Az olasz csapat szép csendben, még a szezon kezdete előtt elhagyta a Mission Winnow tagot a nevéből, míg a Racing Pointnál az erőforrást keresztelték át.
Még tavaly októberben lépett elő a Ferrari névadójává a csapatot hosszú-hosszú évek óta támogató Philip Morris International új almárkája, a Mission Winnow, aminek logói az olaszok idei autóján is felbukkantak. Csakhogy a szponzorfeliratok vitatottá váltak a hónapok előrehaladtával, az ausztrál hatóságok és az Európai Unió is kifogásolták már azokat, mondván, bújtatott dohányreklámnak minősülnek.
A Ferrari pedig vagy elővigyázatosságból, vagy az imént említett felek nyomására a változtatás mellett döntött, aminek értelmében a frissített nevezési listán már „Scuderia Ferrari” néven szerepel az eddigi „Scuderia Ferrari Mission Winnow” helyett. (A PMI kezdeményezése a Ducati MotoGP-csapatának motorjain is felbukkant, de a bolognai csapatnál emiatt még nem robbant ki botrány.)
Viszont a Forma-1-ben nem a Ferrari az egyedüli alakulat, amely dohányvállalattal lépett egyezségre: a McLaren partnere a British American Tobacco lett, aminek értelmében az MCL34-eseken „A Better Tomorrow” feliratok jelentek meg, de a wokingi együttes neve érintetlen maradt.
Ellenben a Racing Pointnál is bekövetkezett némi változás, ugyanis annak támogatója, a BWT víztechnológiai cég helyet kapott a csapat által használt Mercedes-erőforrások elnevezésében, amiket ezentúl a hivatalos nevezési listán „BWT Mercedes” név alatt találunk meg.
Fotó: Pirelli F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.