"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

F2 - DE VRIES ÚJRA A DOBOGÓ TETEJÉN MONACÓBAN

Forma-2 2019: Monaco - Főfutam

2019. május 24. - KovatsOliver

1017520098-lat-20190524-_r3i6453.jpg

Minden fennakadásból ki tudott maradni Monaco utcáin az ART Grand Prix holland versenyzője, aki így 2017 után ismét győzni tudott a hercegségben. Pedig még a piros zászló is előkerült Mick Schumachernek „köszönhetően”, aki a verseny elején még egy szép előzéssel hívta fel magára a figyelmet, féltávhoz közeledve viszont inkább azzal, hogy mindenbe belekeveredett, amibe csak tudott. Az incidens pedig valóságos lavinát indított el, ugyanis a fél mezőny körhátrányba került.

Vissza kellett lőni a rajtot a monacói F2-es főfutam kezdetén, ugyanis Callum Ilott alatt lefulladt a Sauber Junior Team by Charouz autója, miután a mezőny visszaért a felvezető körről a rajtrácsra. Így a brit újonc hiába nyújtott kiemelkedő teljesítményt az időmérő edzésén, az eddigi legjobb rajthelyét jelentő második hely helyett csak a boxutcából vághatott neki a versenynek, míg a többi 19 versenyző elment még egy felvezető körre.

1017519718-sut-20190524-ja1_4342.jpg

A piros lámpák kialvását követően Nyck de Vries könnyedén el tudott jönni, viszont a negyedik rajtkockában Mick Schumacher csúnyán beragadt, így Sérgio Sette Câmara és Anthoine Hubert is befért a német premás elé az első kanyarig. Többen is levágták a St. Devote-ot, de szinte csodával határos módon baleset nélkül sikerült megúszni az első kört, sőt a 41 körösre rövidült verseny menetére az az apró hiba sem volt hatással, amit De Vries vétett az alagút kijáratát.

Formula 2 on Twitter

LAP 3/41 What a move from Schumacher! He squeezes past Hubert for fourth, setting the fastest lap of the race while he's at it � #MonacoGP �� #F2

Schumacher gyorsan korrigálni igyekezett az elbaltázott rajtját, így azonnal elkezdte abajgatni Hubert-t a negyedik helyért, majd a harmadik körben egy rettentően agresszív, ám legalább annyira szép manőverrel utasította maga mögé a BWT Arden franciáját a Mirabeau-ban. Hubert mögé ezt követően megérkezett Nobuharu Matsushita is, de kettejük csatáját az első boxkiállás-sorozat szakította félbe.

Ilott végleg kiállt a pitbe, Artem Markelovnak, Ralph  Boschungnak, Giuliano Alesinek és Tatian Calderónnak pedig a tervezettnél 10 másodperccel kellett többet eltöltenie, ugyanis időbüntetést kaptak, amiért az első körben alternatív módon teljesítették az első kanyart.

Nem sokkal féltáv előtt ismét Schumacher került a figyelem középpontjába. Ugyanis előbb Latifi ment neki a hajtűkanyarban, ami miatt megsérült az első szárny a DAMS-on, a kanadainak pedig a boxba kellett hajtania. Ezt követően a német beszorult Calderón mögé – aki ekkor még nem teljesítette a kiállását –, így kétségbeesetten már a Rascasse-nál próbált beszúrni a kolumbiai pilótahölgynek, aminek szintén ütközés lett a vége. Calderón és Schumacher autója eltorlaszolta a pályát, így a 20. körben piros zászlóval kellett félbeszakítani a futamot.

Formula 2 on Twitter

LAP 17/41 Latifi tangles with Schumacher at the hairpin! � The hairpin is an tough place to pass - and Latifi finds no room on the the inside after hopping over the kerb � He pits for a new front wing, dropping to P15 #MonacoGP �� #F2

Monaco chaos after Schumacher crash

��RED FLAG�� There was chaos in the first Monaco GP F2 race after Mick Schumacher blocked the track after coming together with Tatiana Calderon! Read...

Ez keresztül húzta azoknak a taktikáját, akik még nem jöttek ki gumifrissítésre, mert ugyan a piros zászlós fázis alatt le lehetett cserélni a kerekeket, viszont a kötelező kiállást ettől függetlenül abszolválni kellett a szabályok szerint. Maga a kényszerszünet eléggé hosszadalmas, több mint 30 perces lett, mivel már eleve az sokáig tartott, mire az autókat egyesével visszatolták a boxutcába.

A versenyirányítás pedig ez idő alatt úgy döntött, hogy az autókat a pozíciók szerinti sorrendben sorakoztatják fel, de a 9. helytől lefelé mindenki – aki beszorult a Schumacher és Calderón által okozott blokád mögé – egy kör hátrányban folytathatja a futamot. Azaz a mezőny második felében senki sem vehette vissza a helyét még a zöld zászlós újraindítást megelőző biztonsági autós fázis alatt sem, ezzel reális esélyüket elveszítve az előkelőbb pontszerző helyekre, vagy akár a fordított rajtrácsos pole-ra.

S az hagyján, hogy utólag meg fogják vizsgálni a kavarodást, de ez óriási zavart okozott a 21. kör végén, amikor végre előkerültek a zöld zászlók. De Vries egy kis idő után meg tudott lógni Ghiotto elől, 4.7 másodperces előnyt épített ki az olasszal szemben a kötelező boxkiállásokig, amelyek során tovább nőtt a különbség kettejük között.

Formula 2 on Twitter

⚠️ SAFETY CAR (LAP 38/41) ⚠️ Two crashes at different parts of the track bring the Safety Car out! Raghunathan tags Aitken at the hairpin and the Campos racer is in the wall #MonacoGP �� #F2

Formula 2 on Twitter

Meanwhile, Juan Manuel Correa smashes into the wall at Swimming Pool #MonacoGP �� #F2

Csakhogy három körrel a leintés előtt be kellett küldeni a biztonsági autót, ugyanis a visszafordítóban Mahaveer Raghunathan beletessékelte a falba Jack Aitkent, Juan Manuel Correa pedig a 6. helyet dobta el magától, amikor az Uszoda-sikán kijáratánál összetörte az autóját.

Az utolsó körre még elengedték a versenyt, viszont De Vries így is simán nyert Ghiotto és a visszatérése utáni első dobogós eredményét jegyző Nobuharu Matsushita előtt. A japán carlinos ehhez a verseny utolsó szakaszában utasította maga mögé Sette Câmarát, míg az ART Grand Prix hollandja 2017 után tudott ismét nyerni a hercegségben, amikor még újoncként versenyzett a bajnokságban, a Rapax csapatával.

1017520118-lat-20190524-_r3i7000.jpg

Az ötödik helyen az időmérő edzésen küszködő és balesetet elszenvedő Dorian Boccolacci futott be a Campos Racing gépével. A franciát Guanyu Zhou követte a hatodik pozícióban, mögötte Markelov és Delétraz látták meg a kockás zászlót – ennek értelmében a svájci megszerezte a rajtelsőséget a fordított rajtrácsos sprintversenyre.

Gelael és Latifi is összecsaptak a hajrában, aminek következtében mindketten visszaestek. Ebből pedig Hubert és Boschung húztak hasznot, elcsípve az utolsó két pontszerző pozíciót. Mick Schumachert megbüntették a Calderónnal való incidenséért, valamint pályalevágásért is – az áthajtásos, illetve az 5 másodperces időbüntetéssel végül tizennegyedikként rangsorolták.

Formula 2 on Twitter

LAP 34/41 Latifi makes contact with his second Prema car of the race � He tags Gelael, who loses his front wing in the wall, and Latifi drops behind Hubert #MonacoGP �� #F2

Szombaton 17:15-től rendezik meg a sprintversenyt, ami egyúttal a monacói Forma-2-es monacói program végét is jelenti. Az eseményeket 17:30-tól, csúsztatott élő közvetítés formájában kísérhetjük figyelemmel az M4 Sporton. Izgalmas folytatásra van kilátás, ugyanis Latifi stabilnak tűnő előnye egy szempillantás alatt 1 pontosra olvadt, míg De Vries feljött másodiknak a tabellán, de Ghiotto is lőtávolságon belül van a maga 8 egységnyi lemaradásával.

FRISSÍTÉS: Kizárták Luca Ghiottót!

F2 - KIZÁRTÁK A MONACÓI ELSŐ FUTAMBÓL GHIOTTÓT

Emiatt a UNI-Virtuosi Racing olasz versenyzője nem csak a második helyét veszítette el, de a sprintversenynek is csak a rajtrács végéről vághat neki. 

A főfutam végeredménye: 

Formula 2 on Twitter

FEATURE RACE CLASSIFICATION Here is how they crossed the line after 41 laps around the streets of Monaco �� #MonacoGP �� #F2

Fotó: FIA Formula 2 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5414857362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.