváltás erejéig: Urrutia egy merész manőverrel megpróbált bevetődni Magnus mellé a célegyenes végén, ám elfékezte magát, így nem történet helycsere – a hátralévő körökben pedig már támadni sem tudott az uruguayi, így be kellett érnie a második hellyel, míg Magnus első győzelmét aratta a TCR Európa-kupában.

„Nagyszerű érzés itthon, Spában győzni; nagyon örülök, ahogyan a Comtoyou Racing és a Belga Nemzeti Automobil Szövetség (RACB), akiktől komoly támogatást kaptam. Továbbra is újoncnak számítok a túraautózásban, de sokat készültem és edzettem. Már Hockenheimben is jól álltunk, de itt volt igazán jó a tempónk. A rajtokon is sokat dolgoztam, ezúttal nem is volt gond az indulásommal. Így meg is tudtam tartani a vezetést, sőt egy kicsit meg is lógtam, ami nagy segítség volt a gumiknak. Santiago próbálta engem támadni, de higgadt maradtam, és minden simán ment. Most már a bajnokságban is jól állunk”

– nyilatkozta a leintést követően Magnus.

2019-2019_spa-francorchamps_race_1---2019_eur_spa_r1_podium.jpg

Két belga is dobogóra állhatott a spái első futamon, mivel Potty harmadikként ért célba.

Az audisok mögött Maxime Potty lett a nevető harmadik (szó szerint) a Peugeot-k csatájában, miután a belga az utolsó körben, a Stavelot-kanyarnál utat talált Comte mellett, aki ezt követően negyedikként ért célba, a márkatárs Jimmy Clairet előtt. A leintést megelőző percekben több komolyabb csata is kibontakozott a középmezőnyben, amiből egyértelműen a 6. helyen célba érő Davit Kajaia került ki győztesként a PCR Sport Cuprájával, megelőzve Mat’o Homolát (Target-Hyundai), Stian Paulsent (SPR-Cupra), a M1RA-s Luca Engstlert és Tom Coronelt (Boutsen Ginion-Cupra).

2019-2019_spa-francorchamps_race_1---2019_eur_spa_r1_8_luca_engstler_1.jpg

Engstler mentette a menthetőt, ami a M1RA-nak ezúttal egy 9. helyet és 13 pontot jelentett.

Daniel Lloyd az időmérős félreértések tisztázását követően (a harmadik helyett) a tizennyolcadik helyről indulhatott, végül tizenegyedikként intették le – mögötte két targetes pilóta Dušan Borković-csal és Andreas Bäckmannel, Gianni Morbidellivel (Comtoyou-Volkswagen) és Luca Filippivel (BRC-Hyundai) egészült ki a pontszerzők névsora. Sajnos egyik magyar versenyző sem tudott pontot szerezni: Nagy Dánielt (M1RA-Hyundai) a 17., Tenke Tamást (Zengő-Cupra) pedig a 21. helyen intették le.

Vasárnap délben a fordított rajtrácsos versennyel folytatódik a TCR Európa-kupa spái programterve, aminek rajtjához egészen biztosan csak 33 versenyző fog felállni. Történt ugyanis, hogy az utolsó körben a hátsó traktusban történt egy tömegbukás, aminek eredményeként a katari Abdulla Ali Al-Khelaifi (QMMF-PCR-Cupra) és Martin Ryba (Brutal Fish-Honda) is partvonalon kívülre került, viszont szegény Lilou Wadoux (JSB Compétition) három orbitális bukfenccel kötött ki a sóderágyban – ráadásul egy feje tetejére állított Peugeot-ból kellett kikászálódnia.

TouringCarTimes on Twitter

TCREurope: Lilou Wadoux to miss Race 2 at Spa following final lap crash https://t.co/i7FUQPQkOW

Ebből jó eséllyel már autó sem lesz...

Az első futam végeredménye:

null

null

Magnus egyébként győzelmével a bajnoki tabella élére ugrott – 134 pontjával 22-vel számol többet, mint Josh Files – aki a mezőny végéről rajtolva nem jutott sokáig, kiesett –, míg Briché hátránya a harmadik helyen 27, Urrutiáé a negyediken 29 pont. Luca Engstler feljött a hetedik helyre a kilencedikről a maga 76 egységével, viszont Nagy Dániel bukott egy pozíciót, jelenleg a tizenkettedik az összetettben, 55 ponttal.

A holnapi futamot is élőben lehet majd nézni a TCR hivatalos YouTube-csatornáján, valamint a Sport 1-en.

Fotó: TCR Europe Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6814884986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.