"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

WTCR - A 9. HELYRŐL VERVISCHÉ AZ ELSŐ FUTAM, MICHELISZ LEGJOBB HYUNDAIOSKÉNT DOBOGÓS

WTCR 2019: Slovakia Ring - Első futam

2019. május 12. - KovatsOliver

img_9055.JPG

A Comtoyou Racing belga versenyzője hiába indulhatott csak a 9. helyről, nagyon jól helyezkedett a rajtnál, majd az első körben, így hamar a második helyen találta magát. Ma Qing Huát kellett már csak maga mögé utasítania a győzelemért, féltávnál pedig meg is történt a helycsere, így Vervisch második győzelmét aratta a WTCR-ben. Michelisz egy újabb gyengébb rajt ellenére dobogós.

A pénteki edzésnapot és a szombati szünnapot követően, vasárnap délelőtt rajongók hada lepte el a paddockot és a lelátókat a diósförgepatonyi Slovakia Ringen. Nem is csoda, hiszen már az első futamon magyar dobogós esélyekre volt kilátás, miután Michelisz Norbert a második rajtkockából, Nicky Catsburg mellől várhatta a piros lámpák kialvását, míg a második sorba az Alfa Romeo kínai versenyzője, Ma Qing Hua, valamint Daniel Haglöf sorakozhatott fel a PWR Racing Team Cuprájával.

A felvezető kör alatt elkezdett szemerkélni az eső, így a rajt fordulatokban gazdagra sikeredett: Michelisz, akárcsak a Hungaroringen, beragadt, de ennek ellenére megőrizte a rajtpozícióját, ugyanis Ma az élre ugrott, Catsburg pedig rontott, így ő Frédéric Vervisch, Haglöf és Jean-Karl Vernay mögé, a hatodik helyre esett vissza.

Az első kör folyamán azonban a 9. helyről felkapaszkodó Vervisch megelőzte Michelisz Norbit is, míg Kevin Ceccon és a bajnokság éllovasa, Néstor Girolami a sóderágyban kötöttek ki az 5-ös kanyarnál, magukkal sodorva Niels Langeveld Audiját, így beküldték a biztonsági autót.

A negyedik körbe megérkezve ismét meglengették a zöld zászlókat, a negyedik helyen autózó Haglöföt pedig azonnal elkezdte megizzasztani Catsburg és Augusto Farfus kettőse, miközben az élen Vervisch Ma nyomába eredt, de nem történt pozíciócsere az élmezőnyben, ellenben hátrébb volt bőven mozgolódás.

Egy körrel később viszont Vervisch is a tettek mezejére lépett, és kifékezte Ma Qing Huát, ezzel átvéve a vezetést, majdnem sokkal később Michelisz is utolérte a kínait, miután leszakította magáról Vernay-t.

Féltáv után, a 7. körben Farfus megelőzte Catsburgot, majd a két BRC-s áthámozta magát Haglöfön, aki mellett a rajtbüntetése miatt csak a 18. rajtkockából induló Tarquini is utat talált, a svéd sorra elkezdte veszíteni a pozíciókat. Tarquini azonban folytatta a felzárkózást, a célegyenesben Catsburg mellett is elment.

Az utolsó előtti körben Coronel is felzárkózott Catsburgra, míg Aurélien Panist megtorpedózta a 3-as kanyarban Mehdi Bennani, aminek eredményeként a #21-es Comtoyou-Cupra, illetve a marokkói Volkswagenje is nyílegyenesen kiment a bukótérbe.

Vervisch közel 3 másodperces előnnyel nyerte a futamot, Michelisz pedig nem tudta megelőzni Mát, így a kínai maradt a második pozícióban, a magyar versenyzőt pedig harmadikként és egyben legjobb hyundaiosként intették le, aki zsinórban másodjára állhat dobogóra. Vernay lett a negyedik, Michelisz márkatársai, Farfus, Tarquini és Catsburg előtt.

Coronel a tavalyi szlovákiai első futam óta nem zárt ennyire előkelő helyen: a nyolcadik pozícióban látta meg a kockás zászlót márkatársa, Mikel Azcona és a hyundaios szabadkártyás, Luca Engstler előtt. Az utolsó pontszerző helyeket Yvan Muller, Gordon Shedden, Rob Huff, Benjamin Leuchter és Esteban Guerrieri csípték el. Tassi Attila öt helyet javítva, a tizennyolcadik helyen végzett a KCMG-Hondával.

A program 15:15-től, a fordított rajtrácsos, második versennyel folytatódik.

Az első futam végeredménye:

wtcr_2019_slo_r1.jpg

Fotó: Braking News Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7314821740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.