DTM - ÚJABB RAST-GYŐZELEM, A LEGFIATALABB POLE POZÍCIÓS MÉG A DOBOGÓRÓL IS LECSÚSZOTT
DTM 2019: Zolder - 2. időmérő edzés, 2. futam

a196380_medium.jpg

René Rast Hockenheim után Zolderben is behúzta a vasárnapi versenyt, míg az audis mögött a szombati futamgyőztes, Philipp Eng, valamint a márkatárs Jamie Green zárt. A sorozat történetének legfiatalabb rajtelsőjévé előlépő Sheldon van der Linde az utolsó körben bukta el a dobogót.

Mindössze 0,006 másodperc döntött a német túraautó-bajnokság (DTM) zolderi második időmérő edzésén: a pole-t 1:21.590-es idővel a mindössze második versenyhétvégéjét teljesítő Sheldon van der Linde kaparintotta meg, ezzel a 19 éves dél-afrikai lett a valaha volt legfiatalabb pole pozíciós a sorozatban.

„Továbbra is nehezemre esik elhinni, mert ez még csak a negyedik futamom a DTM-ben, de máris az élről indulhatok. Nagyon-nagyon boldog vagyok, köszönöm a csapatnak”

– mondta az időmérő után a BMW-s ifjonc.

dtm-1558262606.jpg

Pedig Van der Linde időmérője korántsem sikerült tökéletesre: miután első nekifutásra leggyorsabb kört futott, hibázott a 4-es kanyarnál, ami miatt néhány másodperc erejéig még a sárga zászlók is előkerültek, de végül a BMW-s vissza tudott evickélni a boxba, ahol a szerelői kitakarították az autójából a kavicsot és az egyéb törmelékeket.

René Rast végzett a második helyen, Philipp Eng (BMW), Timo Glock (BMW), Mike Rockenfeller (Audi), Marco Wittmann (BMW), Jonathan Aberdein (WRT-Audi), Jamie Green és Joel Eriksson (BMW) előtt. Az Aston Martinok ismét a mezőny második felében vertek tanyát, a brit gyártó részéről Jake Dennis zárt a legelőrébb, a 13. pozícióban, közel egy másodperccel elmaradva Van der Linde pole-körétől.

A második időmérő edzés végeredménye:

dtm_2019_bel_q2.jpg

A versenynek néhány órával később csak 17 autó vághatott neki, ugyanis Paul di Resta – aki alatt már a kvalifikáció folyamán is megállt az Aston Martin, ami miatt még a piros zászlókat is meg kellett lengetni – nem állt rajthoz, ugyanis a Vantage DTM-ben olajnyomás-problémák merültek fel.

dtm-1558276966.jpg

Jól el tudott jönni a rajtnál Sheldon Van der Linde, miközben Philipp Eng felzárkózott mögé a második helyre, megelőzve René Rastot. Csakhogy a 2-es kanyar kijáratánál lecsúszott az ideális ívről az osztrák, így a 2017-es bajnok visszaszerezte a helyét, és még Timo Glock és Robin Frijns is megelőzték.

Egészen korán, már a 8. kör végén megkezdődtek a kötelező boxkiállások, majd a 11. körben változás történt az élen, Rast ugyanis a célegyenes végén megelőzte Van der Lindét. Később a dél-afrikai egy elévágással próbált borsot törni az audis német orra alá, de Rast kivédte a támadást.

a196321_medium.jpg

A 21. körben kulcspillanatához érkezett el a verseny, ugyanis a versenyirányítás pályára rendelte a biztonsági autót Robin Frijns és Marco Wittmann ütközése miatt. A német egy körrel korábban előzte meg Glockot, és hasonló manőverrel akart a holland elé is kerülni, de a kísérlet balesetbe torkollott az 1-es kanyarban: a kétszeres bajnok megforgatta Frijns-t, aki már nem is tudott továbbmenni, a BMW-s pedig áthajtásos büntetést kapott.

Öt körig tartott az SC-fázis, amit kihasználva többen kijöttek egy újbóli kerékcserére, köztük Jamie Green is, aki a 8. helyről várhatta a folytatást. Az újraindításnál Rast tudta tartani az első helyet, amit követően – egy kisebb hiba ellenére – le tudta szakítani magáról a többieket, végül majd’ 10 másodperces előnnyel szerezte meg idei második győzelmét.

a196297_medium.jpg

Eng már a zöld zászlók meglengetése után meg tudta előzni Van der Lindét, aki ekkor még nem gondolta volna, hogy pont az utolsó körben fog leszorulni még a dobogóról is. Ugyanis 10 perccel a leintés előtt szoros küzdelem bontakozott ki a 3. helyért, a dél-afrikai mögé megérkezett ugyanis Green, aki azok után, hogy a két legyet egy csapással elvén előzte meg Glockot és Jake Dennist, Rockenfellerrel nem kellett semmiféle kakaskodásba bonyolódnia, 2013 bajnoka maga elé engedte.

Sokáig úgy tűnt, hogy a brit – aki legutóbb 24 futammal ezelőtt állhatott dobogóra a DTM-ben – hiába követ el mindent azért, hogy Van der Lindét belekergesse egy hibába, de végül a 39. körben utat talált mellette, és a 8-as kanyarban elvette tőle a dobogót, majd egy újabb pozíciót veszített a BMW-s, miután Rockenfeller kihasználta azt, hogy egy pillanatra a fűre került.

Green, Rockenfeller és Van der Linde mögött, a 6. helyen célba érve pályafutása és az Aston Martin eddigi legjobb DTM-eredményét szerezte Jake Dennis, miután az első körökben megelőzte Bruno Spenglert, aki mögött Nico Müller futott be. Pietro Fittipaldi úgy lett kilencedik, hogy szintén a kétkiállásos taktika mellett döntött, míg az utolsó pontot Joel Eriksson csípte el.

Az utolsó néhány körben rettenetesen szenvedett a gumijain Timo Glock, az utolsó előtti körben még a pályáról is lecsúszott, így csak tizennegyedikként intették le az egykori Forma-1-es pilótát.

Frijns mellett Daniel Juncadella és Ferdinand Habsburg voltak kénytelenek még feladni a versenyt, ami egyúttal azt is jelenti, hogy a négy Aston Martinból csak egy maradt talpon, ergo, nem csak a tempó, hanem a megbízhatóság terén is akad még bőven tennivalója a brit manufaktúrának.

A második futam végeredménye:

dtm_2019_bel_r2.jpg

Két hétvégét követően Eng vezet az összetettben, de 59 pontjával csak 5 egységgel áll jobban, mint Rast, míg a harmadik-negyedik-ötödik helyen eléggé szoros az állás a 43 pontos Wittmann, a 42 egységgel rendelkező Rockenfeller és a 41 pontot számláló Müller között.

Június 8-9-én folytatódik a bajnokság az olaszországi Misanóban, ahol bemutatkozik a DTM-ben a Ducati gyári MotoGP-versenyzője, Andrea Dovizioso – az olasz motorversenyző Fittipaldi helyét veszi majd át a hétvégére a WRT csapatánál, miután a brazilt Forma-1-es kötelezettségei Kanadába szólítják.

Fotó: Audi Motorsport Communications, DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr514836968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása