F1 - KVYAT LEGYŰRTE RÄIKKÖNENT, VÉGRE PÁLYÁRA GÖRDÜLT A WILLIAMS BARCELONÁBAN
Forma-1 2019: Barcelonai tesztsorozat - 3. nap

ap-1yfqgbgqs1w11_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg

Sokáig úgy tűnt, hogy Kimi Räikkönen elsőségével érhet véget a spanyolországi kollektív gyakorlás harmadik napja, azonban az utolsó percekben Daniil Kvyat az előszezon eddigi leggyorsabb körével az élre repült a Toro Rossóval. A délutáni etap folyamán pedig már valamennyi csapat rótta a köröket, George Russell is megtette az első köröket a Williams 2019-es autójával.

A harmadik tesztnap beosztása:

Alfa Romeo-Ferrari

Kimi Räikkönen

Ferrari

Sebastian Vettel

Haas-Ferrari

délelőtt: Pietro Fittipaldi; délután: Romain Grosjean

McLaren-Renault

Carlos Sainz Jr.

Mercedes

délelőtt: Valtteri Bottas; délután: Lewis Hamilton

Racing Point-Mercedes

Sergio Pérez

Red Bull-Honda

Max Verstappen

Renault

délelőtt: Nico Hülkenberg; délután: Daniel Ricciardo

Toro Rosso-Honda

Daniil Kvyat

Williams

délután: George Russell


Az első teszthét harmadik napján javarészt a hétfői résztvevők álltak munkába Spanyolországban, ám nem valamelyik nagy név elsőségét hozta a szerdai nyolcórás gyakorlás.

Bár Kimi Räikkönen a délelőtti etap folyamán megfutotta a hét addigi leggyorsabb körét, elsőségét a finn nem őrizhette meg. Ugyanis az utolsó tíz percben Daniil Kvyat a Toro Rossóval a mindössze 58 ezredmásodperces előnyt jelentő 1:17.704-es idejével átugrotta 2007 világbajnokát úgy, hogy mindketten a leglágyabb, C5-ös keverékű gumikon futották meg egyéni legjobbjukat.

Azonban a nap legaktívabb Räikkönen maradt, noha csak egy körrel tett meg többet, mint az orosz pilóta, akit immár harmadjára láthatunk az olasz együttes színeiben. A harmadik helyre – szintén az utolsó percekben javítva – a tegnapi nap folyamán még szárnyaszegetten a kavicságyba sodródó Daniel Ricciardo lépett előre, aki ismét megosztotta Nico Hülkenberggel a tesztnapot a Renault-nál.

Hülkenberg hatodikként zárt, azonban a gyengébb hátterében az is áll többek között, hogy a Renault a délelőtti etapban még nem mert kockáztatni a DRS használatával a keddi történéseket követően. Ricciardo már nyithatta a hátsó szárnyat – az ausztrál a C4-es gumikon mindössze négy tizeddel maradt el Kvyatéktól.

A hétfői éllovas, Sebastian Vettel ezúttal a negyedik legjobb köridőt produkálta – a német 134 kört tett meg, amivel a nap harmadik legaktívabb versenyzőjének bizonyult, viszont legközelebb már csak a jövő héten ülhet vissza az SF90-be, ugyanis csütörtökön Charles Leclerc lesz a soros.

A négyszeres világbajnok mögött Max Verstappen végzett a Red Bull-Hondával, mindössze 13 ezreddel előzte meg Hülkenberget. Viszont a holland a C3-as Pirelliken repesztett, akárcsak Vettel, aki ennek ellenére szűk két tizeddel volt lassabb Ricciardónál, akivel egyetemben Hülkenberg is a C4-es abroncsokat használta.

Viszontagságosan alakult a harmadik nap a Haas-Ferrari számára, ugyanis mindhárom alkalommal az amerikai együttes miatt kerültek elő a piros zászlók. Pietro Fittipaldi alatt a délelőtt folyamán egyszer állt meg az VF-19, Romain Grosjean pedig kétszer a délutáni négy óra alatt. Az utolsó megállás oka a hidraulikanyomással volt kapcsolatos, a többi műszaki ok még ismeretlen.

Mindenesetre a francia és a brazil odaért a 7-8. helyre, viszont együttes erővel mindössze 117 kört tettek meg – kevesebbet, mint Kvyat, Räikkönen és Vettel egymaga.

Carlos Sainz Jr. 90 körrel és a 9. helyen zárta a napot, bár a spanyol az első 90 percben nem hagyta el a depót, ugyanis a McLaren változtatásokat eszközölt az MCL34-esen. A Renault-tól érkezett ex-Red Bull-juniornak a délelőtti órákban volt egy kisebb kirándulása a 14-es kanyarnál a kavicságyban, de ki tudott evickélni onnan, így nem kellett piros zászlóval megszakítani a körözést.

A tizedik Sergio Pérez lett a Racing Pointtal, megelőzve a gyári mercedeseseket, akik ismét a versenyszimulációkon dolgoztak hangyaszorgalommal. Így bár köridők tekintetében nem remekeltek az Ezüst Nyilak, de a 172 kör – amit Valtteri Bottas és Lewis Hamilton összehoztak – egy eléggé figyelemreméltó számadat.

Formula 1 on Twitter

It took longer than @WilliamsRacing wanted - but here's @GeorgeRussell63 taking his FW42 out on track for the first time �� #F1 #F1Testing https://t.co/0Rw5tBP0og

Délután pedig már az összes csapatot láthattuk a pályán körözni, ugyanis 2,5 napnyi késéssel a Williams FW42-esbe is bekerültek az első kilométereket George Russell jóvoltából – a Forma-2-bajnok 23 kört tett meg, de hátránya még Hamiltonnal szemben is közel négy másodperc volt.

Ebből is látszik, hogy a grove-i csapat egyelőre még nem látja a fényt az alagút végén, viszont „a sorompónál jegyet váltva” már bejutott az alagútba. A Williams továbbra is vár alkatrészekre, amik az aerodinamikai tesztekhez szükségesek.

A harmadik tesztnap állása – 4 óra után:

Formula 1 on Twitter

Another busy morning's testing done � Fingers crossed we see Williams out on track this afternoon � #F1Testing #F1

A harmadik tesztnap végeredménye – 8 óra után:

Formula 1 on Twitter

Torpedo in full attack mode � Kimi as rapid as ever � And our first sighting of the 2019 @WilliamsRacing #F1 car � Final classification from our third day of #F1Testing!

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6714639760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása