"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

F1 - MEGVILLANTOTTA OROSZLÁNKÖRMEIT A MERCEDES, DE HÁROM EZREDDEL VETTEL HÚZTA BE AZ UTOLSÓ NAPOT

Forma-1 2019: Barcelonai tesztsorozat - 8. nap

2019. március 01. - KovatsOliver

barcelona-t02-wednesday2-468964.jpg

Szoros eredménnyel zárult a 2019-es Forma-1-es előszezon, miután az utolsó napon ízelítőt adott a Mercedes abból, mire is képes valójában – Lewis Hamilton mindössze három ezredmásodperccel maradt el Sebastian Vettel idejétől, azonban, ahogyan arra számítani lehetett, igazán tiszta képet csak két hét múlva, Melbourne-ben fogunk kapni.

Végéhez érkezett a második előszezoni teszthét is Barcelonában; péntek megrendezték a nyolcadik és egyben utolsó napot, amely Sebastian Vettel elsőségét hozta, így a Ferrari összesen négy tesztnapot zárt az élen, azaz azoknak az 50%-át. A négyszeres világbajnok német még a délelőtti etapban, a C5-ös gumikon megfutotta a teszt leggyorsabb körét 1:16.221-gyel, csakhogy az utolsó napra az idáig főként a versenyszimulációkra koncentráló Mercedes is felfedte néhány kártyalapját – délután ugyanis Lewis Hamilton a leglágyabb Pirellikkel felvértezve csak három ezreddel maradt el tőle.

Az első teszthét után készített elemzésünkben azt írtuk, hogy még a komplett előszezon alapján is roppant nehéz bárminemű jósolgatásokat megkísérelni az erősorrendet illetően, azonban a pénteki nap fejlemény új helyzetet teremtettek. A bizonytalanságot pedig tetézi, hogy a Ferrari megbízhatósága ezúttal sem volt makulátlan: még csak másfél óra telt a délutáni szakaszból, Vettel elektronikai probléma miatt kénytelen volt félrehúzódni a 2-es kanyarnál az SF90-essel. A Ferrari munkáját hétfőn hűtőrendszerrel kapcsolatos ellenőrzések, kedden egy felnitörés okozta baleset hátráltatta, és a tegnapi nap végén is megállt az autó Charles Leclerc alatt.

Mindennek ellenére immár nem csak a Pirelli és Karun Chandhok, hanem maga Lewis Hamilton is úgy gondolja, hogy akár fél másodperccel a Mercedes előtt lehet a Ferrari.

„Azt gondolom, hogy valószínűleg fél másodperc vagy akörül” – felelte a világbajnoki címvédő a motorsport.com azon kérdésre, hogy szerinte mekkora a különbség a két élcsapat között, aki a C4-es gumikon is 1:16.6-os időt tudott futni. – „Sokat fogjuk analizálni a teszt során összegyűjtött adatokat, és lesznek olyan beállítások, amiket használunk majd. Remélhetőleg legalább egy tizedet fogunk javulni azzal, hogy megértjük az autónkat. Most már öregnek számít az autó, viseltes és szakadt, de majd lesznek új komponenseink.”

A harmadik helyen Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas végzett, három tizedmásodperces hátrányban, igaz, a reggeli órákban még nem voltak annyira jók a körülmények. A finnt a Renault németje, Nico Hülkenberg követte, aki összesen hat tizedet kapott Vetteléktől.

Ami a hátsó traktust illeti, az előző napokhoz képest megkavarodott a sorrend, ugyanis több csapat is a hosszabb menéseket helyezte előtérbe. Daniil Kvyat 131 kört teljesített és ötödik lett, megelőzve az utolsóként 1:17 alatti köridővel záró Carlos Sainz Jr.-t a McLaren-Renault-ban, valamint Daniel Ricciardót és az Alfa Romeo finnjét, Kimi Räikkönent.

A 2007-es világbajnok mögött Kevin Magnussen zárt, ám a dán alatt az utolsó másfél órában megállt az autó, így a Haas is kételyek között utazik majd Ausztráliába a megbízhatóságot illetően. A Red Bull pedig az amerikaiaknál is gyengébben zárt: Pierre Gasly tegnapi balesete miatt Max Verstappennek eleve régebbi alkatrészekkel kellett köröznie, majd egy sebességváltó-meghibásodás keresztülhúzta a holland és a Milton Keynes-i együttes számításait, így a pénteki napra csak 29 kör jutott.

Sergio Pérez több mint 100 kört tett meg az utolsó napon, a Racing Point pilótája mögött Robert Kubica lett az utolsó a Williamsszel. Azonban a lengyel nem volt elégedett a zárással, hiába futott 90 kört, ennek pedig hangot is adott a motorsport.com hasábjain:

„Egy újabb napot veszítettünk ma. Habár megtettünk jó néhány kört, de az autó közel sem volt optimális működési tartományában. Több problémánk is volt, sajnos az autónk sem volt olyan, mint amilyennek kellett volna lennie, ami nagy csapás volt a mai programunkra nézve. Valamennyi információ félrevezető volt, így nehéz volt több szempontból is értékelhető adatokat gyűjteni Ausztráliára.”

„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem az utolsó helyen állunk jelen pillanatban. Ez a valóság; nyilvánvaló, hogy még bőven van mit tennünk”

– tette hozzá a lengyel csapattársa, az újonc George Russell.

A folytatásra két hét múlva, Ausztráliában kerül sor, ahol elrajtol a Forma-1 hetvenedik szezonja.

A nyolcadik tesztnap végeredménye:

Pirelli Motorsport on Twitter

Here are the final scores of the final day of pre-season #F1testing. Could it get any closer between #Seb5 and @LewisHamilton? @Circuitcat_eng

Fotó: Pirelli F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8014662705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.