Kulcsfontosságú lehet a németországi hétvége a Racing Point számára, ugyanis a csapat akkorra egy gigaméretű fejlesztési csomaggal készül – a technikai igazgató szerint annyi újításra lehet számítani, hogy Strollék majdnemhogy egy teljesen új autóval fognak versenyezni.
Mint az ismeretes, tavaly nyáron szinte a csőd széléről menekült meg a Force India csapata, miután azt a Lawrence Stroll vezette konzorcium felvásárolta. A silverstone-i együttesnél így nem csak a tulajdonosi körben, hanem névleg is történt változás, azonban a Racing Point egyelőre még nem tudott igazán nagyot villantani.
Öt futam után ugyan a csapat az ötödik helyet foglalja el a konstruktőri pontversenyben, a pozíció viszont leginkább annak köszönhető, hogy idén nincs egyértelmű egyeduralkodója a középmezőnynek, legalábbis jelen állás szerint. Ezt a pontkülönbségek is jól mutatják, hiszen a Racing Point csak öt ponttal elmaradva a McLarentől, de mögötte a Haas, az Alfa Romeo és a Renault is öt egységen belül van.
A csapat idei legjobb eredménye idáig egy 6. hely, amit Sergio Pérez ért el Azerbajdzsánban, viszont Barcelonában az aerodinamikai fejlesztések dacára nullázott a csapat. A folytatás azonban gyümölcsözőbb lehet Pérez, valamint csapattársa, Lance Stroll számára, ugyanis az idei évtől fogva a szélcsatornás teszteket már nem a Toyota kölni központjában végzi el a csapat, hanem a Mercedes főhadiszállásán, Brackley-ben.
A következő fejlesztési csomag pedig még a nyári szünet előtt, a július végi Német Nagydíjon várható.
„Ez egy hatalmas csomag lesz, már csak azért is, mert idén már más filozófia szerint fejlesztjük az autó aerodinamikáját. De majd még ki kell próbálnunk, de reméljük, hogy minél hamarabb, lehetőleg még a Magyar Nagydíj előtt bevethetjük”
– nyilatkozta a motorsport.com hasábjain Otmar Szafnauer. A Racing Point csapatfőnöke azon kérdésre, miszerint a filozófia szezon közbeni megváltoztatása nem jelent-e túlságosan nagy kockázatot, így felelt:
„Nem gondolnám azt, hogy kockázatot jelent. Szerintem mások is azt csinálják, amit mi próbálunk jelenleg. Sok minden fog változni, és ezt látjuk a helyes cselekedetnek. Ugyanis ez olyasvalami, ami a folytatásban segíteni fog bennünk abban, hogy javítsunk az autón.”
Andy Green, a silverstone-i együttes technikai igazgatója szerint a pálya nehézsége miatt nem váltak be Barcelonában az új fejlesztések:
„Nekünk ez egy nehéz pálya, főleg, ha figyelembe vesszük az autó egyensúlyát. Erre az utóbbi években is felhívtam a figyelmet, de egy ideje nem találtunk rá százszázalékos megoldást. Azonban jönnek majd új alkatrészek, és azokkal együtt majdnemhogy egy teljesen új autó, még a nyári szünet előtt. Remélhetőleg ezzel meg tudjuk oldani azokat a problémákat, amik hátráltatnak minket különösen a barcelonaihoz hasonló karakterisztikájú pályákon.”
A szakember az RP19-es gyengeségeire kitérve elmondta, hogy elsősorban a hosszabb kanyarok jelentenek problémát, például egy 180 fokos kanyarban túlságosan eszi a gumikat az autó, ugyanis nem találják a megfelelő egyensúlyi beállítást úgy, hogy az kedvező legyen a kanyar elején, közepén és végén is.
Green hozzátette, hogy idén komoly jelentősége van a fejlesztési versenynek, így nem hagyhatják abba a tanulást, mindenre fókuszálnia kell a csapatnak, ami az autó fejlődését szolgálhatja. A technikai igazgató ezek mellett azt is megerősítette, hogy jövőre teljesen új autót állít majd csatasorba a Racing Point.
Fotó: Racing Point Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.