WTCR - TASSI NEM ÉRTI, MIÉRT EKKORA A KÜLÖNBSÉG A HONDÁS CSAPATOK KÖZÖTT

9f3b7b860d2a31e064d1824ee8ab66ab.jpg

Habár mindhárom alkalommal pontokat szerzett hazai közönsége előtt Tassi Attila, szinte zongorázni lehetett a különbséget csapata, a KCMG, illetve a másik hondás alakulat, a Münnich Motorsport között. Ennek okát a magyar versenyző sem érti, de bízik benne, hogy a jövőben lehetőség nyílik arra, hogy a két gárda összefogjon.

Tassi Attila három pontszerzéssel zárta a 2019-es WTCR-szezon második hétvégéjét, a Hungaroringen: a szombati első futamon 15. lett, viszont a vasárnap egy 8. és egy 14. hellyel örvendeztette meg szurkolóit, mindezt úgy, hogy a 17. rajtkockából vághatott neki a második és a harmadik futamnak is. A KCMG magyar versenyzője elégedettebb is volt utóbbi két versenyével, ismerte el a vasárnapi esti sajtótájékoztató alkalmával:

„Nyilvánvalóan jobb napom volt, mint tegnap. Az időmérős körömben nem maradt sok, az adatokat megnézve sem, maximum 1-2-3 tized, ami talán elég lett volna arra, hogy bejussunk a Q2-be. Ez egy kicsit frusztráló is, mert a másik hondás csapat fél másodperccel ment jobb köröket, aminek az okát még ki kell találni. A második verseny nagyon jól sikerült, a 17.-ről feljöttem a 8. helyre. Szerencsém volt az időjárással, mert esett az eső, az utóbbi időben pedig kezdem megszeretni a változékony időjárást. Jókat előztem, a végén akár a 7. hely is meglehetett volna.”

„Huff-fal csatáztam, a Mansell-kanyarban kimentem a külső ívre, mindketten elhagytuk a pályát, és mivel ő volt belül, még a pályán tudott fékezni, nekem viszont a kerékvetőn és a füvön kellett, emiatt nekimentem. Utána megint egymás mellett voltunk, majd a sikánnál akart egy olyan féktávot venni, amivel nem fordult volna be, csak azért, hogy rám forduljon, megpöcköljön és le tudja vágni a sikánt; ebben 100%-ig biztos vagyok. Miután levágta a sikánt, akkor is úgy jött vissza a pályára, hogy el kellett rántanom, különben belém szállt volna. Szerintem ez nem volt túl sportszerű a részéről, de ha a sportbírók ezt versenyszituációnak ítélik, akkor ez úgy is van. Nyilván, ha lesz még köztünk csata, akkor én is így fogok játszani”

– panaszkodott a 2012-es túraautó-világbajnokra, Rob Huffra. A 19 éves pilóta azt is hozzátette, hogy szerinte a Sébastien Loeb Racing britje arra bazírozott, hogy majd az 5-ös kanyar előtt elveszi, de – utalva egy év eleji nyilatkozatára – leszögezte, hogy nem fog óvatoskodni, pláne nem megijedni a nagyobb nevektől.

A nemzetközi TCR 2017-es ezüstérmese pozitívumként emelte ki a hétvége kapcsán, hogy mindhárom versenyt pontszerző helyen zárta, főleg a marrakeshi nyitóhétvégéhez viszonyítva, amikor a TOP-15-ös finis csak a harmadik futamon jött össze neki – a magyar ennek láttán abban reménykedik, hogy ez annak a jele, hogy hétvégéről-hétvégére fejlődik a csapat.

748190c4549ebf2bcbfb218d5c0826e0.jpg

Egy 15., egy 8. és egy 14. hely Tassi hungaroringi mérlege. | Fotó: Clement Luck / DPPI (FIA WTCR Media)

Ami azonban meglepő volt a hétvége menetében, hogy amíg a KCMG csipegette a pontokat – azokat is csak Tassival, mert csapattársa, Tiago Monteiro egy 18. és egy 16. helyével pont nélkül távozott a Hungaroringről –, addig a Münnich Motorsport bőszen szállította az eredményeket: Néstor Girolami szombaton megszerezte a pole-t, onnan rajtolva megnyerte az első futamot, majd a második, fordított rajtrácsos viadalt is behúzta a 6. rajtkockából, továbbá Esteban Guerrierinek is összejött egy 3. hely, és kis híján még egy, csakhogy a záróversenyen több műszaki probléma is megakadályozta ebben a tavalyi bronzérmest, aki ki is esett.

Egy korábbi kérdésre válaszolva Tassi elmondta, hogy a Münnich Motorsport és a KCMG nem osztják meg perpillanat egymás között az adatokat, de ez a jövőben még változhat. Erre is reflektálva a Braking News Motorsport nekiszegezte a magyar pilótának a kérdést, hogy szerinte mi lehet az oka annak, hogy ekkora a különbség a két csapat között.

„Fogalmunk sincs, egyáltalán. Ez a probléma, és nem csak nekem, hanem Tiagónak is. Mi úgy éreztük egész hétvégén, hogy nagyon jól működik az autó, de nem úgy tűnt. Semmiben sem éreztem hiányosság, és ez a leginkább frusztráló. Nyilván különböző a vezetési stílusunk, de mindketten jónak véltük az autót, de mégsem volt a legjobb.”

lrm_export_596080864965294_20190427_122740404.jpeg

Az 50 milliós kérdés: miért ekkora a hátránya Tassiéknak a Münnich Motorsporttal szemben? | Fotó: Kacskovics Mihály Béla

A soron következő, szlovákiai versenyhétvége kapcsán is kérdeztük, így felelt:

„Ott sokat fog számítani az, hogy össze tudunk-e dolgozni a másik hondás csapattal, akár szélárnyékozás terén is, főleg az időmérőn. A hétvége szerintem elsősorban azon fog múlni, hogyan sikerül az időmérő, persze, több előzési pont lesz, a szélárnyék miatt több lehetőség is, de előbb látnunk kell a büntetősúlyokat, aztán tudni fogjuk, hogy rosszabbak lehetünk-e, vagy talán jobbak.”

Nyitókép: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9914795024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása