Ahogyan az várható volt, a Lynk & Co- és a Hyundai-versenyzők az időmérő edzés előtt megmutatták a foguk fehérjét, de ennek ellenére hihetetlenül szoros az állás: kis híján a teljes mezőny másfél másodpercen belül zárt a második marokkói edzésen. Ami a magyarokat illeti, Michelisz a negyedik, Tassi a 18. helyen folytatta a nyitóhétvégét.
Már az első szabadedzésen is rendkívül kiélezett volt a mezőny, a helyzet pedig a 30 perces második gyakorlás során tovább fokozódott, így kétségkívül nem maradnak el az izgalmak az itthoni idő szerint 14:00-kor kezdődő, a WTCR hivatalos Facebook-oldalán követhető első kvalifikáción. Az első tíz ezúttal fél, az első 23 helyezett egy, a komplett mezőny pedig 1,536 másodpercen belül zárt.
Azonban a sorrend már sokkal inkább megfelelt az előzetes várakozásoknak, ugyanis a Cyan Racing Lynk & Co-jával Thed Björk zárt az élen, a svéd 1:25.308-as körétől 94 ezredmásodperccel elmaradva Esteban Guerrieri lett a második a Münnich Motorsport Hondájával, a harmadik legjobb időt pedig Björk a 2017-es világbajnok csapattársa, Yvan Muller futotta meg.
A négyszeres világbajnoktól mindössze néhány századdal kapott ki Michelisz Norbi, de negyedik helyével a legjobb hyundaios lett. A magyar versenyzőt egykori csapattársa, Tiago Monteiro követte a KCMG-Hondával, míg mostani csapattársa, Gabriele Tarquini a 6. helyen zárt, Yann Ehrlacher Lynk & Co-ja, valamint az első edzést megnyerő Aurélien Panis előtt.
Az első tíz helyezett sorrendje a tavalyi Európa-bajnok Mikel Azconával és Jean-Karl Vernay-jel egészült ki. Több nagyobb név is kiszorult a TOP-10-ből, mint például Rob Huff vagy Nick Catsburg, ahogyan Tassi Attila is „csak” a 18. lett – a magyar hondás esetében azért észszerű idézőjelbe tenni a csak szót, mert életében először versenyez Marrakeshben, és nem mellesleg a második edzésen is ő tette meg a legtöbb kört, szám szerint 17-et. Igaz, ebben a tekintetben holtversenyben zárt Monteiróval és az alfás Kevin Cecconnal.
Egyébként a második edzés végén előkerültek a piros zászlók, ugyanis Gordon Shedden Audijával érintőre vette a gumifalat, ami miatt defektet kapott, másodpercekkel később pedig Tom Coronel is egy lerongyolódott jobb első abronccsal húzódott félre. Azonban a gyors beavatkozásnak köszönhetően az utolsó 5 percre még vissza tudott térni a mezőny a pályára.
A második szabadedzés végeredménye:
Fotó: Alexandre Guillaumot / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.