"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

DTM - OSZTÁLY, VIGYÁZZ! A WRT BEJELENTÉSÉVEL TELJES A 2019-ES MEZŐNY

DTM 2019: Seregszemle és szezonelőzetes

2019. április 19. - KovatsOliver

dtm-1555485724.jpg

Némi várakozás után, a mezőny egyetlen privát csapatának versenyzőivel teljessé vált a német túraautó-bajnokság mezőnye, amely már a kollektív teszten is túl van. Két hét múlva pedig el is rajtol a 2019-es szezon a Hockenheimringen.

A gyári csapatok felállása már egy jó ideje ismert volt, azonban az utolsó kirakósdarabok csak az utóbbi hetekben kerültek a helyükre: a két privát Audit futtató WRT ugyanis megerősítette, hogy két fiatal versenyzőnek, nevezetesen Jonathan Aberdeinnek és a Haas F1-es csapatánál tesztpilótaként tevékenykedő Pietro Fittipaldinak ad lehetőséget idén.

a194475_medium.jpg

Aberdein tavaly a Forma-3-as Európa-bajnokság mezőnyét erősítette a Motoparknál, aminek színeit képviselve 12. lett az összetettben, három dobogós helyezéssel. Az Egyesült Arab Emírségekben megrendezett Forma-4-es bajnokságot annak 2016/2017-es szezonjában megnyerő dél-afrikai pilóta efféleképpen kommentálta a bejelentést:

„Mindig is egy álom volt számomra a DTM, a kezdetektől fogva az egyik célom. Köszönettel tartozom Vincentnek és a csapatnak ezért a lehetőségért.”

Pietro Fittipaldi pedig a kétszeres Forma-1-es világbajnok, Emerson unokája, aki az amerikai open-wheel világából érkezett a DTM-be. A 22 éves brazil korábban megfordult a NASCAR Whelenben, a Formula Renault-ban, a Forma-3-as Európa-bajnokságban, majd 2016-ban már a Formula Renault 3,5-ös szériájában versenyzett, ahol 2017-ben hat versenyt nyert.

„Vincent Vosse [a WRT csapatigazgatója – szerk.] egyfajta juniorcsapatot állított össze, amely tökéletesen passzol egy privát DTM-csapat elképzeléseihez. Örülök, hogy segítőkezet tudtunk nyújtani a WRT-nek Pietro leigazolásában”

– mondta a hír kapcsán Dieter Gass, az Audi Motorsport főnöke.

Mindez azt jelenti, hogy ötből két újoncot a WRT-nél láthatunk, míg a másik háromból ketten, Jake Dennis és Ferdinand Habsburg a mezőnyhöz új gyártóként csatlakozó Aston Martinnál, az Aberdeinhez hasonlóan dél-afrikai nemzetiségű Sheldon van der Linde pedig a BMW-nél kapott ülést.

Azonban a kényes egyensúly így is fennmarad, hiszen egyúttal öt bajnokot is köszönthetünk: Paul di Resta (2010) a Mercedes távozását követően az Aston Martinhoz szegődött, míg Bruno Spengler (2012) és Marco Wittmann (2014 és 2016) maradt a BMW-nél, Mike Rockenfeller (2012) és René Rast (2017) pedig az Audinál.

Az Audi gyári felállása – Loïc Duvallal, Robin Frijns-szel, Jamie Greennel, Nico Müllerrel, René Rasttal, Mike Rockenfellerrel – változatlan maradt, és a BMW-nél is csupán egy ponton történt változás: Van der Linde átvette a WTCR-be igazolt Augusto Farfus helyét. Azaz az újonc mellett Philipp Eng, Joel Eriksson, Timo Glock, Bruno Spengler és Marco Wittmann továbbra is a bajoroknál fog versenyezni.

Az R-Motorsport pedig Dennisen, Di Restán és Habsburgon kívül még a spanyol Daniel Juncadellát állítja csatasorba.

a194319_medium.jpg

A mezőny az elmúlt napokban egy négynapos tesztprogramot bonyolított le a Lausitzringen, majdnem 4 ezer – egészen pontosan 3921 – kört megtéve. A teljesség igénye nélkül az alábbiakban ismertetjük gyártónként a legjobb köridőt:

  • Audi: 1:35.169 – Robin Frijns (szerda)
  • BMW: 1:35.884 – Joel Eriksson
  • Aston Martin: 1:36.345 – Jake Dennis

A szabályváltozásokról korábban már cikkeztünk, ahogyan azt is említettük, hogy a DTM idén sajnálatos módon nem látogat el a Hungaroringre, viszont új/visszatérő helyszínként bekerült az állomások közé Zolder, Assen és Brands Hatch is – a teljes versenynaptár pedig így fest:

  • május 3-5.: Hockenheimring, Németország
  • május 17-19.: Zolder, Belgium
  • június 7-9.: Misano, Olaszország
  • július 5-7.: Norisring, Németország
  • július 19-21.: TT Circuit Assen, Hollandia
  • augusztus 10-11.: Brands Hatch, Nagy-Britannia
  • augusztus 23-25.: Lausitzring, Németország
  • szeptember 13-15.: Nürburgring, Németország
  • október 4-6.: Hockenheimring, Németország

dtm-1555485672.jpg

A 2019-es nevezési lista:

  • #3: Paul di Resta (skót) – Aston Martin Vantage DTM, R-Motorsport
  • #4: Robin Frijns (holland) – Audi RS 5 DTM, Audi Sport Team Abt Sportsline
  • #7: Bruno Spengler (kanadai) – BMW M4 DTM, BMW Motorsport Team RMG
  • #11: Marco Wittmann (német) – BMW M4 DTM, BMW Motorsport Team RMG
  • #16: Timo Glock (német) – BMW M4 DTM, BMW Motorsport Team RMG
  • #21: Pietro Fittipaldi (brazil) – Audi RS 5 DTM, Team WRT
  • #23: Daniel Juncadella (spanyol) – Aston Martin Vantage DTM, R-Motorsport
  • #25: Philipp Eng (osztrák) – BMW M4 DTM, BMW Motorsport Team RBM
  • #27: Jonathan Aberdein (dél-afrikai) – Audi RS 5 DTM, Team WRT
  • #28: Loïc Duval (francia) – Audi RS 5 DTM, Audi Sport Team Phoenix
  • #31: Sheldon van der Linde (dél-afrikai) – BMW M4 DTM, BMW Motorsport Team RBM
  • #33: René Rast (német) – Audi RS 5 DTM, Audi Sport Team Rosberg
  • #47: Joel Eriksson (svéd) – BMW M4 DTM, BMW Motorsport Team RBM
  • #51: Nico Müller (svájci) – Audi RS 5 DTM, Audi Sport Team Abt Sportsline
  • #53: Jamie Green (brit) – Audi RS 5 DTM, Audi Sport Team Rosberg
  • #62: Ferdinand Habsburg (osztrák) – Aston Martin Vantage DTM, R-Motorsport
  • #76: Jake Dennis (brit) – Aston Martin Vantage DTM, R-Motorsport
  • #99: Mike Rockenfeller (német) – Audi RS 5 DTM, Audi Sport Team Rosberg

Fotó: DTM Media, Audi Motorsport Communications

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8314774532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.