Még az általában vízválasztónak tartott Spanyol Nagydíjig sem vártak a csapatok az első nagyobb fejlesztési hullámmal: a Ferrari leszámolna nyeretlenségi szériájával, a Honda pedig új motorspecifikációval fog előrukkolni.
Habár a teszteken még a Ferrarit kiáltották ki a 2019-es Forma-1-es szezon fő esélyesének, az első három versenyen mégis az elmúlt években dominánsnak bizonyuló Mercedes aratta sorra a kettős győzelmeket. Az olasz csapat lemaradása a konstruktőri bajnokságban máris 57 pontra rúg, amihez beállítási és megbízhatósági problémák, továbbá versenyzői hibák is hozzájárultak.
Az azerbajdzsáni versenyt megelőzően a Ferrari újdonsült csapatfőnöke, Mattia Binotto megerősítette, hogy a helyzet javítása végett több újítás is felkerül az SF90-re.
„Az előző három verseny határozottan nem úgy alakult, ahogyan azt akartuk, a soron következő nagydíj pedig nagyon fontos számunkra. Ennek megfelelően jól fel is készültünk rá: az eddig összegyűjtött adatok kielemeztük, majd azokra a területek fókuszáltunk, amiken tudunk javítani. Emellett az autó beállításait és motorvezérlését is átdolgoztuk, a pálya karakterisztikájára szabva”
– idézi a motorsport.com Binotto szavait a Ferrari által kiadott előzetesre hivatkozva.
Persze arról sem szabad megfeledkezni, hogy az első fejlesztési csomagján még akkor elkezdett dolgozni a Ferrari, hogy visszaesett volna a Mercedes mögé. Az olaszok helyzete kapcsán a brackley-i gárda 2016-os világbajnoka, Nico Rosberg nem olyan régen, egy interjúban kifejtette, hogy a 2019-es autóval rossz irányba mentek el.
A bakui pálya vonalvezetése egészen különleges, ugyanis az első és az utolsó szektor szinte csak padlógázos szakaszokból áll, míg a középsőben trükkös (és lassú) kanyarok tréfálhatják meg a versenyzőket. Erre a változatosságra Sebastian Vettel is utalt:
„Nagy kihívással nézünk szembe Bakuban. Megfelelő szárnyállást kell találnunk ahhoz, hogy jó legyen a tapadásunk a lassú kanyarokban, ugyanakkor muszáj kellőképpen gyorsnak lennünk az egyenesekben, ahol nagyon sokáig megyünk teljes gázzal. Nem könnyű kompromisszum ez.”
Azonban a Ferrari mellett a Honda sem tétlenkedett, aminek eredményeként Bakuban új belsőégésű motort szerelnek Max Verstappen és Pierre Gasly Red Bulljába, valamint Daniil Kvyat és Alexander Albon Toro Rossójába. A japánok elmondása szerint a fejlesztésekkel az erőforrás elsősorban strapabíróbbá, hosszabb élettartamúvá és megbízhatóbbá vált, de egy kicsit a teljesítménye is javult.
Emiatt viszont Kvyat és Albon már csak egy hajszálra van a motorkomponenscsere miatti rajtbüntetéstől, ugyanis mind az orosz, mind a thai pilóta már a második V6-ost kapta meg, miután előbbinél műszaki meghibásodás okán, utóbbi a balesete miatt a kínai hétvége folyamán már ellőtte az egyik cserelehetőségét.
A szabálymagyarázat szerint ugyanis egy versenyző egy szezonon belül három egységet használhat fel büntetés nélkül a belsőégésű motorból, a turbófeltöltőből és az MGU-H-ból (hőenergia-visszanyerő rendszer), és kettőt az MGU-K-ból (mozgásienergia-visszanyerő rendszer), az energiatárolóból és a vezérlőelektronikából.
A Red Bull és a Toro Rosso át fogja lépni minden bizonnyal ezt a keretet, még ha előbbi csapat a szezon második felében is csak. A Mercedes és a Ferrari az első motorfejlesztéseit várhatóan Kanadában veti majd be, ahogyan azt már a korábbi években megszokhattuk.
Fotó: formula1.ferrari.com, Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.