F1 - HARTLEY MONACO ÓTA TUDTA, HOGY KI AKARJÁK TÚRNI A TORO ROSSÓTÓL

ap-1vruvcft11w11_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg

A Toro Rosso korábbi versenyzője őszintén írt arról, miként is élte meg első évét a Forma-1-ben, így többek között azt is elárulta, hogy tervszerű volt a menesztése, amely folyamat már a Monacói Nagydíj hétvégéjén kezdetét vette.

Brendon Hartley picivel több mint egy évet tölthetett a Forma-1-ben, azonban a 2015-ös és 2017-es WEC-bajnok és 2017-es Le Mans-i győztes számára nem volt fenékig tejfel ez az időszak, ugyanis már egészen hamar megkezdődtek az azzal kapcsolatos találgatások, miszerint elveszítheti ülését a Toro Rossónál. Több név is felmerült a pótlása kapcsán, de végül a Forma-2 tavalyi ezüstérmese, Alexander Albon lett a befutó, akit a faenzai gárdával 24 órán belül bejelentett azt követően, hogy leintették a szezonzáró versenyt Abu Dhabiban.

ap-1vrvhmdx11w11_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg

Hartley a minap egy blogbejegyzésben – ami a The Player’s Tribune hasábjain jelent meg – összegezte Forma-1-es tapasztalatait, így azokat az impulzusokat is, amik a sportágban érték őt. Ebben az új-zélandi versenyző leírta, hogy meggyőződése szerint már a Monacói Nagydíj hétvégéjén, tehát tavaly májusban tervbe volt véve a Toro Rossónál, hogy nem lesz maradása.

„Egy kicsit kínosnak” érezte a helyzetet, ami egészen a szezon végéig kitartott, ugyanis miközben ő teljesen bizonytalan volt a jövője kapcsán, addig „mindenki más tojáshéjakon lépkedett, de az egyenesség nem volt nyomon érhető”. „Egy órával a verseny után beidéztek egy meetingre, majd az után néhány perccel többé már nem voltam Forma-1-es pilóta. A találkozón nem mondtak sok mindent, mindenesetre az a monacói hétvége óta egyértelmű volt számomra, hogy az volt a terv, hogy engem kitúrjanak” – emlékezett vissza arra Hartley, hogyan is lett kegyvesztett.

Az új-zélandi azt is hozzáfűzte, hogy elsősorban ő ezt abból szűrte le, hogy már a szerdai médianapon a jövőjét firtató kérdéseket kapott rendre az újságíróktól, és elmondása szerint „a napnak a legrosszabb része az volt, hogy a pletykáknak volt alapjuk”. Elmondta, hogy sokkolta őt annak az a felismerés, hogy „már néhány verseny után úgy tűnt, hogy voltak olyan emberek, akik többé már nem látják őt szívesen a csapatnál”.

ap-1x8kxnsan2111_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg

„Amikor visszasétáltam az apartmanba, azon az éjszakán a monte-carlói pálya falait vizslattam, és tudtam, hogy ha a hétvége folyamán találkozom ezekkel a falakkal, a Forma-1-es pályafutásom pár napon belül véget érhet” – folytatta gondolatait a 29 esztendős versenyző, akinek meglátása szerint a csapat nem mindig hangoztatta az olyan eseményeket és meghibásodásokat, amikről ő nem tehet. – „Tudtam, hogy minden egyes szabadedzéssel nagyobb a nyomás rajtam. Minden köröm és minden eredményem olyan vizsgálat alatt állt, hogy azok bármikor felhasználhatóak legyenek ellenem, ha távoznom kellett volna az ülésemből.”

A Monacói Nagydíj volt a Toro Rosso egyik legerősebb versenye, ugyanis Pierre Gasly hetedik lett. Eközben Hartley-nak már az időmérőn gondjai voltak, majd a versenyt sem tudta befejezni, miután a pontzónán kívül balesetezett Charles Leclerc-rel. Bahrein után ez volt a második alkalom az első hat verseny folyamán, amikor Gasly mindent ki tudott hozni a körülményekből, Hartley pedig összesen négy pontot szerzett az egész szezonban – ennek ellenére voltak villanásai az új-zélandinak is: Suzukában, a Honda hazai pályáján a hatodik helyre kvalifikált, az USA-ban pedig a kilencedik lett.

ap-1x48yyz111w11_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg

Hartley azt is leszögezte, hogy a Toro Rosso csapattagjai részéről a garázsban sosem veszítette el a támogatást, így Abu Dhabiban az erőfeszítéseitől büszkén távozhatott a Forma-1-ből, köszönetet mondva azoknak, akik mellett voltak az év folyamán.

„Hiányozni fog” – fogalmazott a 2019-re versenyprogram nélkül maradt Hartley. – „Ha mást mondanék, hazudnék. A Forma-1 ajtaja még határozottan nem csukódott be, a hátam mögött lévő egy évnyi tapasztalat ebben a sportban pedig azt jelenti, hogy felkészültebben és erősebben térek vissza, amikor legközelebb lehetőséghez jutok.”

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9114599580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása