"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

WTCR - HAVEROK, VERSENY, KÁVÉ: MICHELISZÉK ÚJRA A HUNGARORINGEN

WTCR 2019: Hungaroring - Előzetes

2019. április 26. - KovatsOliver

img_1651.jpg

Egy évnyi várakozás után visszatér a mogyoródi aszfaltcsíkra Michelisz Norbert és Tassi Attila, valamint a túraautó-világkupa (WTCR) apraja-nagyja. Az idei versenyhétvégét is egy jó hangulatú sajtótájékoztatóval vezették fel: a két magyar versenyző, a két világbajnok angol, Rob Huff és Andy Priaulx, valamint a sorozat promótere, François Ribeiro egyedi kávét készített, sőt utóbbi egy nagyon komoly fogadásba is belement.

Ahogyan azt már az előző években megszokhattuk, csütörtökön került sor a hungaroringi WTCR-hétvégét megelőző sajtótájékoztatóra, amelynek ezúttal a Szent István Bazilikával szemben található, igencsak hangulatos Platz fogadó adott otthont. Az esemény középpontjában két magyar és két angol pilóta állt, Michelisz Norbert, Tassi Attila, Rob Huff és Andy Priaulx részvételével.

Jóllehet, a sajtótájékoztató csak 25 perces késéssel kezdődött meg, ugyanis az immár bő fél éve Dubajban élő Huffot megtréfálta a budapesti közlekedés, ugyanis nem talált parkolóhelyet. A beszélgetés moderátora Szujó Zoltán, az M4 Sport Forma-1-es kommentátora volt, a téma pedig egyhamar kikanyarodott a magyaroknál szinte már boszorkányüldözés tárgyát képező BoP-rendszerhez.

A téma most különösen érzékeny a hazai szurkolók körében, ugyanis a Hyundai egyértelműen hátrányba került ezáltal, aminek eredményeként a dél-koreai gyártó a szezonnyitó marrakeshi hétvégén csak a fordított rajtrácsos, második versenyen tudott eredményes lenni. Michelisz Norbinak is be kellett érnie három pontszerzéssel, amiből kettőt tulajdonképpen a megváltoztatott pontrendszernek köszönhet.

„Ha magyar lennék, nyilvánvalóan meg tudnám érteni a frusztrációt, látva azt, hogy Norbi, Gabriele [Tarquini – szerk.], Augusto [Farfus – szerk.] vagy éppen Nicky [Catsburg] nincs a mezőny elejében. De mondanom kell valamit. Való igaz, a Hyundai számára teljesítmény szempontjából a legnehezebben indult az év a tavalyival összevetve”

–  fejezte ki empátiáját a magyarok iránt François Ribeiro, az Eurosport Events feje és a WTCR promótere, viszont azt is elismerte, hogy szerinte a jelenlegi BoP-vel nincs baj. Meg is indokolta, miért:

„Aligha tudnánk mondani még egy olyan bajnokságot, ahol hét gyártó több mint 20 autója van kilenc tizeden belül egy időmérő edzésen, ahogyan olyat sem, ahol egy kvalifikáción 12-en vannak három tizedmásodpercen belül. Amint tudnak egy ilyet mondani, akkor a WSC és az FIA által meghatározott BoP rossz.”

img_1335.jpg

Ribeiro remélheti, hogy tényleg lesz bajnokesélyes a Hyundai részéről, ellenben a karórája bánja... | Fotó: Kacskovics Mihály Béla

Ribeiro azonban biztos benne még így is, hogy a Hyundai bajnokesélyessé lép elő a szezon végére – még fogadni sem volt rest:

„Azt követően, hogy a harmadik forduló után megérkeznek a kompenzációs súlyok, garantálom, hogy a bajnoki címért vívott küzdelem nyitott marad, és a Hyundai is ott lesz az esélyesek között, mind az egyéni kiírásban, mind a csapatbajnokságban. Fogadok a TAG Heuer órámra, rendben?!

Az üzletember hozzátette, hogy a hétvégén több mint 50 ezer különleges vendégre számít a magyar rajongók személyében. Elárulta azt is, hogy vasárnap a magyar labdarúgó-válogatott edzője, Marco Rossi is kilátogat.

Andy Priaulx, 2005, 2006 és 2007 túraautó-világbajnoka pedig nagyon sokat tesztelt már ezen a pályán, még a DTM-es karrierje alatt a BMW-vel, de Forma-1-es autót is vezetett már Mogyoródon, de még sosem versenyzett a hazánkban.

A Cyan Racing brit versenyzője – aki azt megelőzően, hogy belevágott volna gondolataiba, azzal viccelődött, hogy biztosan direkt ültették mellé a mezőny legfiatalabb tagját, Tassit, azért, hogy még öregebbnek érezze magát – elmondta, hogy imádja Budapestet, a Hungaroringről pedig a következőket nyilatkozta:

„Valamilyen szinten olyan a pálya, mintha sok kicsi Nürburgringet raktak volna össze. Nagyon élvezem az S-kanyarokat, mert az a rész nagyon technikás, és ott mindig lehet találni időt. A 11-es kanyar pedig eddig mindig kihívást jelentett, bármilyen autóval is mentem át rajta. Ezek azok a részek, ahol nagyon keményen kell dolgoznod egy jó beállításért. Több előzési pont is van: az 1-es kanyarnál, illetve talán a 4-esnél. Szoros versenyeknek nézünk elébe.”

img_1420.jpg

A két magyarhoz két angol versenyző csatlakozott a Platzban: Andy Priaulx (bal szélen) és Rob Huff (jobb szélen). | Fotó: Kacskovics Mihály Béla

Rendkívül nehéz hétvége volt a Volkswagennek Marokkó utcáin, ugyanis a Sébastien Loeb Racing egyik futamon sem tudtak elmozdulni a mezőny végéről. A 2012-es világbajnok, Rob Huff nyilatkozatában elárulta, mire jutottak a nyitóhétvégét követő, az autó teljesítményére irányuló vizsgálatokkal:

„Azt gondolom, hogy ez még csak az első verseny volt az évben, a nagy kezdésre ezen a hétvégén lehet számítani. Hiszen, mint azt tudjuk, Marokkóban nem alakultak túlságosan jól a dolgok a csapat számára. Végül összekapirgáltunk néhány pontot, ami jó. A tavalyi évhez képest nagyon sok mindent megváltoztattunk az autón, de néhány módosítás egyértelműen rossznak bizonyult, a csapat pedig éppen ezeket próbálja rendbe hozni.”

A brit versenyző már kétszer is nyert a Hungaroringen, legutóbb tavaly, a fordított rajtrácsos versenyt húzta be az élről rajtolva – de nem csak emiatt vannak kellemes emlékei Magyarországról:

„Tudom, hogyan kell itt nyerni, és azt is, hogyan kell áthajtásos büntetést kapni. Ez a helyszín már évek óta varázslatos számomra, de főfutamot még nem tudtam nyerni. Imádok itt versenyezni, és amikor néhány évvel ezelőtt Norbival csapattársak voltunk, emlékszem, amikor reggel kinyitottuk a garázs ajtaját, kisétáltam vele a boxutcába. A tévéstábok őt videózták, akárcsak én a mobiltelefonommal. Meg akartam örökíteni ezeket a lenyűgöző szurkolókat, akik ráadásul nem csak azért jöttek ki, mert imádják Norbit, hanem azért, mert imádják az autóversenyzést és a WTCR-t is.”

A folytatásban ismét a magyar versenyzők kerültek reflektorfénybe. Michelisz Norbert elmondta, hogy Marokkóban már a kezdetektől fogva tudták, hogy maximum csak a fordított rajtrácsos versenyen van esély a dobogóra. A BRC Racing magyarja azonban azt is elismerte, hogy most sem számít könnyebb hétvégére:

„Kíváncsi vagyok, mit hoz ez a hétvége számunkra, mert igazság szerint magam sem tudom, hol állunk pontosan. A szabadedzések és az első időmérő után meglátjuk. Ami a BoP-t illeti, az meg fog változni, a harmadik versenyhétvége után már tisztább képet fogunk kapni. De ha kívánhatnék valamit, azt kívánnám, hogy a Hungaroringen állhassak először dobogóra ebben a szezonban.”

A 34 éves versenyzőt arról kérdeztük a sajtótájékoztató végén, hogy Marokkóban mekkora kihívást jelentett az számára, hogy betegen kellett versenyeznie. Michelisz a Braking News Motorsport kérdésére a következő választ adta:

„Igazság szerint az elmúlt négy hónap folyamatosan erről szólt, hogy hol beteg voltam, hol nem. Mira most kezdett el bölcsődébe járni, és úgy tűnik, hogy ez kicsit megingatta a sportolói szervezetem. Remélem, hogy hamarosan átjutok ezen az időszakon. Marokkóba kötőhártya-gyulladással utaztam ki, de ez a versenyzésre nem nyomta rá annyira a bélyeget.

A legnagyobb kihívás az életemben jelenleg kicsit közvetlenebb: ugyanis valahogyan a családi életemet és az azzal kapcsolatos kihívásokat összhangba kell hoznom a versenyzéssel. Ezen a szinten már az adrenalin annyira elnyomja az olyan jellegű tüneteket, mint a láz vagy a hőemelkedés, hogy amikor a versenyző beül az autóba, nem érzi azt, hogy bármi hátráltatná. Viszont amikor kiszáll, az megint egy másik helyzet…”

img_1667.jpg

Az egykori tanítvány és az egykori mester, már külön utakon... | Fotó: Kacskovics Mihály Béla

Utolsóként Tassi Attilát szólaltatták meg, aki idén már gyári szerződés keretében versenyez a Hondánál és a TCR Európa-kupához képest egy szinttel feljebb, a WTCR-ben. A KCMG pilótája elmondta, hogy számára a hétvégén a dobogó a cél, még ha tavaly korántsem volt itt annyira eredményes szabadkártyás szereplése folyamán, mint két évvel ezelőtt, amikor a nemzetközi TCR-ben mindkét futamot megnyerte.

Tassi az idei autóját elnevezte Eldának; ez egy olasz női név, aminek a jelentése az, hogy „harcos”. A 19 éves pilóta megmagyarázta, hogy ezúttal azért keresztelte el a Hondáját, mert ez neki egy különleges év.

A magyar ifjoncnak nekiszegezték azt a kérdést, hogy kihez fordul tanácsért: egykori mentorához, Michelisz vagy mostani csapattársához, a Forma-1-es múlttal is rendelkező Tiago Monteiróhoz.

„Két évvel ezelőtt nagyon sok tanáccsal látott el Norbi, amikor még a csapatában versenyeztem. Jelenleg azonban már mindketten más helyen vagyunk, így, ha kérdésem van, Tiagóhoz fordulok vele.”

És ahogyan az szokott lenni, a sajtótájékoztató második felében mindig valami különleges élményben van része a versenyzőknek. Korábban már sütöttek palacsintát, építették tornyot gyufásdobozokból, óriáskeréken is ültek, most viszont kávéfőzési tudásukat villanthatták meg, így a négy versenyző és Ribeiro egyesével, egymás után befáradtak a pult mögé.

Igaz, a munka nagyját a kávéfőző elvégezte, de az eredmény így is különleges lett, ugyanis a folyamat második fázisában egy külön, erre a célra gyártott masinával fahéjjal szórták meg a kávé tetején lévő keményhabot. Ennek eredményeként Michelisz, Tassi, Huff és Priaulx az egyedi logójukban gyönyörködhettek, míg a promóter a WTCR-ében.

A kávéfőzés alatt a mókamesteri pozícióra Rob Huff jelentkezett be, aki, amíg Priaulx a pultban tüsténkedett, honfitársa viccelődve a rendelését is leadta, többek között egy dupla eszpresszóról.

Fotók: Kacskovics Mihály Béla

Folytatás a Hungaroringen

2e7ce0fc5cb0dc987002043311312b82.jpg

Folytatás a Ringen! | Fotó: Gregory Lenormand / DPPI (FIA WTCR Media)

Ma azonban az említett négy pilótának és a #WTCR2019SUPERGRID-re keresztelt mezőny többi tagjának már nem a bárpult mögött, hanem a 4.381 kilométeres pályán kell bizonyítania, ugyanis a késő délutáni órákban, az első szabadedzéssel kezdetét veszi a hétvége érdemi része.

A rajtrácson ezen a hétvégén három magyar résztvevőt is köszönhetünk, mivel a Zengő Motorsport szabadkártyásként benevezte új versenyzőjét, Tenke Tamást, aki az év folytatásában a TCR Európa-kupában indul majd.

A TCR Európa-kupában így is lesz magyar résztvevő Nagy Dániel és a M1RA révén – de róluk majd a Seregszemle rovatunkban teszünk említést –, ahogyan a betétprogramok részét szintén képező KIA Platinum Cup-ban is lesz kinek szorítani, név szerint Vogel Adrienn-nek és Bernula Istvánnak.

A hétvége menetrendje:

2019. április 26., péntek

  • 17:00-17:45: WTCR, Hungaroring – Első szabadedzés (ÉLŐ: WTCR Facebook)

2019. április 27., szombat

  • 09:45-10:15: WTCR, Hungaroring – Második szabadedzés (ÉLŐ: WTCR Facebook)
  • 10:30-11:00: TCR Europe, Hungaroring – Első szabadedzés
  • 11:45-12:15: WTCR, Hungaroring – Első időmérő edzés (ÉLŐ: WTCR Facebook)
  • 13:45-14:15: TCR Europe, Hungaroring – Második szabadedzés
  • 15:15-15:45: WTCR, Hungaroring – Első futam (ÉLŐ: Eurosport 1, m4sport.hu)
  • 16:00-16:35: TCR Europe, Hungaroring – Időmérő edzés

2019. április 28., vasárnap

  • 10:00-11:00: WTCR, Hungaroring – Második időmérő edzés (ÉLŐ: Eurosport 2)
  • 11:25-11:55: TCR Europe, Hungaroring – Első futam (ÉLŐ: Sport 2, TCR TV)
  • 14:30-15:00: TCR Europe, Hungaroring – Második futam (ÉLŐ: Sport 2, TCR TV)
  • 15:30-16:00: WTCR, Hungaroring – Második futam (ÉLŐ: Europort 2, m4sport.hu)
  • 17:00-17:35: WTCR, Hungaroring – Harmadik futam (ÉLŐ: Eurosport 2, M4 Sport)

Akik autogram-vadászat végett mennek ki a helyszínre, azoknak ajánlott részt venniük az aláírásosztással egybekötött boxutca-látogatáson, ami szombaton 13, vasárnap 12 órától lesz. Az első napon 30, a másodikon 60 perces lesz a program, az érdeklődőket pedig az 55-ös box mellett engedik be.

Jegyvásárlás és közlekedés

A jegyvásárlást illetően az idei évben jelentős változás következett be, ugyanis már csak paddock belépőt lehet váltani, olyat nem, ami kizárólag a lelátóra érvényes. Ennek ára a teljes hétvégére 9900 Ft, míg a szombat egynaposé 7900 Ft, a vasárnapié pedig 8900 Ft. A VIP-belépő ára változatlan maradt, továbbra is 295 euró.

Ami a közlekedést illeti, azoknak, akik nem rendelkeznek gépjárművel, vagy a HÉV, vagy a Volánbusz menetrendszerinti, 321-es viszonylatú járata ajánlott, ami az Újpest-Városkaputól közlekedik. A menetrend a Hungaroring oldalán is elérhető.

774239e5280a13ba7d9d1265e30e1ad4.jpg

Jóval a sajtótájékoztató és a kávéfőzés után Tassi Attila Hondája is megérkezett a Szent István térre. | Fotó: FIA WTCR Media

Nyitókép: Kacskovics Mihály Béla

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr114787040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.