A melbourne-i gyengélkedést követően azonnal rákapcsolt a Ferrari a sivatagban: Charles Leclerc vezetésével kettős sikert aratott a Bahreini Nagydíj első szabadedzésén a maranellói együttes. A két SF90-et a Mercedesek és a Red Bullok követik komolyabb lemaradásban.
Charles Leclerc volt a leggyorsabb a még nappali fényviszonyok között futott első szabadedzésen, Bahreinben: a Ferrari monacói versenyzője 1:30.354-es idejével közel három tizedet adott négyszeres világbajnok csapattársának, Sebastian Vettelnek, míg a harmadik helyen az Ausztrál Nagydíjat megnyerő Valtteri Bottas hátránya az egy másodpercet is megközelítette, akitől további három tizeddel maradt el a regnáló világbajnok, Lewis Hamilton.
Pedig eleinte úgy tűnt, hogy a Mercedes folytathatja diadalmenetét, miután az első csörtét követően Bottas és Hamilton közepes gumikon verték a lágy abroncsokon köröző Ferrarikat. Egy ideig a finn 1:32.340-es idejével vezette is az edzést, és Vettel csak a sokadik nekifutásra tudta megelőzni őt. Amikor viszont sikerült, a Ferrari oldalára fordult a kocka; Vettel pedig tovább javította az idején: bement 1:32 alá, miközben Leclerc felzárkózott mögé 1:31.884-gyel.
Erre a Mercedes is reagált, és mindkét Ezüst Nyílra felkerültek a lágy gumik. Ezt kihasználva Bottas rövidesen visszatért az élre egy apró hiba dacára, pillanatokkal később Hamilton is futott egy második helyet érő időt, noha az utolsó kanyart csúnyán elmérte.
Azonban a Ferrari sem maradt adós az újabb válasszal: friss lágy abroncsokkal felfegyverkezve előbb Vettel vette vissza az első helyet 1:30.617-tel, azonban a németnél Leclerc gyorsabbnak bizonyult – a Ferrari pedig 1-2-vel indított Szahírban.
A Ferrarikat és a Mercedeseket a Red Bull-Hondák követték az 5-6. pozícióban Max Verstappen vezetésével – azt pedig, hogy mennyire a hétvégére elején járunk, az mutatja, hogy a holland csupán egy tizeddel kapott ki Hamiltontól. Pierre Gasly számára döcögősen indult a hétvége, ugyanis többek között az RB15-ös túlkormányozottságával is meg kellett vívnia, de azt követően, hogy a csapat orvosolta a problémákat, felzárkózott Verstappen mögé.
Az ausztráliai MGU-K-meghibásodás után új motort szereltek be Carlos Sainz McLaren-Renault-jával, amivel a fiatal spanyol az élmezőny elejéig repült, csupán másfél tizedet kapva Gaslytól. Mögötte Nico Hülkenberg zárt a gyári Renault-val, ámbár a német gyakorlása egy koccanással zárult, miután alaposan félreértették egymást az Alfa Romeo újoncával, Antonio Giovinazzival.
Hülkenberg mögött a Toro Rosso orosz pilótája, Daniil Kvyat és Giovinazzi csapattársa, Kimi Räikkönen tették teljessé az első tíz helyezett sorrendjét. Daniel Ricciardo – aki a melbourne-i kalandos első körét követően és az azalatt összegyűjtött sérülések miatt új karosszériát kapott a hétvégére – mindössze néhány századdal, de kiszorult a TOP-10-ből.
A Williams számára pedig a bahreini hétvége sem tűnik reménytelibbnek, főleg azt figyelembe véve, hogy Robert Kubica még csak a kerékvetőket sem használhatja, miután Ausztráliában néhányszor megtörte az autóját a lengyel, és emiatt alkatrészhiány alakult ki. A lengyel esetében így aligha meglepő, hogy a mezőny végén zárt, igaz, csak fél tizedet kapott George Russelltől, akitől viszont láttunk egy megforgást.
Formula 1 on Twitter
Careful, Lance... oops, too late � #BahrainGP �� #F1 https://t.co/TSh7GcjvmZ
A grove-i alakulat versenyzői a középmezőny végétől továbbra is roppant messze vannak – csak attól a Lance Strolltól kaptak kapásból 7 tizedet, aki az edzés elején, a 4-es kanyar kijáratánál kicsúszott, és első szárnyával érintőre vette a belső szalagkorlátot.
Magyar idő szerint délután 16 órától folytatódik az F1-es program Bahreinben, a második edzéssel, amit az M4 Sport csak késő este tűz műsorra, felvételről.
Az első szabadedzés végeredménye:
Formula 1 on Twitter
Ferrari on top after FP1 with @Charles_Leclerc leading the way � #BahrainGP �� #F1
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.