Megvillant a Renault is Spanyolországban: az első hét negyedik és utolsó napján Nico Hülkenberg a 2019-es előszezon eddigi leggyorsabb köridejét szállította. Ám a német versenyző boldogsága nem lehet teljesen felhőtlen, ugyanis nem sokkal az után, hogy az élre repítette az R.S.19-et, megállt alatta az autó.
A negyedik tesztnap beosztása:
Alfa Romeo-Ferrari |
Antonio Giovinazzi |
Ferrari |
Charles Leclerc |
Haas-Ferrari |
délelőtt: Romain Grosjean; délután: Kevin Magnussen |
McLaren-Renault |
Lando Norris |
Mercedes |
délelőtt: Lewis Hamilton; délután: Valtteri Bottas |
Racing Point-Mercedes |
Lance Stroll |
Red Bull-Honda |
Pierre Gasly |
Renault |
délelőtt: Daniel Ricciardo; délután: Nico Hülkenberg |
Toro Rosso-Honda |
Alexander Albon |
Williams |
délelőtt: Robert Kubica; délután: George Russell |
Az első két napon a Ferrari, tegnap a Toro Rosso, csütörtökön pedig a Renault elsőségét hozta az előszezoni F1-es teszt Barcelonában. Az enstone-i együttes részéről Nico Hülkenberg rukkolt elő az utolsó előtti órában a hét leggyorsabb, 1:17.393-as idejével – azonban a folytatás már nem alakult ennyire jól a kilencedik Forma-1-es idényére készülő német számára, ugyanis az utolsó órában megállt alatta az R.S.19-es, amivel egy rövidebb piros zászlós periódust is előidézett.
Hülkenberg mögött Alexander Albon lett a második a Toro Rossóval, ami némi reményt adhat a faenzaiaknak, hiszen a harmadik napot Daniil Kvyat elsőként zárta. A thai versenyző egyéni legjobb idejét – ami csak két tizeddel maradt el Hülkenbergétől – még a délelőtti etap folyamán megfutotta, sőt, félidőnél az eredménylista élén is állt. Harmadikként pedig a Renault délelőttös versenyzője, Daniel Ricciardo végzett.
De nem csak a Renault, hanem a Mercedes is a téli álomból való felébredés első jeleit mutatta. Az Ezüst Nyilat ezúttal is pályára vihette mindkét versenyző, akik Valtteri Bottas, Lewis Hamilton sorrendben zártak. Hozzá kell azonban tenni, hogy az első négyes a leglágyabb, C5-ös gumikon futotta a legjobb idejét, míg Hamilton a C4-eseken, s csak bő egy tized volt a Bottasszal szembeni hátránya. Charles Leclerc pedig a C3-as abroncsokon még csak ennyire sem volt lemaradva a brittől a Ferrarival.
Formula 1 on Twitter
He clocked up 39 laps so far on day four ⏱ And it's a decent recovery from @LandoNorris after a start like this � #F1 #F1Testing https://t.co/FGaORDJusp
Erős a gyanú, hogy az idei F1-es autók – különösen a McLaren 2019-es gépe – és a sóderágy között szokatlan vonzódás alakult ki, miután Lando Norris már az első félórában kicsúszott az 5-ös kanyarnál. Viccet félretéve, valószínű, hogy a versenyzők még nem szoktak hozzá teljesen ahhoz, hogy hideg pályán és hideg gumikon kelljen körözniük; mindenesetre mindössze 3 Celsius-fok volt a levegő hőmérséklete ekkortájt.
A nap folyamán Antonio Giovinazzi volt a legaktívabb: az olasz versenyző 153 kört tett meg az Alfa Romeóval, ami meg a köridejét illeti, az a nyolcadik helyre volt elegendő. Azonban a nyolcadik helynél – aminek hátterében minden bizonnyal az állt, hogy a napi program ezúttal a hosszabb etapokra lett kihegyezve – aggasztóbb, hogy az utolsó percekben kétszer is megállt a C38-as a korábbi GP2-es ezüstérmessel a volánnál. Mindkét alkalommal előkerültek a piros zászlók, és a második után már nem is engedték ki a mezőnyt a pályára.
A kissé katasztrofális tegnapot követően produktív csütörtököt zárt a Haas köszönhetően annak, hogy a 9-10. legjobb köridőket szállító Romain Grosjean és Kevin Magnussen alkotta duó 130-szor ért körbe a Circuit de Barcelona-Catalunya pályán. A dán pilóta mögött Pierre Gasly (Red Bull) és Lance Stroll (Racing Point) zártak – előbbi egyértelműen versenyszimulációval edzett, utóbbi pedig a C2-es, tehát majdnem a legkeményebb keverékű gumikon ért el egyéni legjobbját.
Formula 1 on Twitter
� � � #F1 #F1Testing @R_Kubica @LewisHamilton https://t.co/UwFWgiNoak
Túl van az első teljes napján a Williams, aminek során Robert Kubica – aki először gördülhetett pályára az FW42-vel – 48, George Russell pedig 17 kört tehetett meg. A grove-i istálló garázsában a csapattagok átélhettek néhány forró pillanatot, ugyanis Kubicára kis híján ráfutott Hamilton hátulról, miután a brit nem számított arra, hogy a lengyel ennyire lassan közelíti meg a sikánt.
Legközelebb február 26-án, kedden lép pályára a száguldó cirkusz, a második tesztsorozat kezdetén, ami március 1-én, pénteken zárul.
A negyedik tesztnap állása – 4 óra után:
Formula 1 on Twitter
MORNING SESSION = DONE And a scorcher of a lap from @ToroRosso rookie @alex_albon puts him top of the pile � #F1Testing #F1
A negyedik tesztnap végeredménye – 8 óra után:
Formula 1 on Twitter
WEEK ONE = DONE ✅ The Renault pair are split at the top of the timesheets by @alex_albon � 1⃣1⃣4⃣6⃣ laps completed on Day 4 - that's more than 17 race distances! #F1 #F1Testing
Fotó: Pirelli / Twitter
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.