"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

F1 - CSÚSZIK AZ AUTÓ GYÁRTÁSÁVAL A RENAULT, LEHET, HOGY NEM IS KÉSZÜL EL IDŐBEN

2019. február 13. - KovatsOliver

dzjfswrwsailhup.jpg

Kétségtelen, hogy a Renault megpróbálta a lehető legtöbbet kihozni a holtszezonból, azonban könnyen megeshet, hogy éppen az emiatti kockázat okán bukhat a gyári csapat értékes, pályán töltött időt. Azóta pedig már a Williams is elismerte, hogy Grove-ban is csúszik az autó gyártása.

Harc az idő ellen – ha filmcímet akarnánk adni, akkor biztosan ezt adnánk, ha a Renault F1-es felkészülésének napjairól lenne szó. Az enstone-i együttes nagyon komoly erőfeszítéseket tett a tél folyamán mind a motor terén, mind pedig aerodinamikailag annak érdekében, hogy idén minden eddiginél közelebb legyen a sportág vezető triójához, a Mercedeshez, a Ferrarihoz és a Red Bullhoz.

Viszont ezeket a törekvéseket az idő nemigen díjazta, így a Renault a keddi nap folyamán csak rendereken tudta bemutatni a 2019-es autóját, míg a bemutató eseményen a 2018-as versenygép volt látható, csak az idei festéssel. A Renault ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul el is ismerte, hogy csúszásban van a csapat az idei technika elkészítésével, így, ha a jövő heti tesztek nincsenek is veszélyben, a szombatra tervezett barcelonai filmes nap egyelőre kétséges.

„Nagyon szoros lesz a vége, de jó okunk van arra, hogy higgyünk abban, hogy képesek leszünk tesztelni, azonban abban nem vagyunk biztosak, hogy elkészülünk [a tesztekig – szerk.]. Egy apró titkot elárulok azzal, hogy szombatra bejáratás gyanánt terveztünk egy filmes nap, ami lehet, hogy megvalósul, de lehet, hogy nem” – idézi Abiteboul szavait a motorsport.com. – „Jelenleg csak abban vagyok biztos 100%-ig, hogy a két versenyzőnk jelen lesz Barcelonában, így aki szeretne beszélgetni velük és kávézni egyet, a motorhome-unk állni fog és a kávéfőzőnk is működőképes lesz.”

Abiteboul úgy véli, hogy a csúszásban közrejátszott az is, hogy túlságosan későn ismertették a 2019-es szabályváltozások, így biztos benne, hogy nem a Renault az egyedüli csapat, amely jelenleg a határon táncol: „Néha hangot adtunk a késői változásokkal kapcsolatos aggályainknak, aminek a durva valósága ezekben az időkben tapasztalható, de hiszem, hogy nem mi vagyunk az egyetlen csapat, amelyik ugyanebben a helyzetben van.”

dzngns3wwaadzhm.jpg

Az igazgató elismerte, hogy talán átléptek egy bizonyos határt a szélcsatornás tesztelésekkel, pedig alapvetően úgy gondolja, hogy elég nyilvánvaló kapcsolat van aközött, hogy egy adott csapat mennyi időt tölt a szélcsatornában és mennyire versenyképes az élmenőkhöz viszonyítva. Mindenesetre jelenleg a gyártási folyamaton járnak a gondolatai, ugyanis a csapat „kemény dolgozik azért, hogy az alkatrészek minél hamarabb, a tesztekre elkészüljenek”.

Gondolatait végül azzal zárta Abiteboul, hogy az idei kockázatvállalás által szerzett tapasztalatok ismeretében a Renault a jövőbe egy kicsit konzervatívabb lesz, mert nem minden csak a teljesítményről, hanem a megbízhatóságról szól.

„Nem szeretném, hogy ha a bejáratás alkalmával derülne ki, hogy valami nem működik. Talán egy picit túl messzire mentünk, amit a következő évre át kellene gondolnunk” – mondta.

Lényegi fejlődésen ment keresztül a Renault-motor

Azonban a mondás is úgy tartja, hogy „a kemény munka meghozza gyümölcsét”, márpedig a Renault-nál a motorrészleg tervezőasztalainál sem volt túlságosan sok lehetőség a lazsálásra.

„Nem mondok számot, de annyit elárulhatok, hogy lényegesen” – felelte Abiteboul a globális szakportál azon kérdésére, hogy a számok nyelvén szólva mennyit fejlődött a franciák erőforrása. – „Ennél messzebbre nem megyek, csak annyit teszek hozzá, hogy a V6 bemutatkozása óta ezúttal minden eddiginél többet fejlődtünk.”

Abiteboul elárulta az erőforrás kapcsán, hogy a Renault mérnökei a 2019-es motort a tavalyi C-specifikációval – amit az utolsó versenyeken a Red Bull futtatott – kapcsolatos tapasztalatok alapján építették meg, mégis egy teljesen új dizájnról van szó.

A motorsport.com a célokról is kérdezte a Renault ügyvezető igazgatóját, de ő az idei év kapcsán lényegi célkitűzéseket nem tudott megfogalmazni, csak annyit tudott mondani, 2020-ban már biztosan a dobogós helyekért fognak versenyezni folyamatosan, egy évvel rá meg a győzelmekért, amihez persze arra is szükség van, hogy Enstone-ban egy versenyképes karosszériával rukkoljanak elő – ha ez igaz, akkor minden valószínűség szerint beteljesül a visszatéréskor felállított ötéves terv a franciáknál.

A Williams már le is fújta a bejáratást

Szerdán délelőtt, közlemény formájában erősítette meg a Williams, hogy nem viszi pályára idő előtt 2019-es konstrukcióját, az FW42-est – pedig eredetileg az volt a terv, hogy a grove-i csapat szombaton, tehát két nappal az előszezoni kollektív gyakorlások előtt tart egy filmes nap.

dzill3ux4aebxoe.jpg

„Ahogyan arra mindnyájan számítottak, rendkívül agresszív volt a tervezési programunk a tél folyamán. Így azt a döntést hoztunk, hogy nem fogunk filmes napot csinálni az autónkkal ezen a hétvégén annak érdekében, hogy a csapat a lehető legtöbb időt tölthesse a gyárban azt megelőzően, hogy Barcelona felé vennénk az irányt” – indokolta a döntést a Williams helyettes csapatfőnöke, Claire Williams.

A Williams hétfőn mutatta be 2019-es autóját és új főtámogatóját, a ROKiT nevű mobiltelefongyártót.

Fotó: Renault F1 Team / Facebook, Williams Racing / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8414625116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.