Egy félreértés miatt alakult ki a csapatutasításos kálvária.
Egyhamar botrányhőssé vált a Cyan Racing a túraautó-világkupa (WTCR) harmadik zandvoorti versenyén, miután csapatutasítások révén kétszer is megcserélték a sorrendet az élen Thed Björk és Yann Ehrlacher között.
Történt ugyanis, hogy a piros lámpák kialvásánál Björk lerajtolta Ehrlacher-t, bármennyire is próbálta fogni a francia a svédet, majd szűk két körrel később Björköt arra kérték, hogy engedje vissza Ehrlacher-t. Ezután eltelt további három kör, majd Ehrlacher fülére szólták, hogy adja vissza az első pozíciót svéd csapattársának.
Emiatt Ehrlacher kiborult, frusztráltsága jól hallható volt a rádióbeszélgetésben, de végül a 9. körben utat engedett Björknek, aki így idei harmadik győzelmét szerezte, és ezzel már a második helyen áll a bajnokságban.
A dobogóceremónia alatt azért még tapintható volt a feszültség. | Fotó: Clement Luck / DPPI (FIA WTCR Media)
Természetesen a leintést követően ez a mizéria szolgáltatta a legfőbb vitatémát, s ugyan a Lynk&Co közleménye ebből egy szót sem említ, az érintették elmagyarázták, mi történt. S mint kiderült, a csapatnál vétették banális hibát, ugyanis mindenki azt hitte, hogy áthajtásos büntetésre ítélték Ehrlacher-t, holott csak az utolsó figyelmeztetést jelző fekete-fehér zászlót lógatták be neki.
„Azt magyarázták nekem, hogy Yann boxutca-áthajtásos büntetést kapott, így lehetőséget akartak adni neki, hogy némi előnyre tegyen szert, nem sokkal később pedig azt mondták, hogy félreértés volt”
– idézi a hétvége folyamán a helyszínen tartózkodó TouringCarTimes Björköt. –
„Szóval maga a probléma az volt, hogy mindenki azt gondolta, hogy áthajtásos büntetése van. Meg is lepett engem a fejlemény, és el is gondolkodtam rajta, mi miatt kaphatta, majd arra a következtetésre jutottam, hogy azért, amiért a rajtnál nekem ütközött.”
Emellett arra is fény derült, hogy valóban volt egy megállapodás a Lynk&Co-s pilóták között. Mégpedig az, hogy a rajtnál nem sodorhatják egymást veszélybe bármiféle megmozdulással. Így mindenki arra számított, hogy nem változik a sorrend Ehrlacher és Björk között, csakhogy a francia gyenge rajtjával változott a felállás.
Ehrlacher elöl, Björk mögötte – de nemsokára jött a(z újabb) csere. | Fotó: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)
„Volt egy egyezségünk a rajtot illetően, de az én indulásom nem volt jó, nagyon kipörögtek ugyanis a kerekeim. Emiatt Thed meg tudott előzni, habár együtt érkeztünk meg az első kanyarhoz. Később elengedett, aztán pár körig vezettem, majd úgy ítéltek, hogy a rajtom nem volt tiszta”
– nyilatkozta Ehrlacher az eset kapcsán, de ezúttal már sokkal nyugodtabbak voltak a megnyilvánulásai, mint a verseny közben rádióforgalmazásban.
„Most már úgy látom, hogy helyesen döntöttek. Amit adsz, azt úgyis vissza fogod kapni. De a legfontosabb az, hogy ez egy újabb kettős siker a Lynk&Co-nak, annak ellenére, hogy megpróbáltak minket lelassítani”
– tette hozzá.
Egyébként, ha vetünk egy pillantást az összetettre, valóban teljesen logikus döntést hozott azzal a Lynk&Co, hogy Björköt Ehrlacher elé sorolta. Ugyanis a svéd így a második az összetettben, és csak 11 pont a lemaradása a listavezető Esteban Guerrierivel szemben, míg Ehrlacher ezzel a második hellyel kapaszkodott fel a TOP-10-be, a nyolcadik helyre, lemaradása még Björkkel szemben is 62 egységnyi.
Nyitókép: Clement Luck / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.