WTCR - A CSAPATUTASÍTÁSOK VERSENYE: LYNK&CO 1-2 AZ UTOLSÓ FUTAMON, MICHELISZ DOBOGÓN
WTCR 2019: Zandvoort - 3. futam

7c2a2e4096693a82e857cda4f198c577.jpg

Újabb unalmas versenyre lehetett számítani a WTCR hollandiai hétvégéjén, de végül egészen más fordulatokat hozott a zárás: jóllehet, ezúttal sem a pályán voltak a legnagyobb izgalmak, hanem sokkal inkább a boxfalon és a rádiókommunikációban. A Lynk&Co hatalmas port kavaró csapatutasításokkal való kavarást követően szerzett kettős győzelmet, ahogyan Michelisz Norbert is hasonlóképpen jutott dobogóra egy újabb elrontott rajtot követően.

Nem volt igazán sok okuk a bizakodásra a holland szurkolóknak a túraautó-világkupa (WTCR) harmadik zandvoorti futamát megelőzően, tekintve, hogy a három helyi versenyzőből Nick Catsburg rajtolhatott el a legelőkelőbb pozícióból, és ez az ő esetében is csak a 7. helyet jelentette, míg Niels Langeveld a 18., Tom Coronel pedig a 25. rajtkockából rugaszkodhatott csak el. Ellenben a magyaroknak volt miért szorítaniuk, mert Michelisz Norbert a 3. pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását, a két Lynk&Co-pilóta, Yann Ehrlacher és Thed Björk mögül.

A rajtnál Ehrlacher és Björk azonnal pofozkodni kezdtek, miután a francia indulása nem volt túlságosan jó; a svéd végül ki is harcolta magának a vezetést, míg Michelisz veszített egy pozíciót márkatársával, Augusto Farfusszal szemben, sőt, megkapta a nyakába Yvan Mullert, aki a büntetése értelmében a pole helyett csak az ötödik helyről indulhatott.

Rövidesen, ahogyan az várható volt, a négyszeres világbajnok üldözőbe vette a BRC magyar versenyzőjét, aki közben elkezdte lopni a távolságot Farfusszal szemben. Azonban a harmadik helyért vívott küzdelem nem hozott érdemi változás, ellenben az élen Ehrlacher váratlanul és egészen érthetetlen okból kifolyólag visszavette az első helyet Björktől – a manőver sokkal inkább tűnt elengedésnek, mintsem pozíciócserének első blikkre.

Néhány körrel később pedig fény is derült arra, hogy a két versenyző a Lynk&Co boxfalának irányítása alatt áll. A 6-7. kör között ugyanis arra utasították Ehrlacher-t, hogy adja vissza a pozíciót Björknek arra hivatkozva, hogy nem elég gyors. Erre fel a francia teljesen kiakadt, majd egy-két nyomdafestéket tűrő szó kíséretében hozzátette, hogy zsinórban a harmadik versenyhétvégén övé a leggyengébb motor a mezőnyben. Eleinte úgy tűnt, hogy Ehrlacher nem fog engedelmeskedni a csapatutasításnak, de végül a 9. kör elején ismét helyet cserélt a #68-as és a #11-es rajtszámú autó, újra Björk került az élre.

Két körrel később meglett a verseny első kiesője: a 12., pontszerző helyről volt kénytelen félrehúzódni műszaki hiba Benjamin Leuchter a Sébastien Loeb Racing Volkswagenjével. Valószínűleg nem ilyen zárásról álmodott Hollandiában a német, főleg a fordított rajtrácsos versenyen elért dobogós helyezése után nem.

Egészen a leintésig úgy tűnt, hogy az utolsó körök már nem fognak semmilyen érdekességgel szolgálni. Habár csatákra volt példa, de jellemzően a mezőny második felében, viszont a 10. helyért Rob Huff bemutatott egy gyönyörű előzést Catsburggal szemben.

a2ce5f323d750bcd50e46a154c208eef.jpg

Fotó: Clement Luck / DPPI (FIA WTCR Media)

A szezonbéli harmadik győzelmét arató Thed Björk vezetésével kettős győzelmet aratva zárta a zandvoorti hétvégét a Lynk&Co, Yann Ehrlacher másodikként futott be. Az utolsó pillanatokban pedig helyet cserélt a két hyundaios a 3-4. helyen, így Michelisz Norbi állhatott fel a dobogóra – s habár az élő képen nem lehetett látni, de a szektoridők alapján gyanítható, hogy Farfus elengedte a magyart. A brazil ugyanis az utolsó körben 34.277-es harmadik szektort produkált, ahol a korábbi körökben leginkább 32.2 és 32.5 közötti időket ment. További bizonyíték, hogy eközben Michelisz 32.442-es utolsó szektorral zárta a versenyt.

wtcr_2019_ned_r3_5_8_korok-horz.jpg

Michelisz és Farfus kör- és szektoridői a versenyről. A lényeget kiemeltük. | Adatok forrása: its-live.net

Muller maradt az ötödik, míg Azcona ismét a legjobbak között, a hatodik pozícióban végzett. Kristoffersson lett a hetedik, a bajnoki éllovas Esteban Guerrieri a nyolcadik, míg a TOP-10 Gabriele Tarquinivel és Huff-fal lett teljes. A három hollandból csak Catsburg tudott pontokat szerezni, ő is négy pozíciót veszítve zárt a 11. helyen, mögötte az utolsó néhány világkupa-egységet Aurélien Panis, Mehdi Bennani, Néstor Girolami és Andy Priaulx csípték el. Tassi Attila a 22. pozícióban látta meg a kockás zászlót.

Guerrieri vezeti tehát az összetett, az argentin 161 pontjától 11-gyel van elmaradva Björk, míg a harmadik helyen Girolami hátránya 26 egységnyi. Michelisz a negyedik helyen, 31 pontos hátrányban várja a folytatást, amire a németországi Nordschleifén, június 21-22-én kerül sor.

A harmadik futam végeredménye:

wtcr_2019_ned_r3.jpg

Az egyéni bajnokság állása (12 futam után a 30-ból):

wtcr_2019_ned_r3_utani_pontallas.jpg

A csapatbajnokság állása (12 futam után a 30-ból):

wtcr_2019_ned_r3_utani_pontallas_csapatok.jpg

Nyitókép: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2414835424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása