"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

TCR EU - SEREGSZEMLE, 2019: "AMERIKÁBÓL JÖTTEM, MESTERSÉGEM CÍMERE..."

2019. április 22. - KovatsOliver

page_8.jpg

Folytatódik a TCR Európa-kupa 2019-es, nem éppen kicsi mezőnyét bemutató cikksorozatunk. A második felvonásban Luca Filippivel és Santiago Urrutiával ismerkedhetünk meg, akikben nem csak az együléses versenyzés világa a közös, hanem az is, hogy mindketten versenyeztek huzamosabb ideig a tengerentúlon.

Hétvégén, a Hungaroringen elrajtol a TCR Európa-kupa 2019-es szezonja; a szabálymódosításokat és a versenynaptárban történt változásokat korábban már összegeztük, ellenben sok indulóról még nem tettünk említést.  Így eljött annak az ideje, hogy egy ötrészes cikksorozatban szemügyre vegyük, kik fognak megküzdeni idén a bajnoki címért, természetesen nem megfeledkezve a magyar érdekeltségekről sem. Hiszen idén a M1RA és a Zengő Motorsport révén két magyar csapatot is köszönthetünk, akik állandó résztvevői lesznek a mezőnynek.

Az első részben a WTCR-es múlttal és/vagy jelennel rendelkező versenyzőket vettük górcső alá, a másodikban Luca Filippit és Santiago Urrutiát mutatjuk be.

#30: Luca Filippi – BRC Racing Team, Hyundai

2019_tcr_photo_news_184.jpg

Luca Filippi neve sokaknak ismerős lehet, ugyanis éveken át versenyzett a GP2-ben, az AutoGP-ben és az IndyCarban, sőt a Formula-E-ben is szerencsét próbált. De ne szaladjunk ennyire előre: a 33 éves olasz versenyző 2003-ban lépett be az együléses formulaautózás világába, ekkor az olasz Formula Renault 2.0-ban indult, amit egy évvel később a harmadik helyen fejezett be, az F1-es futamgyőzelemig eljutó Pastor Maldonado és Kohei Hirate mögött.

Egy évvel később már az olasz Formula 3000 mezőnyét erősítette Giancarlo Fisichella csapatának, a Fisichella Motorsportnak a színeiben. Filippi megszerezte a bajnoki címet, sőt ebben az évben a Minardi F1-es autóját is tesztelhette.

2006-ban pedig már nemzetközi szinten, a GP2-ben versenyzett. Első évében az első néhány futamot a Coloni Motorsporttal összefogott Fisichella-csapattal teljesítette, aztán átnyergelt a BCN Competiciónhoz. Év végén csak a 19. lett, viszont a következő szezont a Super Nova Racinggel már a negyedik helyen zárta.

Az év utolsó heteiben a Hondának és a Super Agurinak is tesztet Filippi – utóbbi gyakorláson gyorsabb is volt a csapat állandó versenyzőjénél, Takuma Satónál.

2008-ban pedig részt vett az ázsiai GP2-es szériában a maláj Team Meritus csapattal, de a tíz verseny alatt csak négy pontot szerzett, így tizenhetedikként rangsorolták. A GP2-ben pedig az ART Grand Prix-hez szerződött, ahol a szezon első felében Romain Grosjean csapattársa volt, de gyengébb teljesítménye miatt a szezon felénél átadta az autót Sakon Yamamotónak. Két nap alatt új ülést talált magának Filippi, az Arden alakulatánál – ahol Yelmer Buurman helyét vette át –, de ez sem hozta meg az áttörést, az év végi elszámolásnál be kellett érnie a 19. pozícióval.

A következő ázsiai szezonra visszatért a BCN-hez, de egy fordulót követően távozott is onnan anyagi eredetű okok miatt.

2009-ben ismét a Super Nova csapatával próbált szerencsét a GP2-ben, Portugáliában, az idényzárón megszerezte pályafutása második győzelmét a bajnokságban, amivel az ötödik lett.

A 2010-as ázsiai kiírást a Meritus-gárdával a második helyen zárta, míg a normál GP2-ben csak egy fél, sikerekben nem éppen gazdag szezon jutott neki – az is egy sérülés miatt beugrásnak „köszönhetően” –, viszont az Euronova Racing színeiben debütált az AutoGP-ben, ahol ötödikként zárt. 2011-ben ezüstérmes lett a jelenleg a WTCR-ben versenyző Kevin Ceccon mögött.

Közben a GP2-vel sem hagyott fel, a 2011-es idényben a Super Nova és a Scuderia Coloni alakulatokkal vett részt, és itt is el tudta csípni a második helyet, csak Romain Grosjean személyében talált legyőzőre.

2012-ben már csak beugróként indult néhány futamon a Forma-1 előszobájában, a következő szezonban pedig az IndyCarban láthattunk viszont. A tengerentúlon a négy szezon alatt 22 versenyen állt rajthoz a Barracuda Racing, a Rahal Letterman Lanigan Racing, a CFH Racing és a Dale Coyne Racing színeiben. Legjobb eredményeként egy 2. helyet jegyezhet, amit a 2015-ös torontói futamon ért el.

2017-ben egy-két GT-versenyen indult, mielőtt bejelentették, hogy a NIO versenyzője lesz a Formula-E-ben, ahol végül csak egy futamot kellett kihagynia, annak ellenére, hogy nem hozta az eredményeket. Pontot is csak egyszer szerzett, az év első versenyén, Hongkongban, egy 10. hely formájában.

Filippi pedig most jutott el arra a pontra, hogy szakágat vált, és a túraautózásban próbál szerencsét. Mindezt kedvező feltételek mellett teheti meg, ugyanis a WTCR egyik élcsapatának számító BRC Racing Team Hyundaijával állhat rajthoz.

#55: Santiago Urrutia – Team WRT, Audi

2019-03-23-10-55-1761843952.jpg

Santiago Urrutia még csak 22 éves, de máris komolyabb tapasztalattal rendelkezik, jóllehet, most egy számára még ismeretlen műfajba vág bele.

Az uruguayi versenyző már 5 éves korában nemzeti gokartbajnokságban vett részt, 2011-ben pedig elkezdett együléses formulaautókkal versenyezni. Első két évében a Formula Abarth olaszországi és európai szériájában indult – az első szezonját az Island Motorsporttal, a másodikat a BVM-mel teljesítette. 2011 jó formán még egy tanulóév volt a számára, de a következő évben már mindkét bajnokságot a negyedik helyen fejezte be.

Eredményét egy évvel később, az európai F3 Openben is megismételte az RP Motorsport színeiben. 2014-ben a GP3-ba igazolt, a Koiranen GP-hez, de itt azonban még a pontszerzésig sem jutott el. Ezután távozott Amerikába, hogy az IndyCar ranglétráján próbáljon szerencsét.

Első nekifutásra megnyerte a Pro Mazda Championship-et, a következő három évben pedig az amerikai Forma-2-nek tekinthető Indy Lights-ban sem vallott szégyent: összesen 8 futamot nyert ez idő alatt, az egyéni értékelésben pedig kétszer lett második és egyszer harmadik.

Azonban eredményei ellenére nem kapott lehetőséget az IndyCarban, így visszatért Európába, ahol most kipróbálja magát a túraautózásban. A Team WRT Audijában talált magának helyet a 2019-es évre, csapattársa Maxime Potty lesz.

A harmadik és a negyedik részben olyan versenyzők pályafutásába engedünk majd betekintést, akiket minden bizonnyal még nem igazán ismer a magyar közönség, most viszont itt lesz a kínálkozó lehetőség arra, hogy ezen változtassunk.

Fotó: Ed Carpenter Racing / Facebook, Belardi Auto Racing, TCR Media, Team WRT

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6514779488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.