"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

F1 - ALONSO ÉS SCHUMACHER IDÉN AUTÓBA ÜLHET, SZABAD LESZ A VERSENY A FERRARINÁL

2019. március 02. - KovatsOliver

msc_alo_sf.jpg

A tavalyi év végén – átmenetileg – visszavonult kétszeres Forma-1-es világbajnok, mint a McLaren nagykövete, jó eséllyel tesztelni fogja a 2019-es McLaren-Renault-t, Mick Schumacher pedig arra rendelkezik igencsak komoly sansszal, hogy az év első szezonközi tesztjén, Barcelonában pályára viszi az Alfa Romeo versenygépét. Heti hírösszefoglaló.

Az alábbi cikkben a hét legfontosabb aktualitásait foglaljuk össze a száguldó cirkusz világából.

Alonso a McLaren nagyköveteként ülhet autóba

A hét közepén a McLaren bejelentette, hogy Fernando Alonso továbbra is az istálló kötelékében marad, mint a csapat nagykövete – amely pozíciót egyébként az 1998-as és 1999-es világbajnok, Mika Häkkinen is betölti –, aminek révén könnyen megeshet, hogy a spanyolt akár az MCL34-es volánjánál is láthatjuk. Alonso – a viharos 2007-es szezont követően – 2015-ben tért vissza Wokingba, de négy sikertelen szezont követően amellett döntött, hogy tart egy kis szünetet.

De csak a Forma-1-ben, viszont a versenyzésben nem: a júniusi Le Mans-i 24 órásig érvényes szerződése van az endurance-világbajnokságban (WEC) a Toyota LMP1-es csapatával, továbbá már az is kiderült, hogy McLaren-színekben és a csapat tengerentúli története szempontjából legendásnak számító #66-os rajtszámmal indul május végén az Indy 500-as versenyen.

d0whebhx4aoputv.jpg

A közlemény kiemeli, hogy az új megállapodás értelmében többször is pályára fog gördülni teszteken, támogatva az MCL34-es, továbbá a 2020-as autó, az MCL35-ös fejlesztését. Csakhogy napjaink Forma-1-ében igencsak korlátozottak a tesztelési lehetőségek: lényegében a Pirelli év végi gumitesztjét leszámítva – a többi csapathoz hasonlóan – két kétnapos teszttel kell gazdálkodnia a csapatnak, szem előtt tartva azt a további megszorítást, hogy a négy napból kettőn újoncot kell ültetni a volán mögé, úgyhogy az is megeshet, hogy ezen alkalmak során sem Carlos Sainz, sem Lando Norris nem fog autóba ülni.

„Mielőtt abbahagytam a versenyzést a tavalyi év végén a Forma-1-ben, mondtam, hogy hosszú távon a McLarennél tudom elképzelni magamat, úgyhogy örülök az új szerepkörnek, s a lehetőégnek, hogy továbbra is közel maradhatok ehhez a világhoz azzal a csapattal, amely a spirituális otthont jelenti számomra” – nyilatkozta 2005 és 2006 F1-világbajnoka a bejelentéskor. – „Már nagyon várom a májusi Indy 500-at, de ez csak a kezdetet fogja jelenteni. Sok olyan dolog lesz még, amit véghez tudunk vinni együtt.”

„Különösen szenvedélyesnek érzem magam, ha fiatal versenyzők terelgetéséről van szó, akár a saját csapatomról van szó, akár arról, hogy az új generáció Forma-1-es versenyzőit segítsem a McLarennél abban, hogy kitárhassák a bennük rejlő igazi potenciált. Ez mind a csapatnak, mind számomra fontos, így a szerepemnek ez egy kedves része lesz.”

„A meglátásai és véleménye mindig is komoly értékkel bírt a versenyzők és mérnökök számára, a karakterét pedig a továbbiakban is nagyra fogják értékelni a partnereink és a rajongóink” – tette hozzá a McLaren ügyvezető igazgatója, Zak Brown.

Schumacher már a következő hónapokban elveszítheti F1-es szüzességét

Mint az ismeretes, Mick Schumacher idén már úgy fog versenyezni a Forma-2-ben, hogy közben a Ferrari Versenyzői Akadémia (FDA) tagja lesz: ennek köszönhetően pedig olyan lehetőségek nyílhatnak meg a tavalyi Forma-3-as Európa-bajnok előtt, mint például F1-es teszten való részvétel – akár a Ferrari, akár az annak motorjait használó csapatok, az Alfa Romeo vagy a Haas autóját vezetve.

d0vcxkix0aaixj7.jpg

A Forma-1 hivatalos weboldalának nyilatkozva Frédéric Vasseur elismerte, hogy Schumacher akár már az év első idényközi tesztjén vezethet:

„Van egy listánk, aminek Mick is a része, hiszen ő az egyik azon F2-es pilóták közül, akik megfelelnek azoknak a feltételeknek, hogy újoncként teszten vehessen részt. Korlátozottak a lehetőségeink, de még nem hoztunk döntést, viszont több név közül fogunk majd választani. Folytatjuk az elérhető opciók kiértékelését, és a Ferrarival is egyeztetni fogunk.”

A négyből két napon valószínűleg Antonio Giovinazzi és Kimi Räikkönen ülnek majd be a volán mögé, a másik kettőn pedig a szabálymagyarázat értelmében olyan versenyzőnek kell vezetnie az autót, aki kettőnél több F1-es futamon még nem indult. A motorsport.com úgy véli, hogy Barcelonában még az állandó versenyzőké lesz a terep, s csak a hungaroringi verseny után gyakorláson veti be az ifjoncokat. Így viszont könnyen előfordulhat az, hogy a csapat hivatalos tartalékosa, Marcus Ericsson idén csak az IndyCarban ülhet autóba.

Ezen kívül viszont az is kérdés tárgyat képezi, hogy ki lesz idén igazából a tartalékversenyző. Ugyanis az a helyzet, hogy Giovinazzit ugyan leigazolta az Alfa Romeo, de nem hivatalosan továbbra is a Ferrari beugrója abban az esetben, ha Sebastian Vettel vagy Charles Leclerc valamilyen ok folytán nem tud versenyezni.

Ekkor az Alfa Romeónak is gondoskodnia kell majd a pótlásra, de Ericsson számára idén az IndyCar jelenti a prioritást, ám az amerikai open-wheel bajnokság több hétvégén is átfedésben van a Forma-1-gyel. Ebben az esetben a Ferrari újonnan szerződtetett fejlesztőpilótái, Brendon Hartley vagy Pascal Wehrlein jöhetnek szóba.

Sirotkin visszatér a Renault-hoz, az Alfa Romeónál pedig marad a női tesztpilóta

Noha DTM- és Formula-E-autót is tesztelt a Williamstől mindössze egy év után távozó Sergey Sirotkin, az orosz marad a Forma-1 körforgásában, mint korábbi munkaadója, a Renault tartalékversenyzője amellett, hogy a WEC szuperszezonjában indul az SMP Racing pilótájaként. A szerepkörön Jack Aitkennel osztozik majd, aki idén az F2-ben fog versenyezni a Campos Racing színeit képviselve, a teszt- és tartalékpilóta pedig Guan Yu Zhou lesz.

sir_cal.jpg

A minap pedig az Alfa Romeo jelentette be, hogy tesztversenyzőként megtartja még egy évre Tatiana Calderónt, aki idén minden idők első F2-es női pilótájává fog válni az Arden International alakulatánál. A kolumbiai hölgyversenyző az elmúlt hónapokban kétszer is vezethetett F1-es autót: előbb tavaly ősszel, egy filmes nap keretében vezethette a 2018-as Saubert, néhány héttel később pedig a csapat 2013-as versenygépét vihette pályára Fioranóban.

Szabad lesz a verseny a Ferrarinál

„Nyilvánvalóan mindkét versenyzőnk harcolhat a másikkal. Nem fogjuk arra kérni Charles-t, hogy lassítson le, vagy Sebastiant arra, hogy legyen gyorsabb nála. Mindkettőjük esetében szükségünk van arra, hogy a határon menjenek és a legjobb formájukat nyújtsák. Persze, ha a szezon elején kialakul valamilyen félreérthető helyzet, akkor Sebastiannál számítani fog, hogy neki van több tapasztalata és már évek óta nálunk versenyez. Nyert már bajnokságokat is, így ő a mi bajnokunk”

– nyilatkozta a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto annak kapcsán, hogy szabad lesz-e a verseny idén a ferrarisok között.

d0hiegowwaawd2n.jpg

„Charles egy nagyon jó és rendkívül gyors pilóta. Itt, Barcelonában arra koncentrált, hogy megértse az autót, valamint együtt dolgozzon az új csapattal és az új mérnökeivel. Nagyon hasonló köridőket produkáltak Sebastiannal, ami szerintem csak alátámasztja, hogy mennyire jó Charles, de a legfontosabb az volt, hogy az autót megértsük. Viszont, ha valamit, akkor ezt már a múltban is tudtuk. Már sok-sok éve a Ferrarinál van, tavaly pedig a Sauberben is láthattuk. Ezt figyelembe véve Charles-t nem gondolnám meglepetésnek. S nem a barcelonai tesztek alatt látottak mondatják ezt velünk, hogy ő volt a legjobb döntés. Ugyanis ez eddig is nyilvánvaló volt, a szezon folyamán pedig még okosabbak leszünk.”

Ahogyan azt már mindnyájan tudjuk, az idei évtől Charles Leclerc vette át Kimi Räikkönen helyét Maranellóban, s a monacói nagyon komoly reputációval érkezett meg a Ferrarihoz: az előző években ellentmondást nem tűrően húzta be az F2-t és a GP3-at, tavaly pedig meggyőző teljesítménnyel mutatkozott be a Sauber színeiben.

Ami meg a kétértelmű helyzeteket illeti, a Ferrari már korábban is tett utalást arra, hogy ha kell, ezekben a szituációkban Vettelt támogatják.

Fotó: McLaren / Twitter, Prema / Twitter, renaultsport.com, Alfa Romeo Racing / Twitter, Scuderia Ferrari / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7114663085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.