WTCR - BJÖRK- ÉS LYNK & CO-SIKER, KETTŐS MAGYAR PONTSZERZÉS AZ UTOLSÓ MARRAKESHI FUTAMON
WTCR 2019: Marokkó - Harmadik futam

cr_q1_wtcr_marrakech_race1_bjork_thed_007.jpg

Már az első hétvégén győzelemre vitte a WTCR-ben a Lynk & Co: ugyan Yvan Muller műszaki hiba okán kiesett az élről, Thed Björk átvette tőle a vezetést, és megnyerte a harmadik futamot Marrakeshben. A három biztonsági autós fázist is hozó versenyen további technikai drámákból és balesetekből sem volt hiány, viszont Fortuna ezúttal kedvezett a magyaroknak: Michelisz és Tassi is pontszerzéssel zárta a nyitányt.

Kapásból két pozíciót veszített a rajtnál a pályafutása során először az élről indult Frédéric Vervisch: a belga Comtoyou-pilóta elé a célegyenes végéig Yvan Muller és Thed Björk is befért. A következő kanyarokban Mikel Azcona fűzte át magát Tiago Monteirón egy keményebb csatában győzedelmeskedve, majd Esteban Guerrieri is támadta a portugált.

Azonban a két hondás mellé odaért Yann Ehrlacher a Lynk & Co-val, hárman pedig nem fértek el a következő, szűk balkanyarban, így Ehrlacher és Monteiro összeakadtak, és a gumifalban kötöttek ki.

FIA WTCR Maroc 2019 Race3 Monteiro Ehrlacher Crash

FIA WTCR Maroc 2019 Race3 Monteiro Ehrlacher Crash

Emiatt jött a biztonsági autó, Michelisz Norbert pedig a 15. rajtkockából indulva máris a 11. helyen találta magát, a baleset mellett annak is köszönhetően, hogy az előző verseny tragikus hőse, Nick Catsburg nem állt rajthoz, mivel nem tudták összerakni a BRC szerelői a Hyundaiját. A másik magyar, Tassi Attila is rengeteg pozíciót javított a kavarodásban, az első kört már tizennegyedikként fejezte be.

FIA WTCR / Oscaro on Twitter

Leader of the race in the pit... � @Yvanmuller #WTCR https://t.co/ghFuB5XoaO

A hatodik kör elejére ismét a zöld zászlók léptek érvénybe, az újraindításnál nem aludt be senki sem, így a sorrend változatlan maradt. Egészen a 14. körig eseménytelen volt a – biztonsági autós fázis által 23 körös nyúlt – futam, amikor is ismét az élen haladóra sújtott le a technikai ördöge!

Yvan Muller úgy volt kénytelen feladni a versenyt, hogy a rajttól fogva vezette a futamot a Lynk & Co-val, másodpercekkel később pedig Augusto Farfus is félrehúzódott a pályán váltóhibára hivatkozva.

FIA WTCR Maroc 2019 Race3 Vernay Crashes

FIA WTCR Maroc 2019 Race3 Vernay Crashes

Akkor pedig már csak alig több mint kettő kör volt hátra, amikor Jean-Karl Vernay Audijában elszállt a fék, így a francia az ötödik helyen haladva a gumifalnak ütközött az autó hátuljával. A biztonsági autó egy körrel később vissza is tért a pályára, és a leintés előtt már nem is engedték el a mezőnyt.

Thed Björkkel megszerezte az első győzelmét a Lynk & Co a WTCR-ben, még ha a kínai gyártó le is másolta a Hyundai második futamon mutatott formáját. A 2017-es világbajnok mögött Frédéric Vervisch lett a második, míg a harmadik helyen célba érve Mikel Azcona már az első hétvégéjét dobogón zárta a PWR Racing Cuprájával.

62eb82b5ccaa0eee26743b75e0e38ac7.jpg

Guerrieri lett a negyedik, Tarquini az ötödik, mögöttük Néstor Girolami és Shedden értek célba. Magyar szempontból pedig happy enddel zárult a hétvége: a betegeskedő Michelisz Norbit ugyanis a 8. helyen intették le, és Tassi Attila is megszerezte első világkupa-pontjait, 11. lett.

A BRC és a KCMG versenyzője Ma Qing Huát és Daniel Haglöföt fogták szendvicsbe, a pontszerzők névsora a hazai közönsége előtt versenyző Mehdi Bennanival, Andy Priaulx-lal, Tom Coronellel és Rob Huff-fal egészült ki.

Az első versenyhétvége alapján túl sokat nem lehet leszűrni abból, mire számíthatunk az idei évben. A BoP nagyon kiélezetté tette a mezőnyt, hibázásnak tulajdonképpen nincs is helye. Marokkó hozta az elmúlt években jól megszokott formáját: vagy Marrakesh Express, vagy roncsderbi volt a felhozatal. Ami pedig a magyarokat illeti, Michelisz – ahogyan arról már említést tettünk – betegen versenyzett, Tassi első hétvégéjét futotta állandó pilótaként egy számára teljesen ismeretlen pályán.

Mindenesetre Björk a maga 61 pontjával vezeti az egyéni összetett, tőle 5 ponttal van lemaradva Guerrieri és 12-vel Tarquini. Michelisz Norbi 17 egység összeegerészve a 11. helyen holtversenyben van Yvan Mullerrel, míg Tassi Attila 5 pontjával a 19. pozícióban várhatja a folytatást, egálban Rob Huff-fal.

Négy hét múlva, a Hungaroringen jön a folytatás, és az új, TOP-15-ös pontrendszernek köszönhetően már csak négy versenyző mondhatja el magáról, hogy pont nélkül áll, akik közül hárman újoncok: Niels Langeveld, Johan Kristoffersson, Aurélien Panis és Benjamin Leuchter.

A harmadik futam végeredménye:

wtcr_2019_mar_r3.jpg

Fotó: Patrick Lindgren / Cyan Racing Media, Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2614747345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása