F1 - PÁNIK, KOCCANÁS, LESZAKADÓ TÜKÖR, KABARÉ - ÍGY ÉRTÉKELTE VISSZATÉRŐ VERSENYÉT KUBICA

d11r3stwoaaeytq.jpg

Több mint 8 évnyi kihagyás után erősíti Robert Kubica ismét a száguldó cirkusz – ám a lengyel Williams-pilóta visszatérése meglehetősen eseménydúsra sikeredett, s nem éppen pozitív értelemben.

A 2010-es szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj óta először indult Forma-1-es futamon az egyszeres nagydíjgyőztes, Robert Kubica. S habár vissza tudta verekedni magát a rajtrácsra a lengyel, a helyzete korántsem fenékig tejfel: a mezőny leglassabb autóját vezeti, amivel szombaton kétszer is koccant – egyszer az időmérőn, egyszer a versenyen –, vasárnap pedig folytatódott a kálvária.

A 34 esztendős lengyel pilóta előbb pánikba esett a rajtrácson, mert nem látta a rajtlámpákat, majd az 1-es kanyarban otthagyta az első szárnyát, és menet közben még az egyik visszapillantó tükrét is elhagyta. Mindezek után a 17. helyen látta meg a kockás zászlót, 3 kört kapva a versenyt megnyerő Valtteri Bottastól.

„Be voltam pánikolva, ugyanis amikor megálltam a rajtrácson, nem láttam a lámpákat, mert a McLaren hátsó szárnyának takarásában voltak. Az elsőt még igen, a többit már nem. Úgyhogy balra kellett helyezkednem”

– elevenítette fel vasárnapi kalandsorozatának kezdetét a motorsport.com számára adott nyilatkozatában, majd annak ecsetelésébe fogott bele, miképpen is vált szárnyaszegetté az utolsó rajtkockából indulva:

„Viszonylag jól rajtoltam, bár a kemény gumik sajnos egy kicsit kiforogtak. Az 1-es kanyart pedig igyekeztem biztonságosan megközelíteni, bementem a belső ívre, majd rá a kerékvetőre. Egyszer csak azt gondoltam, hogy »rendben, ennek vége«. Amit az autóból láttam, annyi volt, hogy az 1-es kanyar után Gasly nagyon sokat húzott jobbra, majd volt egy koccanása Sainz-cal.”

„Gasly aztán leamortizálta az első szárnyamat, de csak 100 méter múlva vettem észre, hogy teljes egészében, holott azt hittem, hogy csak félig veszítettem el! A lerepülő szárnyelemek más kárt is tettek az autóban, így ki kellett állnom a pitbe.”

„Nem éreztem valami jónak az autót, ráadásul a 3. körben az egyik tükrömet is elhagytam, amivel még nehezebbé vált a helyzetem, főleg, ha lengették a kék zászlókat.”

Kubica azt is elárulta, hogy a verseny alatt majdnem elröhögte magát, amikor közölték vele, hogy a boxutca faláról úgy látja a csapat, hogy egész jól megy.

„Azt mondták, hogy nem rossz a tempóm, sőt egészen jó, ezzel az autóval és az én helyzetemben. Majd elkezdtem kacagni ennek hallatán, hogy belülről nagyon rossznak éreztem az egészet!”

Azonban nem csak negatív élményekről tudott beszámolni a 2008-as Kanadai Nagydíj győztese, hanem arról is, hogy pozitívumai is voltak a nyitóhétvégének, főleg, ami az autó megértését illeti.

„Akad néhány pozitívum. Azt gondolom, hogy tegnap [szombaton – szerk.] nem volt túlságosan sok okom arra, hogy örüljek, mert eléggé komplikált nap volt. A mai [vasárnapi – szerk.] még inkább az volt, de azon dolgok esetében, amiket tudtam irányítani, egészen jó munkát végezte meglátásom szerint. Magabiztossággal töltött el”

– tette hozzá.

„Valószínűleg az emberek kételkednek bennem a fizikai adottságaimat illetően és látván az első kanyarban és a rajtnál történteket. Nyolc év és négy hónap után, azaz a 2010-es Abu Dhabi Nagydíj óta ez volt az első állórajtam, és úgy érzem, egész jól sikerült.”

„Mindenesetre tapasztaltabban hagyom el Ausztráliát, és valamivel több okom van arra, hogy boldog legyek. Nem gondoltam volt sosem, hogy ilyet mondok ezzel a tempóval és úgy, hogy ennyire hátul végeztem!”

Fotó: ROKiT Williams Racing / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8714698912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása