Bármennyire is közhelyesen hangzik, a Formula-E Kínában is hozta a jól ismert és teljes mértékben kiszámíthatatlan formáját. Piros zászló, utólagos vizsgálódások büntetésekkel és egy újabb győztes, a regnáló bajnok pedig visszatért a dobogó legfelső fokára.
A Nissan e.dams újonca, Oliver Rowland rajtolthatott az élről a szezon hatodik versenyén, a Sanya ePrix-n, s nagyjából féltávig, a 19. körig őrizte is vezető pozícióját – ám ekkor az utolsó kanyarban a DS Techeetah bajnoka, Jean-Éric Vergne fogást talált rajta, és megelőzte.
The champ is back?! Watch the moment @JeanEricVergne overtook @oliverrowland to lead the 2019 FWD #SanyaEPrix! #ABBFormulaE pic.twitter.com/8xcvBeGYOM
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) 2019. március 23.
Mindez nem sokkal az előtt történt, hogy zsinórban a harmadik versenyt is félbe kellett szakítani a bajnokságban, miután 12 perccel a leintés előtt André Lotterer és Alexander Sims összeakadtak, utóbbi pedig a falban végezte a BMW i Andretti Autosport gépével.
Into the wall for @AlexanderSims whose race ended as a result of this moment #SanyaEPrix #ABBFormulaE pic.twitter.com/wlhRylc6WP
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) 2019. március 23.
Több mint 15 percen át állt a verseny, ami aztán a biztonsági autó felvezetésével folytatódott. Viszont a kockás zászlóig Vergne már meg tudta tartani az első helyet, de ennek ellenére nem lehetett nyugodt, ugyanis vizsgálták amiatt, hogy túlságosan lemaradt a Safety Car mögött, de ezt végül egy megrovással megúszta.
Így az ex-F1-es francia lett a szezon hatodik különböző győztese a hatodik futamon, Rowland pedig eddigi legjobb eredményét elérve második lett, a dobogó legalsó fokára Sims csapattársa, Antonio Félix da Costa állhatott fel.
Negyedikként Vergne csapattársa, André Lotterer látta meg a kockás zászlót annak köszönhetően, hogy az utolsó pillanatokban megelőzte Daniel Abtot, aki mögött a Nissan e.dams svájcija, Sébastien Buemi szelte át a célvonalat, akinek nem mellesleg a mezőny végéről kellett indulnia, mivel az időmérős eredményeit törölték azt követően, hogy a technikai delegáció az esemény után szabálytalannak minősítette az autóját.
Azonban a verseny teljes pályás sárga zászló hatálya alatt ért véget, mégpedig amiatt, hogy a pontszerző helyeken csatázva a Nissan e.dams svájcija ütközött a Virgin Racing hollandjával, Robin Frijns-szel az utolsó pillanatokban.
Történt ugyanis, hogy Buemi Frijns-t abajgatta a nyolcadik helyért, de a 7-es kanyarban túl nagy rössel érkezett meg a második idény bajnoka, meglökte a holland pilótát, aki ennek következtében megforgatta Lucas di Grassi Audiját. A Forma-1-et szintén megjárt versenyző utólag 10 másodperces időbüntetést kapott az incidensért, ami miatt a 6.-ról a 8. helyre esett vissza.
Wow! @RFrijns and @LucasdiGrassi collide which means the race ends under full course yellow... #SanyaEPrix #ABBFormulaE pic.twitter.com/3cl95hXGA8
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) 2019. március 23.
A büntetésből a Mahindra Racing versenyzői, Jerome d’Ambrosio és Pascal Wehrlein profitálhattak, akik előléptek a 6-7. helyre, a TOP-10 pedig a jaguaros Mitch Evans-szel és a venturis Edoardo Mortarával lett teljes.
A chilei és a hongkongi versenyhez hasonlóan, ezúttal is akadtak szép számmal kiesők. Hamar befejeződött a futam Nelson Piquet Jr. és Gary Paffett számára – a jaguaros brazilt a fal állította meg a 2-es kanyarban, míg a brit HWA-s pilótával a hajtáslánc babrált ki minden valószínűség szerint.
Szintén a verseny korai szakaszában búcsúzott José Maria Lopez, míg Stoffel Vandoorne és a Sanyában listavezetőként megérkezett Sam Bird már az első kört „sem élték túl” azt követően, hogy a belga kiütötte a brit versenyzőt, de Felipe Nasr miatt még a teljes pályás sárga zászló is előkerült, mivel a rajtrácson ragadt.
Az újabb kaotikus verseny pedig csak még szorosabbá tette az egyéni és a konstruktőri kiírást is. A versenyzők között a szaúd-arábiai nyitóverseny óta először áll az élen Da Costa, de ő a portugált csak 1 pontos lemaradásban követi d’Ambrosio, míg Vergne és Bird 8, Di Grassi és Mortara 10 egységgel vannak lemaradva, de a fokozott kiszámíthatatlansági faktort figyelembe véve még Abt, Frijns és Lotterer sincsenek annyira lemaradva – őket és Da Costát momentán 18, 19 és 21 pont választja el.
A csapatbajnokságban holtverseny alakult ki az élen a Virgin Racing és a Mahindra Racing között, de az Audi hátránya is mindössze egyetlenegy pont, a Techeetah-é pedig kettő. Viszont még az ötödik helyen álló BMW is 17 pontos lemaradásan van csak a brit és az indiai alakulathoz képest.
Április 13-án, Rómában folytatódik a Formula-E ötödik idénye.
A Sanya ePrix végeredménye:
null
null
Minden futamra egy új győztes az elektromos Jaguar-kupában is
A sanyai pálya a Jaguar I-PACE eTrophy mezőnye számára a negyedik állomás volt, az első évét futó bajnokság pedig ezúttal sem jött össze a duplázás. Új név iratkozott fel a futamgyőztesek listájára, Caca Bueno személyében, aki a Tao Wang megállása miatti piros zászlós félbeszakítás ellenére rajt-cél győzelmet aratott.
A Jaguar Brazil Racing #0-ás rajtszámú autóját Simon Evans követte a második helyen, míg harmadik helyen Bryan Sellers látta meg a kockás zászlót – azonban pozícióját nem őrizhette meg, ahogyan pontversenybéli vezetését sem, ugyanis néhány órával a leintést követően, technikai kihágás okán diszkvalifikálták.
Így a bronzérmet Stefan Rzadzinski örökölte meg, aki az utolsó pillanatig késhegyre menő csatát vívott Sergio Jimenezzel, és győztesként is jött ki ebből a párbajból.
Akárcsak a Formula-E esetében, itt is három hét múlva, Rómában jön a folytatás.
null
null
Fotó: LAT Images / FIA Formula-E Media, Jaguar Racing / Twitter
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.