A Team Penske versenyzője, Simon Pagenaud révén újabb komoly mérföldkőhöz érkezett el a francia autósport: a 2016-os IndyCar-bajnok az első versenyző 1920 és Gaston Chevrolet óta, aki franciaként tudott nyerni a legendás indianapolisi 500 mérföldesen.
Hiába volt 200 körös a futam, a győzelem szempontjából igazán meghatározónak az utolsó tizenhárom bizonyult: igaz, ugyanúgy Simon Pagenaud és Alexander Rossi kergetőzését láthattuk, de a hajrában nagyon komoly küzdelem bontakozott ki a Team Penske és az Andretti Autosport versenyzője között. Pagenaud aztán másfél körrel a vége előtt tudta végérvényesen áthámozni magát a 2016-os Indy 500 győztesén.
NTT IndyCar Series on Twitter
What a thrilling finish. You did not disappoint, @IMS. #INDYCAR // #Indy500 https://t.co/0Gx9ssalKT
Ezzel a manőverrel Pagenaud zsinórban másodjára tudott nyerni a tengerentúli formulaautós bajnokságban, de egyúttal történelmet is írt: utoljára ugyanis 99 évvel ezelőtt, 1920-ban zárult francia győzelemmel az 500 mérföldes verseny, akkor Gaston Chevrolet-t intették le elsőként. Sikerét követően a Penske – amely 18. győzelmét ünnepelhette az oválpályán – be is jelentette, hogy Pagenaud szerződését meghosszabbítja 2020-ra is.
A 2016-os bajnok francia versenyzőt Rossi mindössze két tizedmásodperces lemaradásban követte a második pozícióban, míg Takuma Sato meglepetésszerű módon kötött ki a dobogó legalsó fokán. Ezzel két korábbi Forma-1-es versenyző is bekerült a TOP-3-ba.
A verseny az első felében nem hozta azokat az izgalmakat, amiket az Indy 500-aktól megszokhattunk. Az első sárga zászlós fázisra ennek ellenére egészen korában, a 6. körben sor került, Colton Herta betlije okán – a sorozat történetének legfiatalabb futamgyőztese váltóhiba miatt volt kénytelen kiállni.
IndyCar on NBC on Twitter
Kyle Kaiser's fairytale has come to an end. One week after upsetting Fernando Alonso and McLaren, the Juncos Racing driver has crashed in the #Indy500 on @NBC: https://t.co/iiagfm2TqY #MustBeMay https://t.co/rHFXRhTmO0
A McLaren- és Alonso-verő Kyle Kaiser volt az első, aki falnak vágta az autóját, a 73. körben. Később, a 138. körben Marcus Ericsson miatt is pályára lépett a Pace Car, miután a svéd a boxutca bejáratában pördült ki a Schmidt Peterson Motorsports Dallara-Hondájával.
Sébastien Bourdais és Graham Rahal pedig a 178. körben akadtak össze, majd magukkal sodorták Zach Veach, Félix Rosenqvist és Charlie Kimball hármasát. A tömegbaleset miatt – ahogyan arra már utaltunk – a piros zászlók is előkerültek, közel 20 percre.
NTT IndyCar Series on Twitter
Here's a look back at the moment @GrahamRahal and @BourdaisOnTrack crashed during the #Indy500 � #INDYCAR // #ThisIsMay https://t.co/viGgkTNnD7
A 103. Indy 500 végeredménye:
null
null
Fotó: Team Penske / Twitter
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.