WTCR - KÉK ZAVAR: KIDERÜLT, MI OKOZTA A FELFORDULÁST A LYNK&CO-NÁL

f50d71c42ce54912bfe47834795edb6e.jpg

Egy félreértés miatt alakult ki a csapatutasításos kálvária.

Egyhamar botrányhőssé vált a Cyan Racing a túraautó-világkupa (WTCR) harmadik zandvoorti versenyén, miután csapatutasítások révén kétszer is megcserélték a sorrendet az élen Thed Björk és Yann Ehrlacher között.

Történt ugyanis, hogy a piros lámpák kialvásánál Björk lerajtolta Ehrlacher-t, bármennyire is próbálta fogni a francia a svédet, majd szűk két körrel később Björköt arra kérték, hogy engedje vissza Ehrlacher-t. Ezután eltelt további három kör, majd Ehrlacher fülére szólták, hogy adja vissza az első pozíciót svéd csapattársának.

Emiatt Ehrlacher kiborult, frusztráltsága jól hallható volt a rádióbeszélgetésben, de végül a 9. körben utat engedett Björknek, aki így idei harmadik győzelmét szerezte, és ezzel már a második helyen áll a bajnokságban.

af9cf12392a61667f824e3f18780bcb8.jpg

A dobogóceremónia alatt azért még tapintható volt a feszültség. | Fotó: Clement Luck / DPPI (FIA WTCR Media)

Természetesen a leintést követően ez a mizéria szolgáltatta a legfőbb vitatémát, s ugyan a Lynk&Co közleménye ebből egy szót sem említ, az érintették elmagyarázták, mi történt. S mint kiderült, a csapatnál vétették banális hibát, ugyanis mindenki azt hitte, hogy áthajtásos büntetésre ítélték Ehrlacher-t, holott csak az utolsó figyelmeztetést jelző fekete-fehér zászlót lógatták be neki.

„Azt magyarázták nekem, hogy Yann boxutca-áthajtásos büntetést kapott, így lehetőséget akartak adni neki, hogy némi előnyre tegyen szert, nem sokkal később pedig azt mondták, hogy félreértés volt”

– idézi a hétvége folyamán a helyszínen tartózkodó TouringCarTimes Björköt. –

„Szóval maga a probléma az volt, hogy mindenki azt gondolta, hogy áthajtásos büntetése van. Meg is lepett engem a fejlemény, és el is gondolkodtam rajta, mi miatt kaphatta, majd arra a következtetésre jutottam, hogy azért, amiért a rajtnál nekem ütközött.”

Emellett arra is fény derült, hogy valóban volt egy megállapodás a Lynk&Co-s pilóták között. Mégpedig az, hogy a rajtnál nem sodorhatják egymást veszélybe bármiféle megmozdulással. Így mindenki arra számított, hogy nem változik a sorrend Ehrlacher és Björk között, csakhogy a francia gyenge rajtjával változott a felállás.

587169ed0dad9ce1715190638ff4fd0c.jpg

Ehrlacher elöl, Björk mögötte – de nemsokára jött a(z újabb) csere. | Fotó: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

„Volt egy egyezségünk a rajtot illetően, de az én indulásom nem volt jó, nagyon kipörögtek ugyanis a kerekeim. Emiatt Thed meg tudott előzni, habár együtt érkeztünk meg az első kanyarhoz. Később elengedett, aztán pár körig vezettem, majd úgy ítéltek, hogy a rajtom nem volt tiszta”

– nyilatkozta Ehrlacher az eset kapcsán, de ezúttal már sokkal nyugodtabbak voltak a megnyilvánulásai, mint a verseny közben rádióforgalmazásban.

„Most már úgy látom, hogy helyesen döntöttek. Amit adsz, azt úgyis vissza fogod kapni. De a legfontosabb az, hogy ez egy újabb kettős siker a Lynk&Co-nak, annak ellenére, hogy megpróbáltak minket lelassítani”

– tette hozzá.

Egyébként, ha vetünk egy pillantást az összetettre, valóban teljesen logikus döntést hozott azzal a Lynk&Co, hogy Björköt Ehrlacher elé sorolta. Ugyanis a svéd így a második az összetettben, és csak 11 pont a lemaradása a listavezető Esteban Guerrierivel szemben, míg Ehrlacher ezzel a második hellyel kapaszkodott fel a TOP-10-be, a nyolcadik helyre, lemaradása még Björkkel szemben is 62 egységnyi.

Nyitókép: Clement Luck / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8814836884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása