"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

F1 - SZABAD VERSENY HELYETT CSAPATUTASÍTÁS A FERRARINÁL - DE MIÉRT?

2019. március 18. - KovatsOliver

d11ogytx0ae9osd.jpg

Habár a Ferrarinál hetekkel ezelőtt leszögezték, hogy engedik csatázni versenyzőiket, az Ausztrál Nagydíjon mégsem hagyták Charles Leclerc-nek, hogy támadja Sebastian Vettelt. Az olasz együttes megindokolta, miért alkalmazott csapatutasítást a szezonnyitón, és elkerülhetetlen téma volt az is, hogy miért volt ennyire lassú a Ferrari.

Megejtette a hétvégén, Ausztráliában ferraris debütálást Charles Leclerc, úgy, hogy nincs igazán miért szégyenkeznie, mert már az első pillanattól fogva egészen közel volt Sebastian Vettelhez. Nem volt ez másképp a vasárnapi versenyen sem, amikor a körökkel frissebb gumikon a monacói utolérte négyszeres világbajnok csapattársát, de megelőzni már nem előzte meg. De nem azért, mert nem tudta vagy nem akarta, hanem azért, mert a Ferrari ezt adta ki neki utasításba a csapatrádión keresztül.

A közvetítésbe valamilyen érthetetlen oknál fogva nem vágták be a rádióbeszélgetést, azonban az F1 TV-ben igen, így a világhálóra tovább terjedt a videó:

TorqueF1 on Twitter

Confirmation that it was a team order, pretty obvious, just hadn't heard the message on #SkyF1. Disappointing � #AusGP #Leclerc #Seb5 #Ferrari https://t.co/bUp8GovIcw

Lényeg a lényeg, Leclerc megkérdezte a mérnökét, hogy akkor most Vettel mögött kell-e maradnia, amire a mérnök igenleges válasszal felelt, továbbá arra kérte, hogy egy picit maradjon le a csapattársáról, hogy lélegzetvételhez jusson.

Ez a beszélgetés sokakból meglepődést, megdöbbenést, illetve csalódottságot váltott ki, érthető módon. Ugyanis néhány héttel ezelőtt a Ferrari részéről a csapatfőnök, Mattia Binotto egyértelműen kijelentette, hogy „mindkét versenyzőnk harcolhat a másikkal. Nem fogjuk arra kérni Charles-t, hogy lassítson le, vagy Sebastiant arra, hogy legyen gyorsabb nála. Mindkettőjük esetében szükségünk van arra, hogy a határon menjenek és a legjobb formájukat nyújtsák. Persze, ha a szezon elején kialakul valamilyen félreérthető helyzet, akkor Sebastiannál számítani fog, hogy neki van több tapasztalata és már évek óta nálunk versenyez. Nyert már bajnokságokat is, így ő a mi bajnokunk”.

Binotto ezúttal pedig arra adott magyarázatot, hogy miért döntöttek a csapatutasítás mellett – szavait a motorsport.com idézte:

„Amikor Sebastian kiállt kereket cserélni, közepes gumikat kapott, amik várakozásaival ellentétben nem tapadtak annyira jól. Utána Verstappen támadta, és nem volt abban a helyzetben, hogy meg tudja őrizni a pozícióját. Úgyhogy azt a döntést hoztuk, hogy inkább behozzuk az autókat a finisbe. Attól a ponttól kezdve már a gumijait kímélte a verseny végéig. Azt hiszem, nagyjából 10 körrel a vége előtt pedig úgy döntöttünk, nem érdemes kockázatot vállalni, inkább megtartjuk ezeket a pozíciókat, és így mindkét autóval pontokat szereztünk.”

Formula 1 on Twitter

1 Check out that rapid start from @ValtteriBottas � 2 How close did those Ferraris get?!? � Those dramatic opening few seconds of the #AusGP, from the perspective of @Charles_Leclerc #F1 https://t.co/MeiMRSR7xO

Azonban a két ferraris között nem csak az utolsó 10 körben akadt néhány forró pillanat, hanem már a rajt után is, amikor kis híján összeütköztek, de végül ezt úgy sikerült elkerülni, hogy Leclerc lehúzódott a fűre – a monacói gondolatai az első métereken történtekről, illetve az ominózus csapatutasításról a PlanetF1.com-on olvashatóak:

„Remek rajtot vettem, így támadási pozícióba kerültem. Kívülről próbáltam megelőzni Maxot, de Sebastiant blokkolta a két Mercedes. Így Sebastian esetében is külső ívre került, és szerintem nem látott engem, emiatt le kellett mennem a fűre, mert nem maradt több hely, viszont így visszaestem Max mögé.”

„Összességében eléggé nehéz volt vezetni, de a második etapban már jobb volt. Meg volt a tempóm ahhoz, hogy megelőzzem Sebet, de a csapat rádión azt a döntést közölte, hogy tartsuk a pozícióinkat. Megértettem a döntést.”

Leclerc az említetteken túl még egy szempontból érdekes témát szolgáltatott a melbourne-i verseny margójára. Ez pedig a leggyorsabb kör: a monacóinak lett volna bőven elég ideje arra, hogy megejtsen egy kerékcserét, és bezsebelhesse az 1 pontot, ám a Ferrari nem akart kockázatot vállalni egy újabb boxkiállással, így maradtak a használt gumik, amik kevésnek bizonyultak Valtteri Bottas ellen, aki mindent vitt az Ausztrál Nagydíjon.

„Úgy gondolom, a versenynek ezen a szakaszán a boxkiállás plusz rizikót jelentene. Nekünk pedig fontosabb volt, hogy célba érjünk az autóinkkal, és pontokat szerezzünk. Vannak versenyek, amikor nem te vagy a legjobb, de attól még fontos a pontszerzés”

– adott választ a miértre Binotto.

„Az utolsó körben megpróbáltuk, de nyilvánvalóan nem volt elég. Nem gondolom azt, hogy kockázatot akartunk vállalni egy újabb boxkiállással, mert annak mindig megvan a maga rizikófaktora. Mi pedig csak célba akartunk érni, ami egyértelmű volt”

– tette hozzá Leclerc.

melbourneevent1-684997.jpg

Azonban a Ferrarinak a következő hetekben nem a csapatsorrend vagy a leggyorsabb kör jelentette 1 pont elszalasztása fog okozni komoly fejfájást, hanem a Mercedesszel szembeni lemaradása. Az olasz együttes ugyanis már az időmérőn is 7-8 tizedmásodperccel kapott ki a címvédő brackley-i alakulattól, az 58 körös verseny folyamán pedig 57-58 másodperces hátrányra tettek szert – azaz versenykörülmények között 1 másodperc is volt a tavalyi rivális konstruktőrök között. Ezzel Vettel és Leclerc kettőse a 4-5. helyen, még Max Verstappen is megelőzte őket a Red Bull-Hondával.

„Nyilvánvalóan nem ez volt a legnagyszerűbb futamunk. Jobbra számítottunk, ugyanakkor a melbourne-i egy igencsak különös pálya, és ez az oka annak, hogy miért nem kell pánikolnunk most. Az egyértelmű, hogy van még mit tennünk, mert a Mercedes határozottan nagyon erősnek látszik, de azt hiszem ennél közelebb vagyunk valójában, mint az látszódott”

– értékelte a versenyt Leclerc.

Formula 1 on Twitter

� � #F1 #AusGP �� https://t.co/XRouefG87j

Vettel – aki egyébként verseny közben, a rádión is számonkérte a csapatot, hogy „mégis miért vagyunk ennyire lassúak?” – ennél már pesszimistább volt az Autoweek hasábjain nyilatkozva:

„Úgy gondolom, hogy egyszerűen csak lassúak voltunk. Egyértelmű volt, hogy ha minden a normál kerékvágás szerint is történt volna, akkor sem lett volna esélyünk bárkivel is harcolni. A korai boxkiállással is hibáztunk, mert aztán szenvedtem a gumikkal, de azt hiszem, figyelmen kívül hagyva azt a kört, amikor megejtettük a kiállását, másoknak ezzel nem volt annyi problémája. Nem tudom, mi volt a probléma.”

„Barcelonában elégedettek voltunk az autóval. Rendben volt az egyensúly, az autó arra reagált, amire kértük. Nagyon magabiztos voltam. Azonban ezen a hétvégén nem ezt éreztem, nem azt csinálta az autó, amit szerettem volna. Voltak pillanatok, amikor igazán gyorsak voltunk, és azt gondolom, hogy néhány kanyarban valóban jó volt a teljesítményünk. Azonban a kanyarok többségéről ez nem volt elmondható, és ezért voltunk lassabbak másoknál, mind tegnap [szombaton – szerk.], mind pedig ma [vasárnap – szerk.]”

– felelt a motorsport.com azon kérdésére, hogy miben volt más a melbourne-i hétvége, mint az előszezoni tesztek.

Fotó: Scuderia Ferrari / Twitter, Pirelli F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3914698314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.