"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

TCR EU - A PONTSZERZÉSÉRT IS KÜZDENIÜK KELL A MAGYAROKNAK SPÁBAN

TCR Europe 2019: Spa-Francorchamps - Időmérő edzés

2019. június 08. - KovatsOliver

2019-2019_spa-francorchamps_friday---2019_eur_spa_fp2_99_daniel_nagy_2.jpg

A kétszer is félbeszakított időmérő edzésen nagyon nem jött ki a lépésnek sem a M1RA-nak, sem a Zengő Motorsportnak, így Luca Engstler, Nagy Dániel és Tenke Tamás is csak a mezőny második feléből várhatja a rajtot a TCR Európa-kupa belgiumi versenyein. Eközben egy helyi pilóta személyében új pole pozícióst avattak.

Szinte lehetetlen küldetés volt a 34 fős mezőny számára, hogy tiszta kört fusson, ugyanis a Q1 folyamán két alkalommal is előkerültek a piros zászlók: először Teddy Clairet balesetezett a Raidillon-ban a Peugeot-val, majd Josh Files tört autót. A hyundaios – aki így csak a 33. lett, mert korábban négy köridejét is törölték pályaelhagyás miatt – ütközését követően már csak alig több mint két perc lett volna hátra, így már nem volt lehetőség újabb próbálkozásra.

Josh Files

Unfortunately my Q1 lap was disallowed which would have put me in Q2 comfortably. I risked too much to keep up the pace with the Audi's and Peugeot but I took a risk too far. Could be game over, but...

Ez sajnos a magyarok számításait is keresztülhúzta: a M1RA-s versenyzők, Luca Engstler és Nagy Dániel csak a 16., illetve a 20., a zengős Tenke Tamás pedig a 24. helyre kvalifikált – úgyhogy még úgy sem lesz könnyű dolgok, hogy az idei évben az első tíz helyett már az első tizenöt helyezettnek osztanak pontokat.

A Q2-ben audis küzdelmet láthattunk a pole pozícióért, amiből Gilles Magnus került ki győztesen – ezzel a Comtoyou Racing versenyzője hazai pályán szerezte meg első pole pozícióját a TCR Európa-kupában. Igaz, a belga 2:28.885-ös körétől mindössze 65 ezreddel maradt el a Team WRT uruguayija, Santiago Urrutia.

2019-2019_spa-francorchamps_friday---2019_eur_spa_fp2_16_gilles_magnus_1.jpg

A harmadik helyre Daniel Lloyd ért oda, ám korántsem biztos, hogy megtarthatja a rajtpozícióját, mivelhogy nem is lett volna jogosult arra, hogy pályára gördüljön a Q2-ben – ugyanis a Q1-et csak a 18. helyen zárta. Szóval még az sem lehetne mondani, hogy az okozott zavart a Brutal Fish Racingnél, hogy Teddy Clairet a balesete ellenére továbbjutott, mert az első kieső, 13. helyen Olli Kangast rangsorolták a WestCoast Racing Volkswagenjével. Sokkal inkább az, hogy Lloyd utolsó Q1-es köre elég lett volna a továbbjutásra, de mire azt befejezte, már öt másodperce érvényben voltak a piros zászlók.

A másik belga versenyzője, Maxime Potty kvalifikált negyediknek a Comtoyou-csapat Volkswagenjével, megelőzve márkatársát, a 2017-es BTCC-bajnok Ashley Suttont, valamint két Peugeot-versenyzőt, Aurélien Comte-ot (DG Sport Compétition) és Julien Briché-t – a JSB Compétition alakulatánál sokat nem aludtak az éjjel, ugyanis a francia autóját szerelték az FP2-es balesetét követően.

A legjobb hyundaios a targetes Mat’o Homola volt, aki nyolcadik lett, Jimmy Clairet (Clairet-Peugeot) és Davit Kajaia (PCR-Cupra) előtt, ám a fordított rajtrácsos pole minden bizonnyal Dušan Borković-é (Target-Hyundai) lesz.

Az időmérő edzés végeredménye:

null

null

Az első verseny szombaton 13:50-kor rajtol, és a TCR hivatalos YouTube-csatornája mellett a Sport 1 is élőben közvetíti.

Fotó: TCR Europe Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3214884670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.